FANDOM

Obietnica

Obietnica w kosmosie

Obietnica jest dawnym okrętem ZZZN i Sojuszu Ludzkiego, a obecnie jest niezależny. Dowodzi nim Admirał Conrad , a jego zastępcą jest jego własny mentor - admirał Ijon Tichy. Statek jest pozostałością technologiczną Marsjan, pareojunian, tarkonian i kryptorian. Boją się go wszyscy, nawet serriganie ze względu na siłę rażenia i technologiczną złożoność.

Jest jedynym statkiem, który może pomieścić całą armadę. Na jego pokład, do specjalnych hangarów może się zmieścić 2 lotniskowce, 3 pancerniki, 5 krążowników, 12 fregat i olbrzymią ilość mniejszych pojazdów kosmicznych. Cały okręt może zastąpić stację kosmiczną. Jest połączeniem trzech typów pojazdów - okrętu - stacji, lotniskowca i statku naukowo - badawczego. Leci tak szybko, jak normalna fregata.

Ponowne odkrycie

W 2085 roku ziemscy archeolodzy odkryli na Marsie dziwny sygnał. Okazało się, że była to stocznia Marsjan. Sojusz rozpoczął badania nad znaleziskiem. Alteranie odkryli, że jest to największy i najpotężniejszy okręt, jaki kiedykolwiek został zbudowany. W związku z tym, że Mars należał do Związku Zjednoczonych Państw Ziemskich, Obietnica stała się okrętem Ziemian.

Bunt wobec Kongresu Ziemi

Przez długi okres czasu dawało to Ziemi potężny bonus do obrony, ale w 2317 roku komandor Jim Harrison ukradł go i wyruszył w wędrówkę po kosmosie jako wojownik walki o wolność. Po ponad 25 latach ogłosił, że przechodzi na emeryturę. Wtedy kolejni kapitanowie Sojuszu przejmowali okręt kosmiczny. Jednym z nich był Edwardus Killter.

Pierwsza i ostatnia linia obrony

Po upadku Sojuszu, dowódcą został admirał Ijon Tichy z Mar Sary. Okazał się najlepszy do walki z Groksami. Dowództwo uznało statek za cud technologiczny, bowiem jednym strzałem przebił kadłub lotniskowca Imperium Groksów i Behemota Hordoroju. Zniszczona flota agresora była bez tych jednostek rozproszona. Potęga się załamała, a Braxis zostało wyzwolone. Tichy otrzymał statek na swój indywidualny użytek.

Jego następcą został Admirał Conrad. Użył go, aby zapobiec Hordorojowi rozpełznięcie się z próżni. Udało się dzięki temu pokonać Trzynastą Plagę. Odkrył też powiązania serrigan z Hordorojem i Groksami, by wkrótce pokonać ich w ten sposób.

Na pięć lat zapanował dzięki temu rozejm, lecz okazało się, że był kruchy. Wkrótce Wielka Gwiezdna Wojna (z ang. Great Star War) wybuchła z powrotem i to ze zdwojoną siłą. Conrad zorganizował mnóstwo modyfikacji dla okrętu i całej armady. Ostatecznie starł się z samym Wielkim Imperatorem serrigan, który kierował wydarzeniami potajemnie. Wraz z jego śmiercią Wielkie Imperium przestało istnieć, a kosmos mógł cieszyć się pokojem.

Uzbrojenie

Obietnica potrafi swym ogniem zastąpić w obronie jakiejkolwiek aglomeracji kosmicznej, czy to stacji, czy kolonii. Może zastąpić całą flotę. Dlatego jest niebezpieczny jego dowódca.

  • własne okręty i kosmoloty - tylko ten pojazd potrafi zmieścić własną armadę olbrzymich statków kosmicznych i rój kosmolotów.
  • działa plazmowo - jonowe pancernika - dwulufowe działa potrafią wystrzelić dwa silne pociski, po jednym z każdego, które mogą zniszczyć osiem fregat w jednej linii.
  • wieżyczki obrony okrętu - parę takich wieżyczek obsługiwanych przez system defensywny nieraz uratował życie załodze Obietnicy.
  • pocisk z mieszaniny płynnego chloru i metalu - jeden taki pocisk jest w stanie przebić ziemski pancernik z osłonami terrańskimi jednym strzałem.
  • wyrzutnie rakiet plazmowych - chmara tych szybkich i śmiercionośnych rakiet może zniszczyć każdy okręt wroga, a nawet zrównać z ziemi wszystkie osady.
  • działo Tesli - najpotężniejszy oręż w historii. Strumień czystej energii psioniczej o mocy 256 megawat i 5 tysiącach stopni Celsjusza potrafi zniszczyć każdy okręt we wszechświecie.

Ciekawostki

  • Według danych wojskowych krążownik Konfederacji Terran klasy "Norad" ma 2 kilometry długości i kilometr szerokości, a "Obietnica", aż 15 kilometrów długości i 10 szerokości.
  • "Obietnica" ma kształt deltoidu.
  • Na statku funkcjonuje generator zasilający Kwantowy Pierścień. Koordynaty urządzenia są unikatowe, bo są ustawione na każdą galaktykę.
  • Jeśli wierzyć mediom, powierzchnia "Obietnicy" może równać się powierzchni zajmowanej przez Kornwalię i na Ziemi byłaby widoczna z kosmosu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki