FANDOM

Chat Square in Centrum concept art.jpeg
Concept art Placu Chatowania
Plac Chatowania
Data powstania: w tym samym czasie co Centrum
Położenie: przed wejściem do Kompleksu Forum Fantasia
Funkcja: główne miejsce w Centrum, funkcja taka jak Hyde Park i Times Square
Ważne miejsca: Pomnik Kileazjasza
Twórca: Pierwsi
Przynależność: Centrum

Plac Chatowania - całkiem spory plac położony przed wejściem do Kompleksu Forum Fantasia, siedziby Instytucji Centrum. Na nim odbywały i odbywają się do dzisiaj wiece, demonstracje, imprezy oraz inne wydarzenia. Często odbywały się też tutaj parady i defilady Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju. Kompleks jest położony po stronie północnej, z zachodniej istnieje ulica Lotników, z wschodniej - Aleja Bohaterów Sojuszu Wspólnego Fantazji a od południowej długi pas zieleni pełen posągów, rzeźb, drzew i krzewów zwany Parkiem Skupienia, oddzielony od lasu jednokierunkową, trzypasmową ulicą Marzenia[1].

Historia

Nie wiadomo kiedy powstał Plac Chatowania, ale badania wskazują, że tak jak Kompleks był jednym z pierwszych miejsc powstałych w multiwymiarze zwanym od początku Średniej Ery Centrum. Jest geometrycznym, kulturalnym, politycznym i komunikacyjnym centrum tego miejsca. Nieznany jest też materiał jaki został użyty przy tworzeniu placu, a więc pomimo wielkiej sławy tegoż miejsca w Centrum i całej Fantazji pozostaje jedną wielką zagadką. Nawet badania archeologów niewiele dały, poza definitywnym dowodem, że miało służyć za główne miejsce w Centrum.

Przez milenia Plac Chatowania się zmieniał. Zmieniano dekorację i wygląd wraz ze zmianami zachodzącymi w świecie rzeczywistym. Mówi się, że najpiękniejszy był w XVIII wieku, ale zdania odnośnie najpiękniejszego okresu wyglądu placu są nadal podzielone jak wśród Ludzi Realnych tak i zwyczajnych mieszkańcach Fantazji. Plac Chatowania był miejscem nie tylko zwyczajnych spacerów na świeżym powietrzu czy dysput politycznych - występowali tutaj liczni aktorzy teatrów ulicznych, malowali liczni malarze, pisali pisarze, a nawet w dni robocze handlowali tutaj kupcy czy wymieniali się prognozami pracownicy wielu giełd Fantazji. Jednym słowem obracała się tutaj cała śmietanka towarzyska życia kulturalnego, ekonomicznego oraz politycznego.

Wygląd

Plac jest wyłożony kwadratową kostką, przypomina staromiejskie rynki wielu miast Europy. Na środku stoi fontanna, a na jej środku - pomnik Kileazjasza stojącego w zbroi stworzonej z Imaginacji i trzymającego wetknięty w głowę Hastadariusa swój miecz. Do Kompleksu prowadzą schody skierowane w górę, liczące 19 stopni. Plac znajduje się na lekkim wzniesieniu, z trzech stron można wejść schodami liczącymi 5 stopni. Nie ma tutaj balustrad na nich, poza podjazdami dla osób niepełnosprawnych. Na krańcach porasta żywopłot, wewnątrz ogrodzonego nim terenu posadzono drzewa, które liczą miliardy lat i wyglądają jak sokory, jednak nimi nie są, gdyż tyle takie drzewo nie żyje[2].

Przypisy

  1. Park Skupienia jest ulubionym miejscem wypoczynku wielu mieszkańców Centrum.
  2. Nikt nie wie, dlaczego istnieją, kto je posadził ani czym są naprawdę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki