FANDOM

WelCor S-27 Koliber
Operacja "Imperialny Miecz"
Konflikt Wojna CreepyTown
Data styczeń-luty 2016
Miejsce wyspa Kraj na Ziemi Krajowej,
Ziemia Cesarska
Wynik Poważne zniszczenia miast Przymierza CreepyTown,
duże straty w lotnictwie Państw Nexusa i początek ataku na Kraj oraz Ziemię Cesarską
Strony
Flaga Wielkiego Układu Państwa Nexusa Sztandar Przymierza CreepyTown Przymierze CreepyTown
Dowódcy
Flaga Wielkiego Układu Arcturus Lwowski (wszechmonarcha, lider całej frakcji),
Flaga Wielkiego Układu Lanedilia Lwowska,
Flaga Wielkiego Układu Ora Jano (kanclerz, szef rządu)
Flaga Piekła Salai (lider),
Troll Wasieq (lider całej frakcji),
Flaga Federacji Welffowskiej Heinrich Welff (lider),
Cesarstwo Aracz
Siły
Flaga Imperium Wspólnota Nexusa,
Flaga Koalicji Nexusa Koalicja Nexusa
Troll Netrolle,
Flaga Piekła Piekło,
Flaga Federacji Welffowskiej Federacja,
Cesarstwo Cesarstwo
Straty
50000 bombowców,
60000 myśliwców,
150 okrętów gwiezdnych,
243 okręty morskie (w tym 20 lotniskowców),
332 okręty podwodne,
20000 cywili
Zniszczenia budynków miejskich,
1000 stanowisk p-lot,
7000 jednostek obrony przestrzeni powietrznej,
2100 bombowców,
300 okrętów kosmicznych,
256 okrętów morskich,
712 okrętów podwodnych,
500000 cywili

Operacja "Imperialny Miecz" należy do najbardziej kontrowersyjnych i najbardziej krwawych w historii Państw Nexusa. Dla Przymierza są one ponurymi i mrocznymi dniami, gdzie nie było nawet dnia i godziny, gdzie nie spadłaby jakaś bomba w mieście na jakikolwiek budynek. Była to jedna z największych bitew powietrznych. Rozpoczęła też stopniowe wdzieranie się w wyspę oraz system gwiezdny Ziemi Cesarskiej sił wroga.

Zaczęła się od ataku na pograniczne miasta Cesarstwa oraz wioski Netrolii. Tych drugich Koalicja potraktowała tak, jak Amerykanie partyzantów Wietkongu podczas Wojny Wietnamskiej - zrzuciła bomby z mieszankami kwasowymi oraz łatwopalnymi. Oficjalnie zaczęła się jednak w Pałacu Nexusa zapowiedzią desantu i nieustannych bombardowań Kraju oraz stolicy Cesarstwa przez wszechmonarchę Nexusa Arcturusa Lwowskiego, rozkazując ówczesnemu prezydentowi wojny - generał-majorowi Eugenowi Swierdłowowi przygotowanie możliwie jak największej armii, najlepiej liczącej miliard jednostek, aby przeznaczyć grupę armii do ataku totalnego najpierw na Kraj, a potem resztkami na Ziemię Cesarską, by wspomogła walczących tam żołnierzy Armii Nexusa, wielkiej regularnej armii złożonej z rozmaitych bojówek i wojsk znajdujących się w Nexusie.

W wyniku tego Przymierze zniszczyło większość sił tej armii i zabiło 20 tysięcy cywili Unii, ale to w ogóle nie powstrzymało sił nexusiańskich. Sami stracili niemalże trzy czwarte sił zbrojnych, usilnie broniąc wyspy i stolicy trzeciej z frakcji, miasta doznały poważnych zniszczeń, życie straciło ponad pół miliona cywili. Przez straty cywilne, jakie pokazywały statystyki prezydent[1] wojny Wielkiego Układu generał-major Swierdłow podał się do dymisji. Na jego miejsce przyszedł lord admirał z Brytaniki Corvo Faglio.

Przebieg

Przygotowania do walki

Gdy totalne bombardowania baz na wyspie Kraj i planetach Cesarstwa przebiegły pomyślnie Przymierze było bardzo osłabione. Lwowski nakazał przygotować wielką grupę wojskową, która miała nieustannie bombardować już nie tylko obiekty wojskowe, ale i rządowe oraz cywilne. W zamyśle miałoby to wymusić kapitulację najpierw Federacji, potem Piekła i Netrolli, a na końcu Cesarstwa. Jednostki latające miały przygotować się na naloty dywanowe. W tym celu na wielu poligonach ustawiono makiety miast Przymierza i całej wyspy. Przez dwa tygodnie zbieranina bombowców i myśliwców stała się siłą jakiej nie widziała Fantazja.

Początek

Do pierwszych nalotów doszło gdzieś 10 stycznia. Walki te były istnym pogromem dla mieszkańców - pierwszego dnia zniszczono całe miasto przemysłowe na południe od Dystryktu, miasta biedoty i głównego ośrodka przemysłu ciężkiego. Zginęło ponad 80 procent populacji, co rozsierdziło mieszkańców. Społeczeństwo Przymierza organizowało milicje oraz zbiórkę pieniędzy dla armii, niemalże wszyscy wstępowali do wojsk swojej frakcji. Niedługo potem wywiady Wielkiego Układu ustaliły, że duża grupa samolotów i śmigłowców koncentruje się na wszelkich aeroportach, lotniskach klubowych oraz w bazach wojskowych.

Eugen Swierdłow przedstawił akta pod hasłem "Imperialny Miecz", która składała się z trzech etapów: bombardowania obiektów wojskowych, potem obiektów cywilnych, a na końcu morskiego desantu. Kanclerz Ora Jano zażądała zdecydowanie poprawki w przeprowadzeniu operacji i koniecznie chciała uniknąć strat wśród cywili, jednak wielu polityków było przeciwnych zdaniu wszechmonarchy, jego żony, kanclerz oraz przeciętnym obywatelom Wielkiego Układu, a także Unii[2]. Ponadto "premier wielkoukładowa" chciała go pociągnąć do odpowiedzialności za ludobójstwo Dystryktu, ale to się również nie udało. Niemniej ostatecznie zgodziła się na zbombardowanie obiektów wojskowych, ale odradzała bombardowanie cywilnych.

Walka w powietrzu, krwawiące miasta

Bombardowania przybierały na sile. Do akcji włączyła się artyleria oraz wyrzutnie pocisków manewrowych i międzykontynentalnych. Bombowce strategiczne sunęły po niebie jak szalone, obrywały budynki cywilne, administracyjne oraz wojskowe. Rakiety miały gorzej z powodu potężnych i kontrolowanych anomalii, a nawet laserów przeciwrakietowych, które sprawiały wybuch pocisku w locie zanim doleciał do celu. Z astroplanami broniącymi miast było zdecydowanie gorzej, ponieważ łatwo umykały systemom SAM oraz pelotkom. Mimo to Wielki Układ nie ustawał w wysiłkach, wzmógł ataki tym samym. Nie była to jednak decyzja wszechmonarchy, lecz prezydenta wojny.

Jeden z najsilniejszych ataków odbył się 12 lutego, kiedy to z baz unijnych samoloty nexusiańskie wystartowały na niemalże wszystkie miasta Federacji, Netrolli, Piekła oraz na CreepyTown, stolicę Przymierza. Również miasta Cesarstwa obrywały, nie szczędzono amunicji również na bombardowania orbitalne. Ziemia Cesarska oberwała na obszarze od Kairu do Mekki oraz od Rio de Janeiro aż po Bogotę. Zniszczeniu uległo też wiele dzielnic tamtego Berlina.

Atak na Stołeczną Enklawę - planowanie kontrataku

Obie strony krwawią

Koniec bombardowań - zakończenie operacji

Następstwa

W wyniku operacji "Imperialny Miecz" prezydent wojny Eugen Swierdłow podał się do dymisji, uprzedzając przed oficjalną rezygnacją kanclerz Jano. W wymiarze Pałacu Nexusa tuż przed budynkami Parlamentum oraz pałacem wszechmonarchy doszło do protestów antywojennych, które przez chuliganów i prowokatorów zakończyły się krwawo[3].

Siły i straty obu frakcji

Wielki Układ

  • Wspólnota Nexusa: 50000 myśliwców, 50000 bombowców strategicznych, 50000 okrętów gwiezdnych, 2500 okrętów morskich, 5000 okrętów podwodnych;
  • Koalicja Nexusa: 50000 myśliwców, 25000 bombowców strategicznych, 10000 okrętów morskich;
  • Łączne siły i straty: 100000 myśliwców - stracono 60000, 75000 bombowców - stracono 50000, 50000 okrętów kosmicznych - stracono 150, 17500 okrętów morskich - stracono 575 (w tym 20 lotniskowców), ponadto zginęło 200 cywili.

Przymierze CreepyTown

  • Netrolle: 5000 myśliwców, 500 bombowców strategicznych i 1000 taktycznych, 200 okrętów morskich, 50 okrętów kosmicznych;
  • Piekło: 5000 myśliwców, 2000 bombowców taktycznych i 100 strategicznych, 500 okrętów morskich, 500 okrętów podwodnych;
  • Federacja: 2500 myśliwców bezzałogowych, 500 bezzałogowych bombowców nurkujących, 2000 stanowisk obrony p-lot, 1000 okrętów morskich, 500 okrętów podwodnych, 100 okrętów kosmicznych;
  • Cesarstwo: 2000 myśliwców, 100 bombowców strategicznych, 100 okrętów kosmicznych, 250 okrętów podwodnych, 300 okrętów morskich;
  • Łączne siły i straty: 14500 myśliwców - stracono 7000, 4200 bombowców - stracono 2100, 3250 jednostek morskich - stracono 968, 2000 stanowisk p-lot - stracono 1000, ponadto utracono 20000 żołnierzy piechoty, którzy bronili wyspy przed desantem, zniszczono wiele miejskich budynków, zginęło ponad 50000 cywili.

Przypisy

  1. W hierarchii Wielkiego Układu prezydent jest tak naprawdę ministrem.
  2. Dopiero teraz okazuje się, że była to wąska grupa osób, które mogły się na tej operacji znacznie wzbogacić. Spisek sięgał nie tylko Państw Nexusa - okazuje się że za tym byli też łowcy niewolników Piekła oraz liczni przedsiębiorcy z Kraju.
  3. Jeden z nich rzucił w czołg Ironfist koktajl Mołotowa, co uznano za atak. Gdy doszło do rozpędzenia demonstracji z dnia na dzień media stały się antyrządowe. Gdyby nie dowody doszłoby pewnie do rewolty w Państwach Nexusa lub wojny domowej. Żołnierze i policjanci strzelali w powietrze oraz ślepakami w uczestników. Zginęło 87 uczestników i 12 funkcjonariuszy państwowych. Wydarzenie to znane jest w Wielkim Układzie jako Krwawa Sobota i nie mówi się o nim chętnie, a już nigdy nie wypada mówić w domu przy rodzinnym ognisku. Uczulone na to wydarzenie są zwłaszcza wyższe sfery społeczeństwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki