FANDOM

Nord z orbity
Nord widoczny z pustki kosmicznej
Nord
Astrografia
Region: północne tereny Galaktyki P22
Sektor: Ice Planets
Układ: Skand
Pozycja w układzie: siódma
Gwiazda: Skand
Księżyce: brak
Odległość od gwiazdy: 9 j.a.
Długość dnia: 72 ziemskie godziny
Długość roku: 14 lat ziemskich
Geografia
Typ: planeta lodowa
Promień: 2560 km
Wsp. Keplera: 0,5
Atmosfera: azotowo-tlenowa
Klimat: polarny, wysoce ekstremalne temperatury
Temperatura: -82 °C
Grawitacja: 1,2 g
Dominujący krajobraz: Pustynie lodowe
Woda: ciemnoniebieska
Ważne miejsca: Jaskinia Lodowej Czachy,
Kanion Śmierci Polarnej,
Krypta Strzelców
Społeczeństwo i inne
Języki: Wspólny
Rząd: planeta bandycka, kwatera główna Strzelców
Ludność: Ludzie,
Orkowie,
Krasnoludy
Struktura demograficzna: 200 tysięcy osób
Główne miasta: Szahal (stolica)
Przynależność: Strzelcy

Nord - bardzo mroźna planeta na północnych rubieżach Galaktyki P22, siedziba Strzelców - jednych z najgroźniejszych bandytów na "nexusiańskiej północy", którzy zbudowali sobie tutaj swoją kryptę. Nazwa ta wzięła się od określenia na istniejący w czasach przed Koniunkcją naród na północy jednej z planet o technologii średniowiecznej. Planeta obfituje w zabójczą dla życia faunę i florę, wyjątkowo ekstremalne warunki oraz jest skuta lodem przez średnią temperaturę osiemdziesięciu dwóch stopni zimna w skali Celsjusza. Na planecie żyją te gatunki, które kiedyś przybyły tutaj w postaci mikroorganizmów, a następnie odtworzyły się i dały początek nowej bioróżnorodności w Nexusie.

Planeta ta była również ostatnią, jaka kiedykolwiek należała do Chaosu na stałe. Po rozbiciu go i upamiętnieniu walk poprzez stworzenie miasta Szahal Wielka Anarchia uciekła w największe czeluści jakie się tylko dało. Udało im się wkrótce stworzyć wielkie światostatki i uciec na stałe w kosmos, dzięki czemu nie można było ich wyśledzić. Kryli się z dala od szlaków oraz napadali parę osad w formie nieznanych gangów. W końcu gdzieś wraz z nadejściem Ziemian, czyli ludzi z Ziemi kontrolę nad tą planetą uzyskali Strzelcy - nowo powstały gang zabijający za pieniądze z perfekcyjną umiejętnością cichego likwidowania przez ich snajperów danych celów oraz nie pytający o nich podczas brania pieniędzy. Tutaj ustanowili sobie swoją kwaterę główną gdzieś na pustkowiach daleko od Szahalu, notorycznie terroryzując rozmaite farmy oraz miasta ukryte przed klimatem planety pod kopułami. Sami bandyci kryją się podobno w Jaskini Lodowej Czachy, śmiertelnie przerażającym oraz niebezpiecznym miejscu gdzieś za Kanionem Śmierci Polarnej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki