FANDOM

Pierwsi - międzywymiarowa rasa, powstała przed wszystkimi innymi. Wydaje się być starsza nawet niż Wielki Wybuch. Niektórzy nazywają ich Architektami. Ich "pierworodnymi" są Reinkarnaci - rasa, która zdolna jest do nieskończonego reinkarnowania się, chyba że zniszczona zostanie ich dusza za pomocą potężnej magii. Pierwsi różnili się tym, że charakteryzowali się formą spiritystyczną - byli duchami. Ich historia jest zagadkowa, wydają się bowiem być twórcami wszystkiego.

Historia

Informacje o nich są szczątkowe i najwyżej pochodzą z zapleśniałych woluminów oraz skryptów na ruinach. Z tego co wiadomo, Pierwsi narodzili się w jakimś nieznanym śmiertelnikom wymiarze, stworzyli Centrum, powołali istnienie wyobraźni, a nawet świat rzeczywisty. Jedyne co do tej pory zostało ustalone, to fakt że za ich zagładą stał Hastadarius, którego zabicie przypłacił własnym życiem inny Pierwszy - Kileazjasz.

Znani Pierwsi

Nie ma za dużo informacji odnośnie Pierwszych, niemniej pojawiają się szczątkowe informacje o nich oraz o wybranych przedstawicielach tej rasy. Jednymi z Pierwszych byli:

  • Kileazjasz - twórca Zakonu Gwiazd, ważna postać w Fantazji. Zginął poprzez poświęcenie swego istnienia w celu zabicia Hastadariusa.
  • Hastadarius - zabity przez Kileazjasza tak zwany Upadły Pierwszy. Istota odpowiedzialna w wielu przypadkach za pojawienie się najgorszych możliwych wyobrażeń w historii oraz za wprowadzenie plagiatów. Jego sługi nadal istnieją, mimo jego klęski.
  • Blakłud - znany pod hasłem Wielki Inżynier, nauczyciel zarówno Kileazjasza, jak i Hastadariusa. Pod koniec Starej Ery, przewidując upadek rasy ukrył siebie i wiele z dzieł swojej rasy w krypcie. Gdy Hastadarius poległ nastała Średnia Era, więc wypuścił dzieła. Dominującą była rasa Reinkarnatów, lecz ją wykończyła schizma. To on wpadł na pomysł, by w świecie rzeczywistym stworzyć ludzi, którzy stworzą Fantazję lepszą i będą mieli zalety obu z ras, ale i różnice między nimi. Blakłud szkolił wielu, jest niemalże twórcą praktycznie całej krainy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki