FANDOM

Artykuł może zawierać poważne spoilery. Czytasz na własne ryzyko! Jeśli jednak nie chcesz sobie psuć niespodzianki z nadchodzących opowiadań po prostu nie czytaj tego artykułu dalej.
11 Ray
Tw3 cardart neutral avallach
Przemek w formie ludzkiej
Przemek Przemkowski
Prawdziwe imię i nazwisko Przemysław Światowid Przemkowski
Znane pseudonimy Przemuś
Przem Demolka (nazwa nadana przez Arcturusa Lwowskiego)
Przemysł Światowidzki
Przemysł II Piast
Data urodzenia Jakieś tysiąc lat przed naszą erą
Data śmierci ostatni raz bodajże w 1944 roku, podczas Powstania Warszawskiego
(odrodzenie gdzieś 14 października 1944 roku)
Rasa Człowiek Realny
Narodowość Polak
Płeć mężczyzna
Wzrost 178 cm
Kolor i wygląd włosów zazwyczaj niebieskie
Kolor oczu brązowe
Przynależność Federacja
Rycerze Wielkiego Pokoju
Kozacy (Dom Czarnej Róży)
własna frakcja (lider)
Zawód najemnik
wynalazca
Wieczny Imaginator

Przemek to główny organizator buntu w 110. Regimencie Ochotniczym w Centralii oraz jedna z najważniejszych osób w Fantazji. Jest jednym z Ludzi Realnych współpracujących z Federacją Welffowską. Dawny członek Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju, jako jeden z nielicznych zachowywał dystans do Arcturusa Lwowskiego, jedne dzieła chwaląc inne uznając za kompletne porażki. Skrytykował też otwarcie jego "chaotyczny" światopogląd.

Jest ostatnim znanym do naszych czasów Wiecznym Imaginatorem. Ukochany Stanislausy i uczeń nie tylko Farlicka, ale i Wergorisa. Jest liderem własnej frakcji, będącej polityczno-ekonomiczno-defensywnym aliansem oraz pierwszym członkiem Domu Czarnej Róży, który pochodzi z Trójgranicznego Centralnego Wymiaru. Ma też ducha w formie zwierzątka o nazwie Bezklucznik.

Historia

Przed odkryciem przez Centrum

Według kilku historii znał Farlicka i Blakłuda na długo przed dotarciem na wyspę Bermudia, jak również odpowiada za ucieczkę nie-ludzi do Trójkąta Bermudzkiego i wytępienie niemal wszystkich smoków na Gai Bermudii. Czy jednak to prawda nikt tego nie jest w stanie udowodnić, chyba że jest jego przyjacielem.

Spotkanie

W kwietniu 2015 roku zniknęła Twierdza 2 z Linii Wschodniej. Razem z Primarisem i Szaloną Kapelusznik ruszył na poszukiwania, mając u boku wielu żołnierzy z Twierdzy 1. Gdy tam trafili po pewnym czasie zaatakowali ich ludzie ubrani jak członkowie Legionu, ale to było nietypowe, bo w tamtej grupie nie stwierdzono ludzi. Po pewnym czasie natrafili na dziwnych żołnierzy i tajemniczą postać, która im się przedstawiła jako Arcturus Lwowski. Jak się okazuje te potwory to Chimery, a ludzcy pomagierzy to lokalni ochotnicy lub kontrolowane przez chipy osoby.

Nowi ludzcy przybysze to grupa pierwszego kontaktu, która przybyła do Bermudii, myśląc że wyspa jest na innej planecie. Okazało się, że Twierdza 2 została sprowadzona czasowo do Centrum, uchodzącego za siedzibę przybyszów, ale w rzeczywistości stanowiącej swego rodzaju centrum całego cywilizowanego społeczeństwa. Przemkowski nieufnie podchodził do przybyszów, ale jednak po zniszczeniu bazy Chimer, gdzie razem z Magosem znaleźli wiele ważnych informacji i potem uciekli, nabrał pewnego szacunki i zaufania.

Wojna o wymiar i akcja "Ucieczka"

Kiedy tylko odkryto, że Wojna o Pokój między Koalicją ONZ-Centrum, a Osią Sług toczy się w tym samym wszechświecie co jego zaciągnął się do wojska Federacji, by walczyć przeciwko tak wielkiemu zagrożeniu, jakim był Alians. Już wtedy rozumiał kim oni są oraz co zamierzali zrobić. Stanął do boju na wielu frontach, walcząc między innymi w okupowanej Europie, w Polsce, Rosji, Chinach, Japonii, a także na terytorium Afryki, jak również w Trójkącie Bermudzkim. Dał o sobie znać szczególnie Nowej Trzeciej Rzeszy, której działania tak bardzo obrzydziły i przeraziły Przemkowskiego, że ten poprzysiągł ich zniszczyć za wszelką cenę.

W trakcie jednej z bitew, a mianowicie w trakcie obrony Zeleagradu został ciężko ranny, wskutek czego postanowił pracować w regimencie ochotniczym. Wsparła go Stanislausa, a wybór padł na 110. Regiment Ochotniczy stacjonujący w mieście Centralia na terytorium Niepodległych Państw Północnych. Zorganizował akcję mającą na celu dezercję tuż przed końcem wojny. Do akcji włączyli się też prócz Stanislausy jego znajomy Primaris Magos, Dowódca jego pododdziału Bartholomeo Draca, członkini Związku Młodzieży Zakonnej Carina Seranthi, stary znajomy Arcturus Lwowski, jego żona Lanedilia będąca pod przykrywką o nazwie Wilhelmina Yao, Netroll-symulant Zieqeu oraz jeniec i przywódczyni Państwa Piekło Lilith Darkborn. Ścigał ich oddział "Pogoń" kierowany przez Kalashera i jego metresę Tarlię Kragojević. Schwytano ich jednak po wielu perypetiach, ale od stryczka uratował ich koniec wojny. Wszyscy udali się do Lich City zanim NPP przejęły koszary razem z Kalasherem, jaki próbował zorganizować pucz komunistyczny, do którego jednak ostatecznie nie doszło, ponieważ w większości został stłumiony.

Przez planety i wymiary

Przez następne 35 lat Przemysław podróżował przez wszechświaty, walcząc na północy Fantazji z mumiami ze Zmumifikowanych Imperiów oraz z innymi groźnymi frakcjami Anarchistycznego Świata. Podróżował przez wiele rozmaitych krain, między innymi wspomógł Lich City w insurekcji i założył luźną konfederację opartą o wzajemną pomoc w celu ochrony interesów przez mocarstwowością innych. Przez cały czas współpracował z Federacją, w trakcie swoich działań został też liderem Bandy Kozaków z Domu Czarnej Róży dokonującej na szlakach licznych napadów łupieżczych. Zdobył własny transwymiarowiec u Templariuszy Solariańskich o nazwie Kei-donerra, który został najszybszym okrętem międzywszechświatowym w Fantazji. Trudnił się przemytem, wojnami, a także działalnością na własną rękę.

Wojna o Fantazję

633455

Przemek i Stanislausa w roku 2050.

Przemek pojawi się w Wojna o Fantazję w roku 2050, jako główny bohater całej serii. W Hanzie Północnej zajmuje się odkrywaniem prastarych ruin Pierwszych. Gdy jednak dochodzi do nieznanego wypadku na wykopaliskach dochodzi do podziemnej eksplozji nuklearnej, jaka jednak nikogo nie zabija i nie wywołuje żadnych efektów, a na miejscu zjawił się kult Sług, zwalczony przez będące w pobliżu wojska Sojuszu Wspólnego. Przemysław, jako jeden z ciężko rannych zostaje przewieziony do tajnej placówki wojskowej w otchłani gwiezdnej jednego ze wszechświatów.

Umiejętności

3572954-the sage of six paths

Przemek w formie ducha

Nie trzeba dużo mówić by zrozumieć Przemka - wszyscy czują przed nim respekt. Lwowski ujął kiedyś go w czterech słowach: "niebezpieczny, genialny, wyszkolony magowoj". Jego zdolności inżynieryjne i złodziejskie nie mają sobie równych. Największą jednak mocą jaką dysponuje jest zmiana swojej formy w ducha oraz błyskawiczna koloru włosów i oczu czy też wzrostu.

Wynalazki

Wyposażenie

  • Łuk Łowcy Zbuntowanych Robotów - potężny łuk z jednego ze wszechświatów należących do jego frakcji. Łuk ten jest nastawiony głównie na polowanie oszalałych i zbuntowanych maszyn, ale może również zostać wykorzystany do walki z istotami organicznymi, będąc śmiertelnie groźną bronią dystansową.
  • Granaty EM - granaty elektromagnetyczne, które wybuchają jak normalne odłamkowe, dodatkowo zadając obrażenia elektryczne, wyłączając uzbrojenie energetyczne, a także roboty bojowe i drony.
  • Pistolet Tesli - potężny pistolet zdobyty podczas jednej z akcji we wszechświecie Astronomican z czasów Mrocznej Ery Technologii. Ta potężna pukawka strzela wiązką energetyczną oraz piorunami kulistymi, co przekłada się na bardzo silny strzał w istotę, jaka zostanie trafiona. Pistolet ten ma dodatkowo możliwość zamontowania tłumiku, przez co strzał wygląda jakby mrugnięto latarką.
  • Uciszacz Służenia - miecz, jakim dysponuje Przemek. Jego potęga wzięła się z tego, że jest w stanie zniszczyć obiekty powstałe z nawet najbardziej przeklętej plagiatyzacji. Dysponując nim stał się niepodważalnym mistrzem szermierki, wyprzedzając nawet w umiejętności walce wręcz samego Lwowskiego. Mało wiadomo na temat tego, jak go znalazł, jednakże wszystko wskazuje na to, że jest to technologia Pierwszych.
  • Ręczny karabin maszynowy RPK - Przemek zawsze nosi ze sobą RKM radzieckiego typu o nazwie RPK. Dzięki licznym modyfikacjom może wybrać rodzaj broni, a także formę strzelania, czy to plazma czy też laser. 
  • Kostur Wiecznego Imaginatora - noszony przez niego potężny przedmiot arkanistyczny, który jest symbolem wiecznej tułaczki w roli Wiecznego Imaginatora. Służy mu do czarowania, walki oraz jako podpora w jego wiecznej tułaczce na szlakach.

Ciekawostki

  • Może się reinkarnować nieskończoną ilość razy ze względu na horkruksy, pozwalające przechować dusze i odrodzić się nawet mimo śmierci z rąk Człowieka Realnego. Nikt nie wie gdzie one się znajdują.
  • Lwowski powiedział mu, że przybyli na ich planetę by nawiązać kontakt z innymi władcami tej planety. Nie jest jasne o co mu chodziło, czy miał na myśli Trójkąt Bermudzki, czy też wiedział, że nie jest planetą, a jej częścią.
Angielska wersja