FANDOM

Żołnierze Wielkiej Enklawy.jpg

Żołnierze Państw Nexusa podczas jednej z kampanii Nieskończonej Wojny.

Nieskończona Wojna to określenie na istniejące w Fantazji konflikty jawne oraz ukryte między jej uczestnikami, nazywanymi Wielkimi Graczami. Wiele koncentruje się w Centrum, gdzie przyjmują charakter burd stadionowych lub nawet strzelanin ulicznych, ale większa ich część toczy się na rozmaitych planetach i rzeczywistościach, nawet w formie regularnych walk. To wielka gra polityczna między Twórcami o rozmaite rzeczy, przybiera formę wojny totalnej.

Historia

Za podstawę można przyjąć moment, gdy Zakon Gwiazd się rozpadł po pokonaniu wielkiego władcy piekieł i jego armii nieumarłych, demonów i innych okropieństw. Tym niszczycielem marzeń był Hastadarius. Po jego śmierci narodziły się niezliczone istoty utożsamiające rozmaite aspekty zła. Zakon wiedział jednak że poświęcenie Kileazjasza może nie wystarczyć. Z tego powodu wraz z powstaniem świata Zakon poszedł w rozsypkę, podobnie jak niezliczone zastępy Mrocznego Demona.

Iskry z płomienia poleciały daleko, a niezliczone rzesze ludzi wymyślały coraz to nowsze wymysły, jedne złe, inne zaś dobre. I tak od czasu wewnętrznych walk dobra i zła doszło do rozpoczęcia Nieskończonej Wojny. Aby ocalić niezliczone wymiary zdrajcy obu grup stworzyli wspólną dla każdej wyobraźni przestrzeń - Centrum. To olbrzymie miejsce, przypominające miasto na kontynentach i wyspach, gdzie uciekając przed wojnami różne postacie i grupy działały. Z czasem podział na "dobrych" i "złych" całkowicie zanikł, a Fantazja zyskała rozmaite odcienie szarości. Niektóre fikcje ukazywały demony, jako istoty dobra, podczas gdy anioły jako frakcję żądną kultu ich bóstw i traktującą resztę, jak naziści w naszym świecie ludzi wyznania żydowskiego lub urodzonych jako Słowianie.

Na przestrzeni tysięcy lat fikcje się zmieniały. Wobec tego zmieniała się też przynależność rozmaitych dzielnic Centrum oraz to, czy bramy do innych rzeczywistości były otwarte. Aby można było przesłać wojska, należało za pomocą wielkich szczelin lub specjalnych wrót otworzyć Wrota Otchłani, dzięki czemu w wybranym miejscu niemal natychmiast szły siły zdolne niszczyć wojska przeciwnika. I tak wymysły rozmaitych twórców nawet same musiały się klonować i stawać częścią fanonów. Oryginały były zachowywane, gdyż prawo międzymarzeniowe nie pozwalało na ich niszczenie i wykorzystywanie całkowite.

Na przestrzeni lat zmieniały się frakcje. Każda z nich w końcu sobie nie radziła i została pokonana, jednak później ten sam los spotykał najsilniejszych. Jedne frakcje powstawały, drugie się zmieniały. Niektóre nawet musiały się wycofać z Wojny i upadały, zarówno jeśli chodzi o państwa, jak i organizacje.

Kampanie

Rozmaite kampanie tej serii konfliktów, jakie są wliczane w skład tej Zimnej Wojny w wydaniu świata fikcyjnego.

Wojna Akzjańska

Walki związane z powstaniem w 1918 roku Triumfu Akzjany, który ciągle musi walczyć z innymi narodami by utrzymać swoją niepodległość oraz stabilność. Główne walki toczą się z Prawdą oraz Kombinatem Wojenfirmowym. Niekiedy wsparcia udzielają też inni Wielcy Gracze, Triumfowi na przykład pomagają Templariusze Solariańscy i Wielki Układ.

Wojny Pola Bitew

Jak nietrudno się domyślać frakcje te walczą w świecie gier Battlefield. Do walki dołączyły 6 czerwca 2016 roku Państwa Nexusa, wcześniej próbowały, ale wysyłały tylko najemników walczących po różnych stronach. Walczy się albo w zespole jako żołnierz USA, albo w zespole jako żołnierz Rosyjskiej Federacji, są też i inne zespoły, a wszystko jest na poziomie technologicznym XXI wieku. Od czasu Battlefield 1 są też walki w stylu Pierwszej Wojny Światowej.

Wojna Tarakańska

Wojna w której biorą udział wszyscy Wielcy Gracze. Chodzi o wyspy Tarakan w międzywymiarze, obfite w rzadkie surowce i czystą Imaginację, położoną niedaleko wybrzeży wschodnich Pustkowi Szahrandusu i Świata Anarchistycznego. Wielki Układ kontroluje południowo-zachodnią część archipelagu, Przymierze północną, Porozumienie wschodnią, Kombinat zachodnią, Templariusze północno-zachodnią, Triumf północno-wschodnią, a Prawda - południowo-wschodnią. Na środkowej wyspie są oddziały Instytucji Centrum, zaś tereny południowe kontrolowane są przez Centrum i frakcje nie biorące w niej udziału, jak Związek Shi. Na mocy traktatu grupy te mogą na własność kontrolować tereny w tym regionie.

Wojny Młota Bitewnego

Seria konfliktów w dwóch podobnych sobie uniwersach - Warhammer Fantasy i Warhammer 40k autorstwa Games Workshop. Ograniczenia są takie, że w tych światach można używać tylko lokalnej technologii i nie można dawać zbyt przesadzonej grupy. Wojny Młota Bitewnego to rozmaite serie konfliktów: wybiera się dowolny blok militarny, od Imperium aż po Orków oraz od Imperium Człowieka aż do Dominium Tau. Te konflikty są wyjątkowo długie, Twórcy toczą je poprzez rozmaite gry, gdzie wykorzystuje się te uniwersa. Najczęściej są to strategie, a toczą je poprzez tryb dla wielku graczy. Póki co Wielki Układ jedynie mobilizuje siły, a żołnierze Przymierza raczej biorą w nich udział pod wodzą Wikian z Astronomicanu - Wiki odnośnie tematyki świata Warhammer 40,000 - a także Warhammer pl Wiki.

Spory Lokalne

Rozmaite konflikty lokalne, w których liczy się nie czynny udział swoich wojsk, ale wysyłanie "ochotniczych regimentów" w celu przechylenia na swoją stronę rozmaitych grup. W wielu miejscach przypomina to współczesny Afganistan oraz Somalię. W takim epizodzie konfliktu biorą udział wszystkie strony. Wielki Układ udziela często wsparcia grupom komunistycznym, faszystowskim oraz demokratycznym, zależnie od tego kto jest wszechmonarsze bardziej przychylny. Przymierze CreepyTown pomaga każdemu, kto podziela ich poglądy "normalności i antyarkturianizmu", nazywane przez Państwa Nexusa "anarchizmem". Porozumienie Antywojenne szuka po prostu nowych protektoratów, czyli "pokrzywdzonych przez wojnę narodów, chcących walczyć z ciemiężycielami". Ostatni ważny blok, Kombinat Wojenfirmowy, pomaga każdej frakcji, jeśli ma odpowiednio pieniędzy by wykupić pomoc tegoż bloku militarnego.

Wojny Frontu Bitewnego

Jest to epizod wojny, w którym poprzez Internet rozmaite frakcje walczą jako Sojusz dla Przywrócenia Republiki, zwany Rebelią albo jako despotyczne i dobrze znane Imperium Galaktyczne, a czasami jako inne grupy ze świata Gwiezdnych Wojen. Uczestniczą w niej wszystkie frakcje, prym wiedzie obecnie Wielki Układ.

Wojna CreepyTown

Konflikt między Państwami Nexusa kierowanymi przez Arcturusa Lwowskiego, a Przymierzem CreepyTown, dowodzonym przez istoty przeciwne jego zachowaniu i chęci władzy. Toczy się od początku końca Wielkiej Krucjaty Nexusiańskiej, gdzieś od grudnia 2015 roku, choć już wcześniej istniały liczne prowokacje i utarczki graniczne. Celem Lwowskiego jest zniszczenie agresora, jakimi są Netrolle i ich pomocnicy, zaś członków Przymierza - wyśmianie i dożywotnie wygnanie ze wszystkich domen Wikii ów wszechmonarchę-imperatora. Zaczęło się od pierwszej blokady na Czacie MWŚ, zniesionej krótko potem, co wywołało wojnę. Wojska Nexusa sforsowały bramy zewnętrzne i dopiero przed głównym zostały odparte. Obecnie po ogłoszeniu banu dla nich doszło do wojny pozycyjnej - wojska Nexusa nacierają, a Przymierza z kolei bronią się. Choć tak naprawdę nie za bardzo komukolwiek to odpowiada. W tej kampanii nie biorą udziału Porozumienie oraz Kombinat - ich żołnierze często idą do wojsk najemniczych dla pieniędzy, doświadczenia lub sławy.

Frakcje

Wiadomo jak na razie o siedmiu sojuszach uczestniczących w tej grze politycznej oraz o milionach innych grup z innych narodowości. Wiele terytoriów, na skutek buntów, wypowiedzenia paktu uczestnictwa w Nieskończonej Wojnie oraz rozmaitych praw międzymarzeniowych, nie uczesticzy w niej i jest postrzegane jako tereny neutralne. Wszystkie frakcje biorące udział w tych walkach, poza anarchistami i rebeliantami, określane są mianem Wielkich Graczy. Należy się z nimi liczyć, a walka toczy się tylko i wyłącznie na umówionych terenach. O przestrzeganie zasad dba Zakon Rycerzy Wielkiego Pokoju.

  • Państwa Nexusa (inna nazwa: Wielki Układ) - lista wszystkich państw sprzymierzonych ze związkiem Wspólnoty i Koalicji Nexusa, prowadzonymi przez imperatora Arcturusa Lwowskiego. Czynnikiem uniemożliwiającym podbój jest rozległość terytoriów w wielu wymiarach.
  • Przymierze CreepyTown - lista frakcji walczących głównie z imperatorem Lwowskim, powstała w Wolnym Mieście CreepyTown, które teraz utracili. Czynnikiem uniemożliwiającym podbój jest olbrzymia populacja, dzięki której mają duże siły zbrojne.
  • Porozumienie Antywojenne - lista frakcji walczących przed Lwowskim z niektórymi grupami Kraju, obecnie jednak atakujące zarówno Przymierze, jak i Państwa. Czynnikiem uniemożliwiającym podbój jest istnienie wrogów na zewnątrz i obawa przed nimi wewnątrz.
  • Kombinat Wojenfirmowy - lista frakcji należących do grupy walczącej ze wszystkimi od czasu przystąpienia do Nieskończonej Wojny pozostałych frakcji. Czynnikiem uniemożliwiającym podbój jest ilość pieniędzy, gdyż bez nich Kombinat nigdy by nie istniał.
  • Triumf Akzjany - tajemnicza frakcja, niewiele o niej wiadomo. Są sprzymierzeńcami Państw Nexusa, a ich zagorzałym wrogiem - Porozumienie Antywojenne. To właśnie z nimi prowadzą Wojnę Akzjańską. Czynnikiem dla którego ich nie zajęto jest skuteczna obrona granic.
  • Prawda - frakcja kierowana przez sympatyków ustrojów totalitarnych. Wrogowie Przymierza oraz Wielkiego Układu. Kieruje nimi Wielki Brat, który mieni się tym, którego skrzywdzili zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy Arcturusa Lwowskiego. Walczą na pełną skalę z Przymierzem CreepyTown, co powoduje otwarcie walki na wielu frontach u wroga Lwowskiego. Wojnę wypowiedzieli też Porozumieniu i Triumfowi. Czynnikiem uniemożliwiającym podbój jest ludność, która stale buntuje się wobec wroga i własnego rządu.
  • Templariusze Solariańscy - frakcja dość dziwna, ich styl walki, zachowanie i ubiór bardzo daleko odbiega od normalnych. Ich siła płynie z fanonów, na dodatek walczą tylko skrytobójczo, regimenty armii regularnej wysyłają do obrony swoich terytoriów. Da się ich jednak rozpoznać - podczas walki noszą biało-czarne szaty ze znakiem rzeczywistych templariuszy umieszczonym w słońcu. Walczą tylko z anarchistami i Kombinatem. Co więcej mają i sami tworzą technologie podobne do tak zwanych Fragmentów Edenu ze świata Assassin's Creed. Przymierze nic o nich praktycznie nie wie, a Państwa tajemniczo milczą na zadawane im pytania odnośnie tej grupy. Nie można ich zająć, ponieważ trzeba byłoby zastraszyć ludność, która uczona jest od dzieciństwa niczego się nie bać.

Ruch oporu

Spis wszystkich frakcji, których celem jest obalenie rządów frakcji walczących w wojnie i tym samym zakończenie jej uczestnictwa lub wstrzymanie walk z innymi frakcjami. Czynnikiem uniemożliwiającym zniszczenie jest doskonała siatka wywiadowczo-kontrwywiadowcza.

  • Pierwszy Blask - grupa walcząca przeciwko Przymierzu oraz wszechmonarsze. Pojawili się po klęsce Lwowskiego pod Alicetown, jako grupa zwalczająca dyktatora oraz broniąca przed agresorem ojczyzny wszystkich Nexusian (obywateli Państw Nexusa). Ścigani zarówno przez władze Przymierza, jak i Państw, głównie przez największe zagrożenie dla siebie samych - Wszechpolicję Nexusa.
  • Demokratyczny Front Wyzwolenia CreepyTown - sprzymierzeńcy chwilowi Wielkiego Układu, nienawidzą Przymierza CreepyTown, które uważają za oligarchię oraz wroga numer jeden. Dołączyli do Nieskończonej Wojny jako organizacja militarna, a nie rebeliancka jak Pierwszy Blask w Wielkim Układzie.
  • Wtajemniczeni - organizacja znana tylko z plotek. Podobno dawno temu ich wygnano, obecnie dokonują ataków na zachodnią flankę Federacji oraz dawne tereny zrujnowanej wiele lat temu frakcji obecnie kontrolowanej przez Państwa Nexusa i Unię w celu archeologicznym i naukowym - Hanzy Północnej.

Nieuczestniczące

Pozostałe frakcje, nie biorące udziału czynnego w walkach Nieskończonej Wojny. Nie można ich podbić ze względu na panujące prawo międzymarzeniowe.

  • CreepyTown i reszta Kraju - po Powstaniu CreepyTown miasto ogłosiło kompletną neutralność, tak samo jak inne regiony wyspy. Mimo to codziennie toczą się tam walki, a z tych państw przychodzą ochotnicy do sił atakujących, jak i broniących.
  • Centrum - wielki wymiar, przypominający olbrzymią jak Eurazja aglomerację miejską, jednak wcale nie pozbawioną ukrytych miejsc, ruin oraz wsi. Centrum rozrasta się wraz z nowymi pomysłami. W nim znajduje się Forum Fantasia, które jest swego rodzaju międzymarzeniowym ONZ.
  • Pakt Aliansu Neutralnego - związek państw i innych grup, które postanowiły nie uczestniczyć w Nieskończonej Wojnie. Zaatakowanie ich wiąże się ze wspólnym odwetem wobec agresora.
  • Zakon Rycerzy Wielkiego Pokoju - są frakcją neutralną, co nie znaczy że całkowicie nie uczestniczą. W Nieskończonej Wojnie pełnią rolę żandarmów oraz gwarantów przestrzegania danych postanowień. Są w ścisłym sojuszu z Forum Fantasia.

Ciekawostki

  • Każda z frakcji Nieskończonej Wojny przypomina jakieś sojusze i supermocarstwa ze świata realnego. Wielki Układ stanowi połączenie Układu Warszawskiego, Świętego Cesarstwa Rzymskiego Narodu Niemieckiego i Imperium Brytyjskiego, Przymierze CreepyTown mocno jest podobne do Państw Centralnych i Stanów Zjednoczonych, Porozumienie jest odpowiednikiem Ententy oraz Indii, Kombinat stanowi aluzję do aliantów zachodnich i Chin z II Wojny Światowej, Triumf Akzjany uderza podobieństwem do państw NATO, Prawda to wierne odwzorowanie Osi Niemieckiej (również kiedy ZSRR było sojusznikiem Trzeciej Rzeszy w ramach paktu Ribbentrop-Mołotow) i Imperium Romanum, zaś Templariusze Solariańscy - maoistów oraz Unii Europejskiej.
  • W Nieskończonej Wojnie nie zginął ani jeden Twórca.
  • Jeśli Wielki Gracz, jak na przykład poprzednia Wspólnota Nexusa, zaatakuje terytorium uznawane za neutralne, wówczas Zakon atakuje go i walczy aż nie zostanie na ziemi neutralnej ani jeden ślad agresora.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki