FANDOM

Prawa kolonialne - zbiór podstawowych praw, nadających kolonii status samodzielnej planety, uniezależnionej od metropolii. Oznacza to, że politycznie, ekonomicznie i militarnie staje się niezależna od głównej planety w państwie, a więc może sama prowadzić politykę wewnątrz państwa, handlować z kim chce oraz ustanawiać własne siły militarne. Z reguły metropolitarne planety nie kwapią się z ich nadaniem. Czasem jednak wymuszają je bunty, albo wojny, czego przykładem jest Powstanie Skadiańskie w Sektorze Skadiańskim.

Prawa takie mogą też sprawić, że system oderwie się od wspólnoty gwiezdnej, w jakiej był. Wtedy może przejść na inną stronę, albo nawet proklamować swoją pełną niezależność. Jednak nie zawsze tak jest - lata przyzwyczajenia do bycia w wybranej wspólnocie zniechęcają do oderwania się od niej. Wykorzystują to rozmaite metropolie kolonialne, aby nadal mieć swoją władzę nad planetami.

Historia

Era masowego exodusu i pierwsze Prawa

Podczas ery masowego exodusu gwiezdnego, związanego głównie z błyskawicznym rozwojem cywilizacyjnym i powstaniem Wspólnoty Gwiezdnej, pierwszego z rządów nexusiańskich w historii od upadku tej planowanej świeżo po Koniunkcji. Wówczas powstawały pierwsze wyprawy ku niezbadanym regionom, celem budowy cywilizacji oraz rozmaite wojny, które miały poszerzyć terytoria potężnych rządów gwiezdnych kosztem słabszych lub też Chaosu, jaki istniał na "nexusiańskiej północy".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki