FANDOM

34837
Wizerunek Orii Kalae
Orie Kalae
Prawdziwe imię i nazwisko Oria Windusow
Data urodzenia 9:215 Wiary i Nauki (2215 rok ziemski), Mars,
Związek Czerwonej Planety
Data śmierci 2:127 Terry (3526 rok ziemski),
Neutralny Wymiar
Przyczyna śmierci zastrzelenie przez zamachowca
Miejsce pochodzenia Mars
Rasa Człowiek
Narodowość przedstawicielka Związku Czerwonej Planety
Płeć kobieta
Wzrost 190 cm
Kolor i wygląd włosów blond
Kolor oczu piwnobrązowe
Znaki szczególne piegowata
Rodzina Władimir Kalae (ojciec),
Irina Kalae (matka),
Hans Kalae (starszy brat)
Przynależność Wspólnota Nexusiańska,
Odrodzenie Robotnicze
Zawód żołnierz, polityk
Wyznawana religia ateistka

Oria Kalae [czyt. Oria Kale] (z domu Windusow) - ludzka admirał Wspólnoty Nexusiańskiej, odpowiedzialna za brutalne pacyfikowanie terenów Kombinatu podczas Wyniesienia. Później została ona politykiem o radykalnych poglądach w Wielkiej Radzie, dostając się na posadę ministra obrony. Adiutanka samego Arcturusa Lwowskiego, to ona kiedyś niemalże zastrzeliła Przemysława Czevaka jeszcze przed Wojną Gildii, a setki lat później prawie odważyła się zorganizować zamach na jego przyszłą żonę - Eugenię. Ślepo wierna ideałom stalinowskim oraz doktrynie Dżucze, bezwzględna, sama jednak miast być jak reszta komunistów kreowała się na szlachciankę, nosząc szablę i laskę oficerską. Zginęła w zamachu urządzonym przez terrorystów dokładnie przed wygłoszeniem na wiecu przemówienia przeciwko Kombinatowi.

Była jedną z dwóch wojskowych, które miały za zadanie zniszczyć "terrorystów" oraz spacyfikować wystąpienia anarchistyczne i anty-wspólnotowe. Do swoich metod często dorzucała takie dodatki jak na przykład brutalne tortury w celu wyciągnięcia niezbędnych informacji, totalne niszczenie miast, a nawet hekatomby. Sam Lwowski nigdy jej nie popierał, ze względu na doktrynę oraz metody jakie prowadziła. Ale jednego tej blondynce o piwnobrązowych oczach nie można było odmówić - talentu wymachiwania szablą, umiejętnego porywania tłumów czy motywowania swoich oddziałów. Zamieszkała po nieudanej pacyfikacji tych terenów w Neutralnym Wymiarze, gdzie prowadziła ostrą kampanię polityczną w celu wywyższenia rasy ludzkiej oraz zbawienia jej komunizmem.

Historia

Rodowód rodziny i wczesne lata

Rodzina Kalae pochodziła z Władywostoku, a jej czasy sięgają jeszcze Imperium Rosyjskiego i czasów powstania zabajkalskiego. Gdy nadeszła rosyjska wojna domowa jej rodzina podniosła w lokalnym majątku ziemskim bunt, zabijając rodzinę szlachecką. Wiernie służyli ideałom komunizmu, najbardziej zasłużyli się podczas rządów Józefa Stalina. Przez następne lata wstępowali do pionierów, Armii Czerwonej (później Układu Warszawskiego) i w końcu brali udział w tłumieniu zamieszek podczas rozpadu ich ukochanej ojczyzny socjalistycznej. Znani byli ze swojego fanatyzmu, każdego kto był podejrzany o wrogość wobec ich i ustroju natychmiast wysyłali do siedziby tajnej policji.

Wszystko się zmieniło, gdy powstał Układ Moskiewski. Mniej więcej w tamtym czasie dziadek Orii był człowiekiem walczącym w dywizji pancernej Lwowskiego i Czevaka. Nowo powstała wersja znanego Układu Warszawskiego rozpoczęła Trzecią Wojnę Światową, która trwała od 2030 do 2035 roku. Niewiele później zaczęła się gwiezdna ekspansja ludzkości na cały Układ Słoneczny. Tak oto zmienili nazwisko z Karliński na Kalae, aby być bardziej marsjańskimi niżeli ziemskimi. Tak oto osiedlili się na Czerwonej Planecie.

Wkrótce urodzili się rodzice, po jakimś czasie poznali się i pobrali. Ojciec stracił swojego gdy miał dwanaście lat, matka - piętnaście. Obydwoje znienawidzili jak mieszkańców Ziemi, tak Księżyca. Oria i jej starszy brat Hans urodzili się wiek później, w czasie rozmaitych napięć i niepewnego pokoju w Sol. Obydwoje darzyli mieszkańców innych planet ludzkich szczerą niechęcią, która stała się z czasem nieukrywaną nienawiścią do ludzi z Wenus, Ziemi i Księżyca. Dwie Wojny Solarne już dawno się skończyły, ale to i tak nie studziło tego, co czuła do reszty Układu Słonecznego. Jako współwłaścicielka majątku i członkini ważnego rodu politycznego otrzymała elitarną edukację w postaci najlepszych szkół marsjańskich. Hans pomógł jej w wielu przedmiotach, jak na przykład języku marsjańskim, angielskim, wiedzy o kulturze oraz fizyce. Wiele lat spędzili szczęśliwi, w garażu konstruowali całkiem ciekawe złomwozy[1].

Insurekcja i pacyfikacja

W trakcie swojej służby w siłach kosmicznych ZCP widziała pierwszy kontakt - była w grupie ochraniającej kolonistów. W trakcie swojej służby przystała na propozycję walki we flocie Wspólnoty. Dwa lata służyła w Wojnie Harxonańskiej - czteroletnim konflikcie Imperium i Czwartej Rzeszy ze Wspólnotą. Okrucieństwa wojskowych z tych frakcji na zawsze odcisnęły piętno na niej. Później brała udział w pacyfikacji wystąpień Kombinatu, nie miała nawet zamiaru dogadać się nawet wtedy gdy nadszedł zwalczany przez nią Ład i Chaos.

Wycofano ją, a nawet aresztowano, jak się okazało że prowadziła czystki na miastach, jakie wspierały separatystów zarówno w czasach ich nadejścia jak i oddziały partyzanckie. Skazano ją na dożywocie, po 10 latach jednakże wyszła za dobre sprawowanie, a śmierci uniknęła wyłącznie dlatego, że miała zasługi w obronie centralnych sektorów Wspólnoty i jej sprzymierzeńców. Wśród mieszkańców niepodległego Kombinatu zyskała miano "Krwawej Blondynki" lub "Komety Krwi", ponieważ pacyfikację miast prowadziła z orbity.

Dalsze losy

Wstrząśnięta słabością Wspólnoty oraz zwycięstwem separatystów, jak również wtrąceniem do więzienia przysięgła sobie, że Kombinat wróci lub zginie na zawsze. Odeszła z wojska po odzyskaniu stopni na froncie walk z Ładem. Postanowiła wrócić na Marsa, gdzie zmarła najpierw matka, a potem ojciec. Pożegnano ich w asyście wojskowych, wiernych Orii i jej brata. Zaproponował jej posadę w polityce, co przyjęła. Została politykiem w Wielkiej Radzie, formując Odrodzenie Robotnicze - skrajnie radykalną, unitarną partię polityczną we Wspólnocie Nexusiańskiej, jaka chce aneksji Kombinatu oraz realnego sprzeciwu wobec tych grup, jakie odrzucają Wspólnotę i uważając za jedynego wroga Żywioły Pierwotne. Domagała się też całkowitej deklerykalizacji jakiejkolwiek sfery życia istot rozumnych, uważając ją za zbędną. Choć nie wygrała jej partia to jednak dostali się do Rady i zgodzili się na istnienie w koalicji rządządcej, a sama stała się ministrem obrony narodowej Wspólnoty.

W czasach Wojny Gildii została adiutantką Lwowskiego, wkładając swój stary mundur admirała floty Wspólnoty. Będąc przywódczynią sił zakazywała pacyfikacji planet i miast, a nawet była przeciwko ziemiobójstwu planety Ratoria. W trakcie negocjowania pokoju zasiadała obok Arcturusa i jego żony - Dertiae Lantaan. Poznała też dzieci cesarza i prezesa korporacji, stając się nauczycielką Alexandry Lwowski i doskonaląc ją w fechtunku.

Oria zmarła w 127 roku drugiej epoki Ery Terry w wyniku ran postrzałowych zadanych przez zamachowca, będącego zwolennikiem polityki Kombinatu. Pierwsze dwa strzały trafiły ją w rękę, ale trzeci w serce, zaś czwarty - w czoło. Przeżyła jeszcze, aby zostać przewiezioną do szpitala. Umarła na łóżku, mając u boku swojego starszego brata. Na pogrzebie była rodzina Hansa, Lwowscy, a także wszyscy biorący razem z nią udział w zwalczaniu rebelii.

Przypisy

  1. Nazywa się tak pojazdy powstałe z czegokolwiek. Nie są za dobre, ale wystarczające dla wszystkich, nieważne czy to milicja, partyzantka czy też regularna armia.