FANDOM

Noseranie to najstarsza rasa we wszechświecie. Poświęcili własną planetę, Noseranię, by centylion lat temu stworzyć znany nam świat. Z tego gatunku pochodzi ród Ga'rida, czy wielu znanych gwiezdnych pisarzy, rekartarów, czy poetów.

Biologia

Pomimo swego niskiego wzrostu potrafią żyć nawet 1000 lub 2000 lat. Mają białe włosy, karłowate ciało (mają od 90 do 110 cm wzrostu) i szpiczaste, elfie uszy. Mogą zjeść niemal wszystko, a ich układ oddechowy nie toleruje jedynie próżni i gazów bojowych. Rozmnażają się drogą płciową. Wykluwają się z jaj, ale zachowują się jak ssaki. Mają jedną parę rąk i nóg.

Historia 

Powstali, jako istoty Eteru, w mrocznej części Drugiego Czasu. Jednak potajemnie Stworzyciel dodał część swoją i sprawił, że zbuntowali się przeciw innej rasie - Bogom. Poświęcili własną planetę, Noseranię, by centylion lat temu stworzyć znany nam wszechświat i osłabić wpływ Eteru. Ich macierzysta planeta była niezwykle żyzna i nieaktywna sejsmicznie. Aby przetrwać powstanie swego dzieła zbudowali 5 kul, w których schowała się każda cząstka ich świata. Po 10 wiekach istnienia od powstania kosmosu założyli swą pierwszą kolonię. Tak powstało Imperium Noseran. Concordia jest obecnie stolicą od 2 miliardów lat. Ich okręty-stacje przemieszczają się na krótko przed zagładą układu głównego.

Kultura

Mają kulturę angielsko-rosyjską z XIX wieku. Można to zauważyć w ubiorze - przypomina ubiór wiktoriański. Kobiety noserańskie noszą się całe w brylantach i bursztynach. Wielu mężczyzn zapuszcza długie brody. Młodzież jest ubrana w stylu steampunk, przeciętni obywatele są odziani we fraki, spodnie, kapelusze i krawaty; obywatelki zaś ubierają suknie, kolczyki, naszyjniki i chusty. 

Rząd

Rząd noserański to Imperium Noseran. Rządzi nim cesarz, ale faktyczną władzę dzierży parlament. Składa się z Izby Szlacheckiej, Izby Pospolitej i Rady Stanowej. Zasadniczo rząd noseran to Duma Imperium Rosyjskiego i House of Parlament, połączone funkcją monarchy. Imperium nie prowadzi zbytnich wojen - do walki z wrogiem częściej stosuje wywiad i kontrwywiad, w celu zniechęcenia sił agresora do dalszej kampanii militarnej. Na ciałach niebieskich postawiono jednak duże placówki obronne, a na orbitach - stocznie, platformy i stacje kosmiczne.

Doktryna militarna

Noserańskie wojsko należy do jednego z najbardziej zorganizowanych. Generalicja i admiralicja współpracują po to, by osiągnąć cel. Wielokrotnie stosowano taktykę wojny manewrowej i pozycyjnej oraz desantu. Flota gwiezdna wspierała siły desantowe w walce z działami przeciwlotniczymi. Jeśli nie udało się powstrzymać wroga na froncie, stosowano wojnę partyzancką.

Religia

Dominującymi wierzeniami są kościoły bitrialchalne (dla obu płci), takie jak Oświecenie, Kult Przodków, czy Teomachinus. Niektóre ziemskie wierzenia, jak prawosławie, przyszły bardzo szybko przez podróżników. W kulturze noserańskiej nie ma mowy o teokracji, czy nietolerancji religijnej. W świetle filozofii kluczem do postępu jest tolerancja i kosmopolityzm.

Ekonomia

Gatunek noserański stawia sobie za główną część swej ekonomii usługi i przemysł, które są powiązane ściśle rolnictwem. Rasa żyje w miastach, ale też na wsiach. Przemysł i wieś wykształciły swoiste kultury, tak jak kosmos odcisnął swe piętno na młodzieży.

Polityka

Noseranie prowadzą politykę liberalną i izolacjonistyczną. Jej kierunek doprowadził do licznych wojen między kolońmi, korporacjami, czy gildiami. Jednak w najlepszych stosunkach są z rasami Drogi Mlecznej. Trochę mniej przyjaźnie są nastawieni do reszty ras ze Zjednoczonego Imperium Wolnych Planet. Neutralne nastawienie panuje do byłych ras ZIKR i ZIFP, natomiast napięte stosunki - do eks-narodów anosorenckich.