FANDOM

Pamiętnik stalkera żyjącego w czasach Koniunkcji. Człowiek ten określał się mianem Władimira, zmarł prawdopodobnie na jednej z planet pustynnych. Wynika to z opisu całego pamiętnika.

Dzień -7 do Koniunkcji, rok M0.000

Razem z moją dziewczyną, Holenderką Wilhelminą oraz kolegami po fachu, Rosjaninem Kiryłem, Polakiem Aleksandrem, Brytyjczykiem Michaelem, Persem Faszidem oraz Żydem Moritzem ruszamy z ruin starego Czarnobyla do drugiej części Zony, zwanej Kopułą. Leży niedaleko dawnej elektrowni atomowej, żyje się tam bez promieniowania. Obszar zajęty jest przez wojska ONZ, we współpracy z Ukrainą, Rosją i Białorusią. Żyją tam przeważnie naukowcy.

Spakowani byliśmy około godziny 10. Z Prypeci poszliśmy przez plac Lenina i drogą w stronę Czarnobyla. Dobrze, że nie koło Czerwonego Lasu, gęsiej skórki dostaję na myśl o tym, że mamy być niedaleko tego miejsca. Na szczęście to w drugą stronę. Nie zajęło nam to długo, ale musieliśmy sobie zrobić w jednym z porzuconych budynków mieszkalnych kryjówkę na noc. Całe szczęście, że praktycznie na dachu, dzięki temu Mile nie mogły nas w oknach znaleźć, tak samo nie można było wejść na górę, bo sami zagraciliśmy klatkę schodową na trzecim piętrze w górę. Myśleli, że nas tam nie ma. Ale dlaczego oni patrolują ten teren? Coś jest nie tak.

Dzień -6 do Koniunkcji, rok M0.000

Przemyt artefaktów i złomu nie należy do łatwych, a w 2012 roku ciężej już o dobre i kosztowne rzeczy. Mamy 15 grudnia. Coś się dziwnego dzieje. Wyczuwam to. Astronomowie zaobserwowali w pobliżu Układu Słonecznego mgławicę i czarne dziury, na dodatek wszechświat się kurczy, ale czas nadal płynie. To nienaturalne.

Wzięliśmy od wojskowych z ONZ BRDM-2. Tak dotarliśmy wkrótce do Fortu Przyjaźń, gdzie stacjonowali stalkerzy i wojskowi. Tylko tam nikt ze sobą nie walczył. Bronili miejsca, gdzie wykryto zmutowane istoty. To jakieś wilki i konie w jednym. Co to w ogóle ma być? Jakieś eksperymenty? Nieporozumienie. A może już dawno powstał ten gatunek, tylko nic nikt o nim nie wiedział? Tak czy inaczej w końcu wyjechaliśmy z Fortu w stronę Kopuły. Spędziliśmy w zrujnowanej wsi resztę dnia.

Dzień -5 do Koniunkcji, rok M0.000

Coraz bliżej Kopuły, ale wkrótce coś się stało - wysiadła sieć satelitarna, nie ma GPS-u, komórek, radio szumi, ledwie odbierają telewizory, a co najgorsze nawet nie działają kompasy. Podobno jakiś wiatr słoneczny, na Księżycu nawet doszło do wzrostu temperatury o ponad 50 stopni Celsjusza. To przecież niemożliwe. Ta cała data końca świata według Majów, 21 grudnia 2012 zaczyna się chyba spełniać. Doszło nawet 5 dni temu do silnego trzęsienia ziemi, które zatopiło jedną z wysepek na Pacyfiku. Co więcej eksplodowała Etna i jeden z tych islandzkich wulkanów jednocześnie Wstrzymano loty pasażerskie.

Dzień -4 do Koniunkcji, rok M0.000

Do Kopuły pozostało trochę kilometrów. Musieliśmy zostawić transportowiec - kompletnie wysiadł akumulator. Pękły kable. Wzięliśmy więc swoje cztery litery w troki i ruszyliśmy przez poniszczoną drogę lokalną i błotniste dróżki leśne dla wozów strażackich, ale i ich czas nie oszczędził. Na szczęście nie natrafiliśmy na te tak zwane mutanty, czy występujące anomalie.

Coś się dzieje z Faszidem i Michaelem. Brytyjski kompan ledwo dyszy, a perski ma drgawki i zimno mu cały czas. Może są chorzy? Badania jednak nic nie wskazały. Mike nie ma astmy, zaś Faszid to chłop z gór, a tam u niego zawsze jest zimno i sucho. Nie podobało mi się też to, jak niedawno doszło do zmiany lokalnego strumienia - zamiast w dół płynął w górę.

(Dalsze notatki są zamazane. W miejscu przy końcu zamazanego tekstu pisze "Doszło na niebie ni stąd na zowąd do potężnej eksplozji".)

Dzień 0 Koniunkcji, rok M0.000

Boże wszechmogący. Nie wierzę w to co się stało. Jest u nas 21 grudnia 2012 roku. Otworzyły się jakieś tajemnicze portale do innych wymiarów. Z wielu innych wypełzła jakaś energia pożerająca wszystko co stało na jej drodze. Wzięliśmy stojący na lotnisku śmigłowiec Mi-26 i cały swój sprzęt w postaci naszego BRDM-2. W ostatniej chwili uciekliśmy - przez silne trzęsienie ziemi lotnisko zalała lawa z głębin naszej planety. Wlecieliśmy śmigłowcem do jednego z tych hałasujących portali.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki