FANDOM

„Nexusianie, czyli mieszkańcy Nexusa, pochodzą z wymiaru SPORE Nexus oraz terenów Wielkiego Układu, nazywanego zamiennie Państwami Nexusa. Od kiedy zjawili się w Fantazji toczą wiele wojen, głównie z Netrollami i Piekłem. Wielu z nich zamieszkuje też tereny neutralne. Miłują przede wszystkim wolność oraz pokój w swoich państwach i najbliższym otoczeniu, przez co nie chcą walczyć z innymi, gdyż przez 2 wieki, aż do koronacji Arcturusa Lwowskiego na planecie Arcturus, trwały wojny w ich wymiarze.”
―fragment Enciklica Fantasia
Vostroyańscy Pierworodni
Żołnierze Nexusian idą w swoich strojach regionalnych na bitwę
Nexusianie
Nazwa Rasy Nexusianie
Planeta macierzysta wiele rozmaitych miejsc
Długość Życia różnie
Wzrost różnie
Kolor włosów wiele kolorów
Kolor oczu wiele kolorów
Waga różnie
Skóra różnie
Futro niekiedy występują gatunki z nim
Łuska niekiedy występują gatunki z nim
Pióra niekiedy występują gatunki z nimi
Cechy charakterystyczne różnorodność rasowa,
smykałka do tworzenia rozmaitych rzeczy,
wysoka umiejętność dostosowania się
Cechy dodatkowe gloryfikowanie demokracji i pokoju,
wysokie zdolności bojowe, inżynieryjne oraz arkaniczne
Język wiele języków
Wynik na skali Kardaszowa {{{Wynik na skali Kardaszewa}}}
Przynależność Wielki Układ, niektórzy we frakcjach neutralnych wobec Nieskończonej Wojny

Nexusianie - zbiorowa nazwa wszystkich rozumnych istot należących do ras z Nexusa. Mylnie termin ten stosowany jest do wszystkich z Państw Nexusa, na rasę składa się wiele gatunków jak ludzie, roboty, elfy, półelfy, smoki, Demony, krasnoludy i inne, które urodziły się lub pochodzą z wymiarów Płaskowyża Nexus, jak na przykład wcześniejsza stolica Wspólnoty Nexusa - wymiar SPORE Nexus. Określenie to zostało przedstawione przez polityków Państw Nexusa, którzy stwierdzili że Nexusianami są wszyscy co zamieszkują Wspólnotę Nexusa, a obecnie i Koalicję. Każdy Nexusianin jest podobny w mentalności do przedstawicieli ludzkich z rzeczywistości lub fikcyjnych ras rozumnych z wielu uniwersów.

Biologia

Nexusianie to nie jeden, ale wiele gatunków. Z tego też powodu mówi się o tak zwanej rasie wielogatunkowej. Większość ma białą skórę, pięć palców, długie włosy i wąsy, nie ma niekiedy bród, ma parę rąk, oczu, uszu, nóg oraz jedną głowę. Ta postura jest typowa dla ludzi i istot humanoidalnym. Wśród Nexusian istnieją takie gatunki jak między innymi:

  • Gatunki ludzkie - istoty pochodzące od ludzi;
  • Gatunki fantasy - istoty ze światów fantasy;
  • Gatunki fantastycznonaukowe - istoty ze światów fantastycznonaukowych;
  • Gatunki fanonowe - istoty z fanonów;
  • Gatunki syntetyczne - istoty stworzone sztucznie, jak klony lub roboty;
  • Gatunki hybrydowe - istoty powstałe, jako dzieci dwóch lub więcej ras.

Historia

Nexusianie pochodzą z wymiarów położonych w międzywymiarze na Płaskowyżu Nexus. Przez ponad 10 tysięcy lat żyli w Arcyimperium, wielkiej wspólnocie wymiarów, planet i wielu innych miejsc, co razem nazwano Nexusem. Ponad 200 lat przed Wielką Krucjatą Nexusiańską rozpadło się, a nowa nadzieja pojawiła się, gdy podczas epoki pełnej barbarzyństwa, walk, bólu, cierpienia i mroku pojawił się nowy imperator Imperium Nexusa, zwany Arcturusem Lwowskim. Pokonywał on wszystkich wrogów i zjednoczył rasę na nowo, tworząc też nowe i większe Państwa Nexusa, znane również jako Wielki Układ. W ten oto sposób pomimo olbrzymiej ilości przelanej krwi udało im się ponownie ustanowić wspólnotę. Wielka Krucjata toczyła się od 24 grudnia 2012 aż do 19 czerwca 2016 roku[1]. W międzyczasie Wspólnota Nexusa nawiązała kontakt z innymi, a Imperium rozpoczęło udział w Nieskończonej Wojnie.

Od 2015 roku poczynali coraz śmielej, aż na początku 2016 roku powołali Wielki Układ, alians Wspólnoty oraz Koalicji. Wtedy to doszło do uformowania się prawdziwej potęgi, z niezliczoną armią oraz podobnej ustrojowo i administracyjnie wewnątrz do Pierwszej Rzeszy Niemieckiej - państwa połączonego wspólnym rządem, językiem, armią oraz walutą, lecz podzielonego na rozmaite narodowości, a także grupy. Obecnie Nexusianie mieszkają w Wielkim Układzie, połączonej z nim unią personalną Unii oraz terenach neutralnych dla Nieskończonej Wojny - CreepyTown oraz Centrum.

Kultura

Nexusianie uwielbiają wiele rozmaitych rzeczy będąc przy tym istotami pełnymi paradoksów - uwielbiają magię, ale też gardzą nią; lubują w środkach kosmetycznych nie stosując ich zbyt często; są arystokratyczni, mimo tego wolą równość wobec wszystkich; nienawidzą religii, lecz nie mogą bez niej żyć; cenią sobie naukę, której się boją. Rasy te mają wiele języków, jak angielski, rosyjski, Niski i Wysoki Gotyk, Caren Markandai, Nekromowa, Techmowa czy nawet własną odmianę Wspólnego. Wielokrotnie znajomość rozmaitych dialektów pozwoliła im na umiejętne dogadanie się z lokalną ludnością, co pomogło w ekspansji Wielkiego Układu. Najwięcej przedstawicieli uwielbia przełom XIX i XX wieku, wzbogacony fantastycznymi elementami, jak napęd antygrawitacyjny lub podróże kosmiczne.

Każdy członek tej rasy miłuje pokój i nie zawaha się walczyć o niego dosłownie i w przenośni. Ich kultura jest kosmopolityczna, oparta na trzech tak zwanych dwójzasadach wywodzących się z ogłoszonego w latach 60. XX wieku pewnego manifestu. Te zasady to: wolność i tolerancja; równość i chwała; braterstwo i jedność. Według ów dokumentu jedno prowadzi do drugiego i odwrotnie. Nexusianie twierdzą, że tolerancja prowadzi do wolności, która ją kreuje w kształt ostateczny, chwała prowadzi do równości wszystkich bez względu na różnice i równość ją podtrzymuje, zaś jedność ustanawia braterstwo broni, które pieczętuje zjednoczenie wszystkich. Wielu nie rozumie tej filozofii lub uważa ją za plagiat, lecz przyjaciele przedstawicieli tej rasy twierdzą, że oni po prostu myśleli niezwykle podobnie. W celu ukazania im jak walczą z plagiatem i jak są na niego czuli stworzyli cenzostablów, którzy ani razu się nie pomylili w wykryciu osób oraz miejsc, gdzie odprawiało się obrzędy związane z Upadłym Pierwszym[2]. Stali się oni integralnym elementem kultury Nexusian, ponadto okazali się podstawą w zwalczaniu plagiatyzacji[3], nie tylko wśród tego kombinatu ras, ale i w innych kulturach Fantazji.

Zróżnicowane są też ubiory - mężczyźni noszą przeważnie typowe stroje słowiańskie lub własną kompilację - czarne spodnie, biała koszula, szary płaszcz i to wszystko bogato ozdobione wzorami koronkowymi, perłami, złotogłowiem i upiorytem. Często stroje są w bardzo ciemnym odcieniu, ze względu na niechęć do krzykliwych barw. Niektórzy zakładają białe peruki i kryzy, inni noszą też papachy lub kołpaki. Wszystko to jest wykonane w sposób podwójny - z materiałów roślinnych jak np. len i ze skór czy futer zwierząt. Z kolei kobiety są odziane bardzo rozmaicie, lecz nigdy skąpo. Stosują często zimny i nie zawsze ciemny makijaż, ubierają tradycyjne sarafany lub jedwabne suknie z koronkowymi wykończeniami, czasem też noszą kryzy, a na głowach chusty, peruki lub kokoszniki. Częściej jednak widuje się kobiety ubrane w strój wygodny do walki i pracy, aniżeli w suknie. Rozpoznawalną cechą jest to że jedynie kobiety ze szlachty noszą białe rękawiczki, zaś mężczyźni zwykłe czarne. Niektórzy z tej rasy jednak noszą czerwone, ale zarezerwowane jest to wyłącznie dla rodzin będących członkami dworu lokalnego władcy. Ten rodzaj ubioru jednak nosi nie tylko klasa wyższa, ale i pozostali przedstawiciele Nexusian.

Rząd

Rządem Nexusian jest według wielu Wielki Układ lub tylko Wspólnota Nexusa, faktycznie jednak nie ma jednolitej instytucji reprezentującej wszystkich z tej rasy. Niektórzy należą do innych rządów wewnątrz Państw Nexusa, inni należą też do Unii i innych rządów fikcyjnych. Nexusianie, należąc do jakiegokolwiek rządu oczekują, że będzie tolerował ich odmienność w zamian stosując się do prawa jakie panuje na ziemiach, na których mieszkają.

Doktryna militarna

Nexusiańska doktryna militarna w dużej mierze wywodzi się z dwóch elementów: "Sztuki wojny" opracowanej przez chińskiego Twórcę Sun Tzu oraz z fanonu Warhammera 40,000. Pierwszy fundament sprawił, że starają się bronić najbardziej kluczowych pozycji, pozostawiając mniej ważne dla swojego narodu pod strażą niewielkich, słabo uzbrojonych oddziałów. Wsparcie udzielają rozmaici milicjanci, którzy pomimo mniej niszczycielskich pukawek oraz bez sprzętu pancernego czy lotnictwa. Niemniej są mistrzami partyzantki, a jeśli przewodzą im wojskowi, ich umiejętności bojowe oraz wyszkolenie wzmacnia się.

Drugi fundament, czyli kultura fanonów WH40K sprawiła, że wykształciły się wśród nich takie cechy, jak brak akceptacji odwrotu, czy poczucie że honor jest najważniejszy. Wiele osób potrafi iść gromadą przeciw wrogowi, nieraz ginęli na potęgę z tego powodu. Nexusiańscy wojownicy niemal nie znają strachu, a wielu twierdzi że jest on iluzją lub też że sami nim są.

Religia

Nexusianie nie są wielbicielami religii - często są deklerykalni lub nawet antyklerykalni, sami też niechętnie i nieumiejętnie mówią o wierzeniach zarówno swoich jak i innych. Niemniej parę religii praktykują, zarówno ze swoich terenów jak i spoza nich. Najbardziej powszechną i przyjętą przez Wielki Układ jest Wiara Nexusiańska. Wyznawcy tej religii wierzą że zawsze są trzy siły dzielące bogów - Ład, Chaos i Równowaga. Przedstawiciele pierwszego chcą porządku, ale robią to w sposób autokratyczny, drugiego chcą wolności lecz tym samym doprowadzając do pełnej anarchii, zaś ostatniego godzą w obie grupy, doprowadzają do kompromisu i pozwalają innym nie uczestniczyć w walce bogów. Najważniejszymi bóstwami są Wszechojciec i Wszechmatka, którzy są rodzicami bogów. Nie uczestniczą w walce więc zajmują się bezpieczeństwem wszystkich innych niż bogowie, jak również czuwają nad duszami obecnie żyjących i duchami przodków. Według tej religii nie ma piekła i nieba - wszyscy trafiają do jednego miejsca, gdzie ta dwójka sądzi ich nagradzając za dobro i karząc za zło.

Inną z najbardziej rozpoznawalnych jest tak zwany Kościół Simowy, czczony często przez przedstawicieli wymiaru The Sims Nexus. Jego członkowie twierdzą, że jest jeden bóg zwany Wszechwidzącym i każdy z Simów jest wybrany przez niego, by nieść jego wolę innym drogą pokoju. Dodatkowo każdy Sim i nie-Sim został wybrany do spełnienia swojej misji i jeśli ją wypełni stanie się w przyszłości wzorem do naśladowania oraz obiektem kultu. Jednak sama grupa jest podzielona na dwie grupy. Pierwszą i najliczniejszą są Jakubini ze swoim Awatarem na czele skupieni są na strachu i ciemnocie swoich ślepo zaufanych wyznawców. Drugą i mniej popularną, lecz popieraną przez wiele władz Państw Nexusa są Piotreanie, którzy opierają się na zrozumieniu i miłości, mieszkają w odosobnieniu w klasztorach oraz nikomu nie podlegają. Kościół ten nie pochodzi z tej rasy, sprowadzony został przez Simów gdy dołączyli do Państw w czasie Wielkiej Krucjaty[4].

Inne religie też tutaj są, niektóre są nowe lub przyszły z zewnątrz, jak Wieczny Ogień, kult Melitele i Wielkie Słońce, ale część dodano też przez zaprzyjaźnionych Ludzi Realnych, jak na przykład prawosławie czy katolicyzm. Jednak jeśli chodzi o liczebność to największą grupę religijną stanowią agnostycy i ateiści.

Ekonomia

Nexusianie uwielbiają wolny rynek oraz prywatne przedsiębiorstwa, ale nie pogardzą pomocą ze strony rządu. Na przestrzeni wielu lat takie korporacje jak Electrotoys[5] założone przez Onarę de Cluny oraz Lithuda van Krada wiele razy produkowało znakomite gry wideo na potrzeby rynku Fantazji oraz wydawało te, które istniały w Rzeczywistości, a Ludzie Realni chcieli, by przenieść je do Fikcyjności. Inne z przedsiębiorstw, Wydawnictwo Draw Pen[6] było bliskie bankructwa, ale dzięki pomocy ze strony Federacji, instytucji z Centrum oraz Państw Nexusa dali radę się podnieść. Tak jak reszta ras skupiają się na trzech gałęziach gospodarki - usługach, przemyśle i rolnictwie.

Polityka

Tak jak było to wcześniej opisane Nexusianie miłują pokój i politykę opartą na trzech dwójzasadach, będących podstawą polityki Wielkiego Układu. Jednakże wielu jest wszystko jedno, byle tylko rząd spełniał swoje zadanie i szanował ich prawa. Ponadto u nich nie istnieje poprawność polityczna, czy szacunek dla rasizmu lub ksenofobii. Lubią mieszkać poza Płaskowyżem Nexus i tam przeprowadzać swoje interesy. Nexusian cechuje niebywała ciekawość odkrycia tego, co jest niezbadane i dziwne. Dlatego wielu z nich pragnie na chwałę swojego miejsca zamieszkania odkrywać coraz to kolejne białe plamy. Z tego powodu wielu zatrudnia przedstawicieli tego kombinatu gatunków rozumnych, aby szli ze sztandarem ich państwa i nawet jeśli byliby dyktatorami 

Warto dodać, że Nexusanie mają też swoich najemników i wolnych strzelców. Pierwsi to kantanti, drudzy zaś nazywają się rekartarami. Słowo kantanti oznacza w ich języku żołnierza za pieniądze, przełożenie na języki realne nie jest możliwe. Warto zauważyć, że służą jedynie tym, kórzy podzielają ich poglądy i stanowią elitę najemniczych organizacji. Dlatego ich usługi są drogie, ale Ci którzy im płacą mogą czuć się naprawdę bezpiecznie. Warto też zauważyć, że jeśli Nexusianie poczują się zagrożeni przez władzę, nawet jeśli to demokracja, zerwą się na równe nogi i zrobią wszystko, żeby dokonać w miarę bezkrwawej rewolucji oraz doprowadzić do upadku tych, którzy im zagrażają. Często młodzi Nexusianie byli też wydaleni z kręgu władz, toteż robili przewroty, by później rządzić w podobny sposób. Starzy zawsze pomijali przemiany polityczne, uważali je za zbędne i pozostawali lojalistami, przez co wiele razy obrywali.

Przypisy

  1. Warto zwrócić uwagę na fakt, że Arcyimperium Nexusa obejmowało tereny jedynie Płaskowyżu Nexus. Pierwszy etap dotyczył zjednoczenia wymiaru SPORE Nexus, drugi reszty wymiarów na Płaskowyżu, a trzeci - inkorporacji fanonów oraz wymiarów, które były sprzymierzeńcami wrogów Wspólnoty. W tym czasie Wspólnota poznała parę państw i organizacji, a gdy Imperium Nexusa było bliskie rozpadu powołało Koalicję. Zwycięstwo na planecie Orta było ostatecznym przypieczętowaniem powstania Wielkiego Układu.
  2. Wyhodowanie cenzostablów umożliwiło badania nad tworzeniem nowych ras do wykrywania energii plagiatyzacji.
  3. Zjawisko objawiające się zatraceniem w odróżnianiu Rzeczywistości od Fikcyjności, typowe dla zwolenników Hastadariusa. Zaczyna się od obrzędów związanych z plagiatyzacją, która wydziela olbrzymie ilości mrocznej energii Sług, a kończy staniem się jednym z nich.
  4. Fanon Warhammera Fantasy, Warhammera 40,000, The Sims, SPORE oraz światy stworzone przez Arcturusa Lwowskiego stały się podstawą kultury Nexusian, tak samo jak w rzeczywistym świecie podstawą świata europejskiego w późniejszych wiekach były Egipt, Hellada i Imperium Romanum.
  5. Odpowiadają głównie za produkcję wielu anulowanych gier wideo i wydanie tych starych, podobnie jak serwis GOG.com.
  6. Wydawnictwo, które zrzesza głównie pisarzy i poetów z fantastyki. Dzięki nim światło dzienne ujrzało wiele dzieł w Fantazji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki