FANDOM

Podwójnie Jonizowane Paliwo - mieszanka Helu-3, który został podwójnie poddany jonizacji (rafinowaniu przy pomocy jonów). Skrótowo mówi się na niego TIF (Twin Ion Fuel). Paliwo TIF używane jest w pojazdach kosmicznych, niekiedy też w potężnych materiałach wybuchowych i pociskach artyleryjskich. Jedna rakieta z TIF, jako substancją wybuchową potrafi zniszczyć nawet bunkier z tarczami energetycznymi. Wybuch niszczy zarówno tarcze, jak i infrastrukturę. Z kolei mina wypełniona takim paliwem - zniszczyć cały czołg, nawet jeśli ma osłony plazmowe typu trzeciego.

Historia

Paliwo odkryli ludzcy naukowcy w roku 2150 według ziemskiej rachuby czasu. Podczas tworzenia paliwa opartego na helu-3, w mieście Athena Nova, które jak wszystkie tamtejsze latały w chmurach Jowisza, ponieważ były to stacje kosmiczne. Wydobywając tam hel-3, przez przypadek doszło do kontaktu tej substancji z jonami, które wywołały lekki pożar w chmurze substancji.

Naukowcy skroplili całą chmurę owego gazu i wkrótce dodali rafinowanych jeden raz jonów. Miało to trzykrotnie silniejsze możliwości niż hel-3, ale był bardziej wybuchowy. Jon poddany dwukrotnej rafinacji był słabszy, ale ryzyko wybuchu przez uderzenie było słabsze. Dzięki temu jedynie podpalenie wchodziło w grę, by ciekłe paliwo wybuchło.

Wiele maszyn kosmicznych korzysta z tego w roli paliwa do lotów krótkodystansowych. Przy odpowiednio ułożonych silnikach i ich mocy pancernik może osiągnąć prędkość nawet 150 tysięcy km/h. Takimi statkami są LC Starship SSh-33 i LC Starship SSh-34 "Arcturus", produkowane przez Lwowski Corporation.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki