FANDOM

Autostrada na Nukanii
Nukania
Astrografia
Region: Tereny Obrzeża Drogi Mlecznej
Sektor: Scilia
Układ: Nukasol
Pozycja w układzie: trzecia
Gwiazda: Nukasol
Księżyce: 1 - Nukaluna
Odległość od gwiazdy: 1 j.a.
Długość dnia: 27,6 ziemskiej godziny
Długość roku: 1 rok ziemskich
Geografia
Typ: planeta postnuklearna
Promień: 7621 km
Wsp. Keplera: 1
Atmosfera: wilgotna, bagienna
Klimat: postnuklearny
Temperatura: 29 °C
Grawitacja: 1 g
Dominujący krajobraz: lasy, pustkowia postnuklearne, bagna
Ważne miejsca: Zamek Tri Haj
Społeczeństwo i inne
Języki: Wspólny
Rząd: kolonia niezależna
Ludność: Ludzie - 64%,
inne rasy - 36%
Główne miasta: Mars City (stolica)
Przynależność: kolonia niezależna

Mało jest takich miejsc we wszechświecie, jak Nukania. To wiecznie zrujnowana planeta, ale jej fauna i flora, choć zabójcze, potrafią być przyjazne. Nukania kiedyś była wysoce rozwiniętą przemysłowo planetą w Drodze Mlecznej, w sektorze Scilia. Przed laty istniała tam podobna do XXI-wiecznej Ameryki cywilizacja, złożona głównie z ludzi. Niestety, planetę spotkała wojna atomowa. Teraz jest tam wiele innych ras. Planeta posiada wiele ważnych złóż surowców, jak złoto, czy Przyprawa.

Historia

Przed prawie-zagładą

Na tej planecie osiedlili się wyłącznie ludzie. Istniało tutaj setki państw. Rozwijali się dosyć mocno, w ciągu 6 mileniów od Koniunkcji doszli do poziomu technologicznego z większości etapów ludzkości w XXI wieku. Jednak wtedy coś puściło i poszło nie tak. Pociski broni masowej zagłady wzbiły się ponad niebo i zmiotły całe życie na powierzchni. Nieliczni przetrwali pośród ruin, kryjąc się w tunelach metra i schronach przeciwatomowych. Tak oto nowa cywilizacja zaczęła powstawać.

Podziemna cywilizacja

Zamieszkując wśród tuneli i ruin cywilizacja Nukanii zaczęła się odradzać. Jednak po 5 latach zaczęły się bunty i wojny. Po ponad 100 latach niektóre tereny na powierzchni nadawały się do zamieszkania i wtedy powstało wiele miast. Jednym z nich było Mars City, wybudowane przez Zakon Inżynierów. Potem powstał Zamek Tri Haj. Tam organizacja przechowywała wszystkie dokumenty starego świata. Nieopodal wykształciły się kolejne osady, głównie rolnicze i handlowe. Handlowali oni z Zakonem żywnością i innymi przedmiotami w zamian za wszelkie informacje starego świata, dzięki czemu powstawały maszyny latające, czy elektrownie odnawialnych źródeł energii.

Pomimo tego wielu ludzi bało się wyjść na powierzchnię. Niektórzy nawet przechodzili mutacje w wyniku promieniowania, w wyniku czego pojawili się Mroczni Ludzie, których skóra była fioletowa i lepiej operowali w ciemnościach i nocy, niż w oświetlonych miejscach, czy na powierzchni za dnia. Pojawiły się też inne mutacje, którymi nazwano tamtejszych ludzi, jak elfy, krasnoludy, niziołki, ogry czy trolle.

Przybycie Technomagów

Jakieś 500 lat po wojnie atomowej i 7500 lat po Koniunkcji przybyli na tą planetę Technomagowie, potomkowie uratowanych przed Koniunkcją Adeptus Mechanicus, którzy opanowali biotykę, jedną z form Arkanów i połączyli ją z resztkami technologii. W ten sposób dokonali stworzenia syntetyków ze swoją świadomością, których nie dawało się odróżnić od normalnych ludzi. Produkowani i klonowani mogli się mnożyć również biologicznie.

Technomagowie założyli w Górach Umnam silną fortecę, rodem z renesansu. Tam szkolili potężnych wojowników, których zadaniem miało być eliminowanie zagrożenia ze strony postnuklearnych potworów i pozyskiwanie terenów dla mieszkańców planety. Mimo możliwości tworzenia ich przez normalnych ludzi i zmutowane gatunki mieszkańców Nukanii, pozostało trzech sukcesorów, którzy mieli powstać ze snu dopiero, jeśli planecie grozić będzie zagłada.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki