FANDOM

Najstarsze z legend Pierwszych znalezione przez liczne ekspedycje do ich ruin, które zachowały się do naszych czasów na ich holozwojach twierdzą, że nasz świat zaczął się od Wielkich Narodzin, dziś znanych pod nazwą Wielkiego Wybuchu. Jednakże wówczas jednocześnie powstały dwa światy. Były to Wymiar Twórców, znany jako Rzeczywistość i Wymiar Marzeń, co się zwie współcześnie Fikcyjnością lub też po prostu Fantazją. Obydwa światy są od siebie oddzielone niewidzialną, niezwykle grubą, mocną, lecz niestety nie niezniszczalną zasłoną, podobną do tej dzielącą sferę arkaniczną, pełną istot zmarłych oraz magicznych, niemalże niematerialną od niearkanicznej, zamieszkałej przez żywych i materialnej. I co ciekawe ów podziału nie ma ponoć w Rzeczywistości. Można napisać sporą książkę o podziałach między dwoma sferami Fantazji, ale nie o to tutaj chodzi.

Rasy Twórców, począwszy od Pierwszych aż na Ludziach Realnych skończywszy były tutaj wiele razy panami, ale oni uważali się za gości. Ich główne życie bowiem odbywało się w Rzeczywistości, gdzie są normalni w swoim znaczeniu - nie władają magią, mają podobnie jak w naszym świecie podziały społeczne, są różnej narodowości i dopiero co lecą w kosmos. Również nadal mają broń balistyczną, a nie lasery, cechuje ich również to że tam są śmiertelni, a nie jak w Fantazji mogą zginąć tylko z rąk swoich pobratymców i też na jakiś czas. Wymiar Twórców jest bardzo brutalny, ale intrygujacy. Wszystko co tam zostanie pomyślane lub stworzone może się ziścić, gdyż Twórców cechuje Imaginacja, niepojęta siła dzięki której mogą blyskawicznie coś wymyśleć. Nawet takarzecz jak fikcyjny ubiór, może tutaj wystąpić. Co bardziej ambitni kreują wiele wymiarów naraz, a nie jedną rzecz. Każde uniwersum, czy to własne czy też fanon to jakiś wymiar.

Badania archeologów z Kimzakowan dowiodły że Pierwsi istnieli tutaj, podczas Starej Ery. Istnieli zarówno w Rzeczywistości, jak i w Fantazji, lecz dzięki swojej technologii ich główny trzon cywilizacji powstał na terenie Centrum, obecnej nieformalnej stolicy całego społeczeństwa Nowej Ery. Choć nie znamy ich wkładu w Wymiar Twórców, to jednak wkład w Wymiar Marzeń jest o wiele bardziej znany, bo paleotechnologia znaleziona w ruinach ich miast-mrowisk, tudzież zwanymi miastami-ulami wykracza mocą, arkanistyczną i technologiczną wiedzą. Nawet ich broń jest niebywale potężna, dlatego traktowana dzisiaj niemalże jak relikty.

Odnośnie wielokrotnie zadawanego pytania "Czy i jaki skutek miałoby połączenie obu?" jest prosty: nie można, bo to zniszczy oba. Jeden z tych, którzy próbowali robić coś takiego był Upadły Pierwszy, który zniszczył tą cywilizację i zginął z rąk swego brata: Kileazjasza. Jego działania omal nie doprowadziły do zniszczenia całego życia jak w Rzeczywistości, tak i w Fikcyjności. Upadek tej wspaniałej rasy przez nikczemny Alians Slug zapoczątkował Średnią Erę, kiedy to rasą Twórców byli Reinkarnaci. Wówczas podjęto decyzję o całkowitym oddzieleniu świata fikcyjnego od rzeczywistego poprzez zniszczenie portali Pierwszych umożliwiających im przechodzenie z Wymiaru Twórców do naszej pięknej Fantazji.

W czasach Średniej Ery Fantazja odeszła na bok, autorzy fikcji woleli skupić się na Rzeczywistości. Dopiero w czasach Nowej Ery i też w XVIII wieku miary rzeczywistej zaczęto przywiązywać do światów fikcyjnych coraz większą wagę. To właśnie wtedy rozpoczęły się wielkie zmiany w Fantazji, dokonano tylu rzeczy, że w ciągu trzech wieków nasz świat zmienił się nie do poznania. Ludzie Realni, rasa Twórców w obecnej Erze twierdzi, że doszło do szoku technologicznego, jakbyśmy z czasów Imperium Rzymskiego przeszli prosto do XXI wieku. Może mają dużo racji, a może nie. W każdym bądź razie nadal panuje definitywny podział między Rzeczywistością a Fikcyjnością. Powstały krótko po nastaniu Nowej Ery Zakon Rycerzy Wielkiego Pokoju razem z resztą cywilizacji przeciwstawia się Aliansowi Sług Upadłego Pierwszego i tak długo jak istnieje końca świata związanego z połączeniem obu światów przez Hastadariusa nie będzie.

autorstwa Głównej Kronikarki Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju Eneraidoly, byłej członkini Hanzy Krajowej

Więcej z Fandomu

Losowa wiki