FANDOM

Poznań - miasto na zachodzie Polski, miejsce gdzie doszło do powstania wielkopolskiego, skierowanego przeciwko Drugiej Rzeszy Niemieckiej podczas Wielkiej Wojny Światowej. To stąd pochodzi babcia Fil, jest to miejsce przesiadkowe dla ludzi przejeżdżających do Warszawy lub Berlina, w zależności od tego gdzie chcą się udać dani podróżnicy.

Historia

Przed walką bronią masowej zagłady

W roku 1920 była jednym z trzech polskich miast połączonych tak zwanym Trójkątem Szybkiej Kolei, obok Warszawy i Gdyni. W końcu lat dwudziestych zostało zbombardowane przez Niemców bombardowaniem dywanowym oraz atakiem biologicznym i chemicznych, po zerwaniu 1 września 1939 roku rozejmu między Ligą Narodów, a Osią Krajów Faszystowsko-Komunistycznych. Doszło do tego atakiem Trzeciej Rzeszy na Polskę. W latach 1939-1942 Poznań był okupowany przez Niemców, potem został wyzwolony przez połączone siły Królestwa i Imperium Rosyjskiego.

Po apokalipsie

Tak jak reszta wielkich miast Poznań ucierpiał 20 marca 1950 roku w czterogodzinnej walce bronią masowej zagłady. Spadło na miasto dwie głowice jądrowe - jedna trafiła w Plac Wolności, druga została zestrzelona nad Piątkowem i eksplodowała. Ponadto spadła głowica z Hiszpanką Nazistką (zaawansowaną, sztucznie zmodyfikowaną odmianą Hiszpanki), która również eksplodowała, jednak nad Termami Maltańskimi. Spadły też cztery głowice z Cyklonem-M: na lotnisko, Ostrów Tumski, Chartów i Rataj. Przetrwało około 40 tysięcy mieszkańców, nie ocalał ani jeden okupant, ponadto w tunelach pod lotniskiem przetrwali żołnierze rosyjscy.

Frakcje

  • Wolność - liberalna frakcja tuneli metra i kanałów miejskich. Rządzą się w sposób demokratyczny, są potomkami lewicowych polityków poznańskich i żołnierzy Ententy o takich samych poglądach. Kierują się trzema hasłami: wolność, równość, braterstwo.
  • Lotnicy - 
  • Zakon Neomaltański

Więcej z Fandomu

Losowa wiki