FANDOM

Mapa Płaskowyżu Nexus

Mapa Płaskowyżu

Płaskowyż Nexus - miejsce w międzywymiarze, rdzenne ziemie Nexusian w całości kontrolowane przez Wspólnotę Nexusa, w niektórych tylko miejscach przez Koalicję. Region znany jako Wyspa Afenetreti został podarowany Stalkerom Kalashera i była w ogniu walk Wojny Bermudiańskiej, ponieważ Przymierze najechało ją chcąc zapewnić sobie bazę wypadową do inwazji na płaskowyż. Ostatecznie nie udało im się jednak zająć płaskowyża, ale podczas operacji "Karty na stół" o mało co nie doprowadzili do zniszczenia Wielkiego Układu.

Historia

Regiony

Rozmaite regiony, na jakie dzieli się płaskowyż, jest ich całkiem sporo. Prócz terenu kontynentalnego obejmuje pobliskie atole, małe archipelagi i Wyspę Afenetreti.

Wschodnie Pustkowia

Zachodnie Pustkowia

Las Sekretów

Góry Nexus Ysgramor

Góry Nexus Almalexia

Jezioro Gelanadilii

Zurbanizowane Równiny

Stepy Grzmotu

Wzgórza Arkturiańskie

Zachodnie Równiny Lodowe

Morze Nexusa

Wyspa Afenetreti

Leży na wschód od Lasu Sekretów i wymiarów leżących w jego pobliżu. Wyspa ta pośród otchłani stanowi kluczowe miejsce jeśli ktoś chce stamtąd ruszać w kierunku płaskowyżu. Miejsce to jest znane z wymiarów w których często uprawia się rozmaite gatunki tarniny, przerabianej następnie na doskonałej jakości wina z których Ynari Salenthis Fazum[1] jest zarezerwowane wyłącznie dla familii wszechmonarszej. Jednakże ta idylliczna wyspa pełna wielu rozmaitych miejsc jest w rzeczywistości paskudnym miejscem. W czasie Wojny CreepyTown była to jedyna ziemia macierzysta Nexusian zajęta przez Przymierze CreepyTown. Każdy kto chce najechać płaskowyż musi zająć wyspę, bowiem to doskanała wyspa wypadowa do ataku na ziemie nexusiańskie. Co więcej wyspa nie należy do Koalicji, kiedyś była ziemią Wspólnoty a teraz należy do Stalkerów Kalashera w całości.

Wymiary

  • Pałac Nexusa - sztucznie stworzony wymiar na wyspie na Jeziorze Gelanadilii. Jedyna droga do niego prowadzi przez SPORE Nexus, położony na południowych peryferiach Zurbanizowanych Ruin, tuż przed Stepami Grzmotu. Miejsce to stanowi siedzibę wszystkich form władzy Wielkiego Układu - leży tam budynek Parlamentum, pałac wszechmonarchy oraz wiele innych, jak również znajdują się tam najbardziej elitarne jednostki Armii Nexusa, zwane regimentami pałacowymi.
  • Gothic Nexus -
  • Arcania Nexus - wymiar, w którym akcja potoczyła się jak w grze Arcania. W równej odległości od niego i Gothic Nexus, w wysokości połowy drogi między tymi dwoma znajduje się bardzo ważny wymiar ELEX Nexus. Stamtąd sprowadza się masę wynalazków. Arcania Nexus służy do sprowadzania przede wszystkim niezwykle cennej czarnej rudy, magicznego oręża i eliksirów dla żołnierzy. To stamtąd wyszedł Kult Bogini, jaki szczególne upodobanie znalazł sobie wśród napiętnowanych mianem heretyczek w swoich wyznaniach kobiet. Kult dzieli się na trzy odłamy: Nosiri czczący Boginę jako światłość, Bael czczące ją jako wielki, niezmierzony mrok oraz Adae, widziana w roli obu żywiołów i godząca w obydwa, utrzymując równowagę sił. Bogini jest więc przedstawiana jako kobieta o wielorakiej osobowości.
  • ELEX Nexus -
  • Mindless Conflict -
  • Coprool -
  • Azeroth Nexus -
  • Dragon Nexus -
  • Postkoniunkcja -
  • Mass Nexus -
  • Kalashergrad -
  • Zadymione Gwiazdy -
  • Alteterra -
  • Imperaquila -
  • Mieszany Świat -
  • Metro Nexus -
  • SPORE Nexus -
  • Stary Świat -
  • Nowy Świat -
  • Cywilizacja Ruin -
  • Ósme Wody -
  • Pandyssia - wymiar będący kopią uniwersum Dishonoredych. Leży na Zurbanizowanych Równinach i jest niewielkim, ale ważnym światem. Pochodzą stamtąd dostawy tranu wielorybiego, schematy składanych ostrzy, mechanicznych żołnierzy, rozmaite czary oraz wiele innych wynalazków. Szczególnie ważne jest iż w Karnace wybudowano Akademię Sztuk Archtektonicznych, gdzie kształcą się przyszli architekci. W tym fanonie są jedynie dobre zakończenia gry, ale Morley podniosło razem z Tyvią w tamtym czasie bunt jaki przerodził się w wojnę z lojalnymi wobec Delili Gristolem południowym oraz Serkonos, zaś Pandyzja została na zachodzie skolonizowana i jest tam wiele faktorii handlowych Cesarstwa Wysp, głównie należących Serkonos, które świetnie sobie radzi w tamtych warunkach.
  • Nexus Uniwersum -
  • Sims Nexus - wymiarostatek, w którym świat jest uniwersum The Sims. Jest największym na całym Płaskowyżu. Większość uniwersum jest taka jak w The Sims 3. Z tego świata pochodzi wiele artefaktów magicznych, ale też kulty simowe oraz grawi-auta. Wymiar ten, co ciekawe, jest trochę mieszanką świata arkanistycznego średniowiecznego oraz przełomu XXI i XXII wieku. Lata wśród Wzgórz Arkturiańskich. Podczas Wielkiej Krucjaty Nexusiańskiej udało mu się zachować neutralność, dopiero gdy było pewne że Lwowski wygra dołączyli do Koalicji Arkturiańskiej.
  • Kroniki Wszechświata -
  • Fallen Times - ojczyzna Arcynadkomisarza Wszechpolicji Nexusa, Ursa Matasariowicza. Jest to świat gdzie inaczej potoczyły się koleje losu w trakcie Wojen Światowych. Retrofuturystyczny świat skażony przez broń masowej zagłady nadal jest kolonizowany. W tym uniwersum wojna była jedna i toczyła się od 20 sierpnia 1914 roku aż do 20 marca 1950. Przerwana została rozejmem w Verdun trwającym od 25 lipca 1930 do 01 września 1939, kiedy to niepodległą Polskę zaatakowały Niemcy i ich sojusznicy. Leży na północnych krańcach Zachodnich Pustkowi.
  • Age of Stars -
  • Magowoje -
  • Science and Magic -
  • Saga SPORE - 

Ciekawostki

Przypisy

  1. W języku nexusiańskim zwrot ten oznacza "Nektar Księżycowego Słońca".