FANDOM

10 - Russian Deliberations
Pałac Nexusa
Fragemnt Pałacu Nexusa widoczny z jednej ze strażniczych wież
Pałac Nexusa
Data powstania: styczeń 2013, własny, sztucznie powstały wymiar
Położenie: Wyspie na Jeziorze Gelanadilii
Funkcja: siedziba władz Wielkiego Układu
populacja: około 2 miliony Nexusian i przedstawicieli innych ras
Ważne miejsca: Budynek Parlamentum, Pałac Wszechmonarchy-Imperatora
Wysokość: nawet 12 kilometrów
Długość: cały wymiar
Szerokość: cały wymiar
Twórca: Arcturus Lwowski
Przynależność: Wielki Układ

Pałac Nexusa to olbrzymi, położony na olbrzymim terenie, niemalże podobnym rozmiarami do rzeczywistej Ziemi, jednakże wyglądającej jak na mapach, zespół budynków obejmujących cały sztucznie stworzony wymiar. Mieszczą się w nim władze Państw Nexusa oraz główna kwatera Arcturusa Lwowskiego. Zamieszkuje go setka tysięcy osób, broni niezliczona armia gwiezdna nazywana Armią Nexusa oraz Gwardia Nexusiańska, zaś w środku pokazane są zdobyczne sztandary, rozmaite monumenty oraz wspaniałe dekoracje naścienne w postaci arrasów, gobelinów, portretów i innych malowideł, ukazujących głównie siłę Wielkiego Układu.

Główna część jest wielkości realnej Rosji, ale najważniejsze i najpilniej strzeżony obszar ma skalę Polski. Sercem jest obszar podobny do aglomeracji warszawskiej, w którym nie istnieje szansa, żeby jakikolwiek Wróg Wszechmonarchy przemknął przez pilnie strzeżone granice. Obszar jest nazywany Wewnętrzym Sanktuarium Rodziny Wszechmonarszej, większy Zewnętrznym Sanktuarium, a jeszcze większy od tego, ten który jest rozmiarami zbliżony do Rosyjskiej Federacji - Strefą Główną Władz.

Przy niektórych ulicach podstawiono zdobyte wozy, manekinom dano wrogie mundury, a na większych alejach wiszą flagi grup Wielkiego Układu nad pochylonymi w dół i trzymanymi przez te kukły. Według zamysłów Arcturusa ma to ukazywać "zwycięstwo obywateli jednolitej frakcji Nexusa na wszystkich frontach każdej wojny". Za główne budynki uchodzą Parlamentum, siedziba władzy ustawodawczej oraz Zgromadzenia Nexusiańskiego (rodzaj Zgromadzenia Narodowego) oraz Pałac Wszechmonarchy-Imperatora, zwany częściej Pałacem Arkturiańskim. Jest to jego osobisty i główny pałac. Oba budynki zbudowano na planie koła, a między nimi jest tak zwana Wielka Trasa Aquili, gdzie postawiono wszystkie dawne i obecne symbole rozmaitych narodów i grup, tworzących Układ i przez niego pokonanych.

Insygnia ZPM

Flaga Pałacu Nexusa

Każdego roku, 24 grudnia, wszechmonarcha idzie wraz z konduktem do Parlamentum wygłosić wielkie przemówienie z okazji rocznicy rozpoczęcia Wielkiej Krucjaty Nexusiańskiej, czasu walk w latach 2012-2016, który zjednoczył wszystkie państwa upadłej wspólnoty, powołując nową oraz doprowadzając w swoim czasie do kolonizacji i nawiązania przyjaznych relacji z innymi wymiarami, nieznanymi przed Wielką Krucjatą. Tylko niektóre stały się jej częścią, w momencie gdy zaatakowały pokojową misję.

Architektura

Sala Przyjęć Pałacu Nexusa

Goście w Sali Przyjęć Pałacu Nexusa.

Bydunek zbudowano na planie koła - główne drogi stanowią swego rodzaju pierścień. W środku znajduje się wielki, okrągły, podobny do Hagii Sophii, pozłacany i niekiedy świecący morskim światłem pałac, stanowiący siedzibę Arcturusa Lwowskiego. Z niego idzie wielka aleja - Wielka Trasa Aquili - prowadząca w linii prostej do Parlamentum. Budynki są wysokie nawet na kilometry, a pomniki niekiedy wykonano z rubinów, diamentów, platyny albo innych związków chemicznych lub metali. Wieże przypominają gotyckie kościelne, mury wykonano podobnie jak w Malborku, łuki triumfalne postawiono tak, by nawet olbrzymy mogły się w niektórych miejscach przecisnąć.

Kompleks zawiera rozmaite style - istnieją egipskie świątynie, greckie budowle, rzymskie łuki triumfalne i kolumny, jak również wille. Ze średniowiecza zaczerpnięto wygląd rozmaitych domostw, mury podobne do tych z Malborka, wieże i dachy gotyckie, rotundy romańskie. Renesansowe dekoracje i pałace, jak również balustrady są typowe, barokowo urządzono świątynie, a oświeceniowo - domy kultury i nauki. Style dziewiętnastego wieku też są spotykane, są bardzo liczne w budowlach, szczególnie secesja, jeśli chodzi o wygląd wewnętrzny. Najczęściej w formie tej urządzono kamienice, a w formie modernistycznej - farmy i inne świątynie. Sztuka socrealizmu, konstruktywizmu i wielu innych z XX wieku istnieje na masową skalę, zwłaszcza jeśli chodzi o "budowle dla ludów". Główna siedziba Wszechpolicji Nexusa przypomina właśnie Muzeum Narodowe i Muzeum Wojska Polskiego, znajdujące się w rzeczywistej Warszawie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki