FANDOM

Nowa Moskwa.jpg
Nowa Moskwa pod kopułą
Nowa Moskwa
Data powstania: 1:213 Terry (2612 rok)
Położenie: RadPlanet
Funkcja: stolica planety
populacja: około pół miliona
Ważne miejsca: Stacja Metro Factories
Twórca: pierwsi koloniści na RadPlanet
Przynależność: niezależny rząd planety

Nowa Moskwa - miasto będące stolicą RadPlanet, najbardziej zaludnione na niej. Składa się z dwóch części: naziemnej, która jest tuż nad centrum miasta, gdzie koncentrują się wszystkie tunele w tak zwanym Pierścieniu Wewnętrznym oraz podziemnej, która jest tak naprawdę całym miastem. Z powodu bardzo wysokiej radioaktywności, toksyczności oraz śmiertelnie niebezpiecznych warunków w tunelach cały czas pracuje wentylacja oraz odświeżacze powietrza, jak również część naziemna musi być pod szczelną kopułą. Podczas gdy biedacy i klasa średnia żyją w tunelach Ci, którzy są najbogatsi żyją pod kopułą.

W mieście niepodzielną władzę - pomimo oficjalnej władzy w postaci Rady Rządzącej - sprawuje korporacja Metro Factories pod władzą Jewgienija Gawryłowa. Siedziba ów korporacji znajduje się w Sektorze Metropolitarnym, czyli miejscu istnienia najstarszych z tuneli na planecie, stworzonych podczas początkowej kolonizacji. Aby szybko sie przemieszczać stworzono sieć kolei jednoszynowej, zwanej undermaglev. W mieście mieszka prawie pół miliona istot rozumnych, głównie potomków naukowców z ZSRR i innych ziemskich państw.

Historia

Nowa Moskwa pod ziemią.png

Schemat podziemnej części miasta

Odkrycie planety nastąpiło jeszcze przed nastaniem Ery Wiary i Nauki, jednak wahano się z jej kolonizacją. Orkowieintarianieelfy próbowali zbudować kopuły na planecie, jednak nawet roboty się psuły. Wobec tego postanowiono w ziemskim roku 1891 postawić jedynie badawcze stacje orbitalne, lecz i one były narażone na niebezpieczeństwa, gdyż radioaktywna mgławica była bardzo niebezpieczna, a na dodatek przechodziły tędy burze polonowe lub uranowe, które powstawały w wyniku kontaktu mgławicy z gazowymi olbrzymami oraz gwiazdami. To sprawiło, że w roku 1942 miary ziemskiej zrezygnowało z kolonizacji. Stacje zezłomowano i sektor uznano za zbyt niebezpieczny do kolonizacji przez jakiekolwiek istoty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki