FANDOM

Neutral Station w środku
Widok na stację z lotu ptaka
Nexus
Data powstania: gdzieś w Erze Reinkarnatów
Położenie: niezależna galaktyka stołeczna Wspólnoty Nexusiańskiej
Funkcja: Stolica Wspólnoty
populacja: setki miliardów różnych ras, populacja bliska 125 oktogilionom istot żywych
Ważne miejsca: Lotnisko Gagarin
Targ Wielkiego Sala
Pałac Współpracy, Dystrykt Polityczny
Bazylika Imperialnego Zakonu Równowagi
Akademia Wojskowa
Muzeum Historii Nexusiańskiej
Zespół Szkół Sił Paranormalnych
Twórca: założyciele Wspólnoty Nexusiańskiej
Przynależność: Wspólnota Nexusiańska

Nexus - stolica Wspólnoty Nexusiańskiej, stacja kosmiczna o kształcie i funkcjach galaktyki, w środku znajduje się gigantyczna sfera Dysona zawierająca planetę w całości pokrytą tworami architektonicznymi reinkarnatów, a powietrzem tamtejszym mogą oddychać wszystkie rasy, jak również olbrzymia galaktyka spiralna. Wiele wskazuje na to, że nie jest to wytwór technologii reinkarnatów, ale jakiejś innej rasy, jeszcze starszej niż Żywioły Pierwotne. Językiem tamtejszym jest Wspólny, syntetyczny język opracowany przez ludzi i wprowadzony razem z kalendarzem nexusiańskim.

Historia

Za powstanie Nexusa odpowiadają reinkarnaci. Stworzyli ją w spiralnej, sztucznej galaktyce na planetach pozbawionych życia, ale o atmosferze, dlatego pierwsi odkrywcy po wymarciu tej rasy nazwali ją Rajską Galaktyką. Zaczęli ją przekształcać natychmiast, dzięki czemu mogli ją zasiedlić z powodzeniem. Wkrótce odkryli sferę Dysona, która ich połączyła i nazwali ją Nexus. Miejsce to zostało ustanowione stolicą "gwiezdnego Świętego Cesarstwa Rzymskiego". Za każdym razem kiedy państwo rosło w siłę rósł też Nexus i tak jest nawet dzisiaj, ponieważ każdemu marzy się życie w Rajskiej Galaktyce, przemianowanej po pewnym czasie na Galaktykę Nexus, a we Wspólnocie na Galaktykę Stołeczną.

Ważne miejsca

  • Lotnisko Gagarin - jeden z najnowszych i najbardziej rozwiniętych portów w historii całego Nexusa. Założone przez ludzkich architektów i polityków w celu większej przepustowości.
  • Targ Wielkiego Sala - założone przez kupca Wielkiego Sala. Można tu kupić niemalże wszystko.
  • Bazylika Imperialnego Zakonu Równowagi - jedno z najświętszych miejsc w całej Wspólnocie. Miejsce powstania owej religii.
  • Pałac Współpracy - olbrzymi w kształcie dwukilometrowej piramidy budynek na stacji Neutral. Siedziba władz Wspólnoty.
  • Muzeum Historii Nexusiańskiej - gromadzone są tu wszystkie znalezione eksponaty oraz pamiątki wymarłych ras, a także inne rzeczy używane w całej historii, jak miecze, czy karabiny.
  • Zespół Szkół Sił Paranormalnych - uniwersytet dla istot z właściwościami paranormalnymi. Chodzą tu magowie, psionicy itp.
  • Akademia Wojskowa - główna szkoła, w której szkolą się najlepsi rekruci z całych wymiarów. Dostanie się tutaj oznacza dużą odpowiedzialność i wysoki poziom nauczania.
  • Dystrykt Polityczny - dzielnica pełna ambasad, biur politycznych i osiedli sojuszów. Jest wysoce ubezpieczona przed wszelką formą ataku terrorystycznego, jednak nie całkowicie, wskutek czego mogą się tam od czasu do czasu zdarzyć zamachy.
Angielska wersja