FANDOM

Psi Prime.jpg
Psi Prime
Astrografia
Region: Mgławica Skadiańska
Sektor: Sektor Skadiański
Układ: Psi
Pozycja w układzie: druga
Gwiazda: Gwiazda Psioniczna
Księżyce: 2 - Klidia, Han
Odległość od gwiazdy: 2,1 j.a.
Długość dnia: 27,1 ziemskiej godziny
Długość roku: 1,2 lat ziemskich
Geografia
Typ: planeta arkanistyczna
Promień: 12790 km
Wsp. Keplera: 0,7
Atmosfera: azotowo-tlenowa, przepełniona Arkanami
Klimat: tropikalny, stepowy
Temperatura: 27 °C
Grawitacja: 0,97 g
Dominujący krajobraz: lasy równikowe, stepy
Społeczeństwo i inne
Języki: Wspólny
Rząd: Republika Skadiańska
Ludność: Wysokie Elfy - 56%,
Krasnoludy - 4%,
inne rasy - 40%
Główne miasta: Unal (stolica)
Przynależność: Republika Skadiańska

Psi Prime to planeta położona na obszarze Mgławicy Skadiańskiej, anormalnej chmury gwiezdnej, pełnej właściwości arkanistycznych. Wszystkie planety i satelity w Sektorze Skadiańskim były terraformowane przez nią, a ponadto występują potężne anomalie związane z właściwościami mgławicy. Na planecie Psi Prime istnieje siedziba Zakonu Arkanistów oraz wiele rozmaitych akademii z tego zakresu.

Historia

Planetę odkryła arkanistka z grupy Wysokich Elfów, Unalia Dai. Prowadziła ona ekspedycję naukową do tego sektora. Psi Prime objawiało się wysoką aktywnością psioniczną istot ją zamieszkujących i urodzonych tam. Profesor Dai odkryła, że sektor nadaje się wprost do ćwiczenia, eksperymentowania i uczenia arkanistów nowych sztuczek oraz większego panowania nad nimi. W związku z tym Unalia Dai zamieszkała w jednej z założonych tam specjalnie kolonii na stałe i założyła akademię psioniczną, mimo że sama rozwinęła zdolności magii, a nie psioniki.

Nieraz dochodziło na planecie do ataków terrorystycznych, czy nawet niebezpiecznych badań na planecie, ale zawsze jakoś udawało się uratować sytuację. Z racji nadania praw kolonialnych planecie cały sektor ogłosił się republiką magokratyczną, nazwaną Republiką Skadiańską. Ponadto orbituje ona wokół błękitnego olbrzyma, który wydziela na cały sektor ową niezwykłą mgławicę, z racji wysokiego promieniowania psionicznego. Nie sprawia ona jednak niszczenia mózgów, ale pobudza je.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki