FANDOM

„Niechaj wszystkie państwa Nexusa znają, że my - Pierwszy Blask - jesteśmy czynnym ruchem oporu wobec imperatora Lwowskiego, zaś naszym celem wygranie Nieskończonej Wojny i zniszczenie wrogich nam państw, przy jednoczesnym zniszczeniu tyrana.”
―Ogłoszenie medialne
Znak Pierwszego Blasku
Znak Pierwszego Blasku
Pierwszy Blask
Typ władzy organizacja terrorystyczna
Twórca/Twórcy Leil Oris (wojsko),
Rodin Ninten (piraci, przemytnicy i złodzieje),
Sara Ohm (polityka),
Ikha Sarfikh (ekonomia)
Dokument ustanawiający ogłoszenie medialne z 24 grudnia 2015 roku
Wybitni członkowie Leil Oris,
Rodin Ninten,
Ikha Sarfikh (dawniej),
Sara Ohm,
Michael Collins,
Zamachowcy
Pierwszy lider założyciele
Kwatera główna gdzieś na płaskowyżu Nexus
Naczelny wódz Świecąca Rada
Strefa wpływów Wielki Układ
Język Nexusiański i wiele innych dialektów
W stanie wojny Wielki Układ,
Przymierza Bermudiańskie,
Porozumienie Antywojenne,
Centrum,
Sługi Hastadariusa
Data założenia około 2015

Pierwszy Blask - organizacja powstała rok po Nieskończonej Wojnie, w momencie pierwszych większych porażek Arcturusa Lwowskiego. Jest to ruch oporu przeciwko tyranii imperatora wobec Państw Nexusa. Partyzanci walczą przy pomocy wszelakiej broni, a uderzają w ośrodki tyranii, jak sądy, banki, urzędy i wszelkie symbole władzy imperialnej. Nazwa wzięła się od motta grupy, które brzmi "Jesteśmy pierwszym blaskiem nadziei Nexusa, ale i końca dyktatorskiego wszechmonarchy-imperatora".

Najsłynniejszą akcją ruchu oporu było sabotowanie akt w związku z ewaporacją zdradzieckich żołnierzy, a którzy wstąpili do nich. Jednak celem organizacji nie jest rzucenie państw na pastwę Przymierza Bermudiańskiego. Są oni wrogami Netrolli, których jednak uznają za ciemiężonych i zindoktrynowanych, Federację zaś uznają za odpowiednik Wspólnoty, a wrogi stosunek mają też do Cesarstwa i Piekła.

Do grupy wstąpiło mnóstwo prostych robotników, żołnierzy, polityków, urzędników i lekarzy, ale też ludzi wyższego szczebla, jak arystokratów, funkcjonariuszy Wszechpolicji, oficerów, naczelników obozów pracy czy też przemysłowców. Można śmiało powiedzieć, że są zróżnicowani. Jednak cel jest jeden i ten sam dla wszystkich - zniszczenie Przymierza oraz władzy Lwowskich u siebie. Nie mają jednego przywódcy - każda grupa ma własnego lidera, podlegający władcy jakiejś grupie, np. militarnej. Tacy liderzy, a jest ich ponoć tuzin tworzą Świecącą Radę, organ dowodzący. Ich kryjówki są zarówno w wielkiej głuszy, jak i aglomeracjach. Podczas wielu akcji Wszechpolicja aresztowała i zabiła pod rząd nawet 2 tysiące "wojowników o wolność", a dzięki "kretom" i rozbudowanej siatce konfidentów zdołali odpowiednio uciszyć społeczeństwo w fawelach.

Historia

Pierwsze oznaki oporu pojawiły się pod koniec 2015 roku naszej miary. Wówczas w Dniu Jedności, jakim jest 24 grudnia, gdy minęły 3 lata od rozpoczęcia Wielkiej Krucjaty Nexusiańskiej, Pierwszy Blask uderzył. Zamach bombowy na Placu Zwycięstwa pod Pałacem Arkturiańskim w Centrum ujawnił istnienie elementów przeciwnych władzy wszechmonarchy Lwowskiego, ale też popierających udział nieformalnie jeszcze istniejących Państw w Nieskończonej Wojnie. Zamach miał charakter czysto polityczny, ale Pierwszy Blask zamiast zabijać tylko żołnierzy, dopuścił się zachowań typowych dla realnych organizacji terrorystycznych. Z tego powodu wielu uznało ich za bestie, a Parlamentum uznało w głosowaniu, że każdy kto jest członkiem tej organizacji, winny zostać spalony na stosie za szerzenie śmierci i strachu wśród obywateli. Szczęśliwie nikt z rządu czy partii politycznych nie zginął, ale od obrażeń śmierć poniosło 24 cywili i 8 wysoko postawionych wojskowych.

Akty terrorystyczne

  • Zamach w Dniu Jedności - pierwszy zamach, jaki ujawnił organizację. Zginęło 24 cywili i 8 wysoko postawionych wojskowych. Celem była rodzina monarsza odbierająca paradę wojskową na Placu Zwycięstwa pod Pałacem Arkturiańskim.
  • Zamach na Pałac Wielkiego Brata w wymiarze Orwell-114 - atak w czasie którego użyto bomby termobarycznej, kiedy miejsce wizytował Arcturus Lwowski. Doszło do niego 14 lipca 2016 roku. Na szczęście ładunek nie wybuchł w oczekiwanym miejscu to jest w Gmachu Partii, a przed wejściem z powodu wypadnięcia zawleczki. Zginęło 106 cywili i 78 wojskowych.

Znani członkowie

Ciekawostki

  • Pierwszemu Blaskowi Przymierze Bermudiańskie i Porozumienie Antywojenne oferowały pomoc, ale Ci zawsze byli wobec Wielkich Graczy wrogo nastawieni, uznając ich za śmiertelnych wrogów nexusiańskiej cywilizacji.
  • Ze względu na bycie organizacją terrorystyczną są oni ścigani nie tylko przez Wielki Układ ale i całą cywilizację skupioną wokół Centrum.