FANDOM

Panteon Twórczy - quasi-religijna organizacja zrzeszająca wszystkich żyjących Twórców, wynalazców, artystów, proroków oraz badaczy. Ich głównym celem rzekomo jest tworzenie kolejnych dzieł oraz importowanie istniejących rzeczy z Rzeczywistości do Fikcyjności. Faktycznie jednak ich głównym celem jest odkrycie jak można władać Imaginacją, jeśli nie jest się Człowiekiem Realnym.

Jest to najsłabsza i najmniej znacząca organizacja, na dodatek nie ma symbolu. Niemniej jest bardzo ważna dla świata inteligencji całych cywilizacji Fantazji. Rolą Panteonu Twórczego w dużej mierze jest odkrywanie nowych wymiarów, kolonizacja nowych, pustych miejsc, budowa osad-kopuł w międzywymiarze czy eksploracja jego samego, a więc budowa cywilizacji tam, gdzie wcześniej ona nie istniała.

Historia

Wiadomo, że Panteon powstał razem z resztą Instytucji Centrum. Jest więc bardzo stary, a jego siedziba znajduje się w ów megalopolis-multiwymiarze. Tak jak reszta Instytucji miejsce gdzie urzędują najwyżsi przedstawiciele frakcji mieści się w słynnym Kompleksie Forum Fantasia. Najciekawsze jest jednak to, że urzędują w półokrągłym pomieszczeniu zwanym Halą Marzeń. Panteon zrzeszał zawsze najwybitniejszych artystów i wynalazców jak świata rzeczywistego, tak i fikcyjnego.

Przez wiele lat, w przeciwieństwie do politycznej Forum Fantasia czy militarnych Rycerzy Wielkiego Pokoju religijny Panteon sprawował bardziej funkcje nie tyle religijne co nastawione na krzewienie poczucia wspólnoty i potrzeby pokoju między cywilizacjami. Zamiast głosić kazania organizacja zawsze zajmowała się tworzeniem nowych tekstów kultury i wynalazków. Współcześnie Panteon Twórczy odgrywa formę organizacji doradzającej najsilniejszym frakcjom w Fantazji, ale jest skorumpowana oraz istnieje w stanie powolnego, lecz niezdolnego do powstrzymania - według wielu mieszkańców - rozkładu. Pożera ją bowiem korupcja razem z grami politycznymi.

Struktura

Na czele całej organizacji stoi dwójka ludzi, którzy mają równe stanowiska. Patriarcha i Matriarchini są liderami Panteonu, rzecz jasna nazwa mówi sama za siebie kto może być na danym stanowisku. Niżej są Wielebni, potem zaś Strażnicy Marzeń. Na samym końcu znajdują się idąc od najwyższej do najniższej rangi: Alchemicy, Skrybowie i Spowiednicy. Każdy z nich pełni inne obowiązki i przebywa w innych miejscach.

Poza oficjalną władzą znajdują się osobiste wojska Panteonu - Paladyni Twórczości. To Ci, którzy są nie tylko Rycerzami Wielkiego Pokoju, ale też członkami Panteonu Twórczego. Pełnią niejako rolę ochroniarzy pracowników tej instytucji, jednak ich nadrzędny cel to zwalczanie plagiatyzacji, której oddają się wyznawcy Hastadariusa. Nie jest to łatwe, ponieważ potrafią się ukryć nawet na najwyższych szczeblach, a na dodatek przez korupcję wielu oskarża się bezpodstawnie o bycie plagiatyzatorami[1]. Jednak wszelkie fałszywe oskarżenia, jeśli zostaną potwierdzone szybko, mogą się źle dla takiego osobnika skończyć. Po spaleniu oskarżonego nie ma już ratunku - osoba winna, której dowody winy przedstawiono na procesach jest winna definitywnie i idzie na śmierć[2]. Na procesach nie sprawdza się bowiem, czy dowód jest mocny czy słaby.

Ciekawostki

  • Panteon Twórczy wiele razy oferował swoje usługi wszystkim frakcjom, zwłaszcza w przypadku walk z Aliansem Sług Upadłego Pierwszego.
  • Mieszkańcy nie przywiązywali dużej wagi w ciągu ostatnich 200 lat do Panteonu. W przeszłości jednak była to organizacja rządząca bardzo twardą ręką, powodując że w wielu miejscach istniały teokratyczne imperia.
  • Wiele uznanych osób świata Fantazji pobierało nauki od członków tej organizacji lub w niej było.

Przypisy

  1. Wiele razy ściganie plagiatyzatorów przypomina ściganie przez średniowieczną Inkwizycję heretyków, czyli tych, którzy nie zgadzali się z doktryną Kościoła.
  2. Sposób uśmiercenia zależy od stopnia winy - im większa wina i wyższa ranga wśród jakiejkolwiek organizacji, tym cięższa kara i większa pokazówka. Zwykli plagiatyzatorzy są rozstrzeliwani, ale najbardziej poszukiwani zwykle paleni na stosie na głównym placu miasta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki