FANDOM

Order Volcanus.png Ten artykuł jest jednym z Artykułów na medal na tym Fandomie, decyzją jego administracji. Jest więc to sprawdzony artykuł, godny uwagi a przede wszystkim przeczytania.
Night Tree in Forest.jpg

Przepełnione magią nocne drzewo jest często jednym z symboli Nexusa

Nexus to otaczająca nas rzeczywistość. Jest też miejscem wydarzeń Nexusa Uniwersum oraz wszystkich innych światów. Dla każdego świata, czy wymiaru istnieje odrębna fizyka. Nexus został tak nazwany ze względu na badania innej rasy, która mówiła o "jego fizyce". To prawdziwy wszechświat. To, co my znamy pod postacią naszego wymiaru jest zaledwie cząstką nieskończenie większego Nexusa, dosłownie - czymś w rodzaju planety w galaktyce.

Nauka dotycząca badania fizyki Nexusa zwie się nexusologią. Wiadomo, że przez setki tysięcy lat wielu profesorów i uczonych trzymało całą wiedzę pod kluczem i tylko mała grupka udzieliła wiedzy. Po Koniunkcji w większości wymiarów, wiedza została ujawniona opinii publicznej, lecz powędrowała do techkrypt i przez 10 mileniów zapomniano o hasłach Uczonych. Dopiero śmiała eksploracja przyniosła odnowę nauki.

Historia

Przed Koniunkcją

Wiadomo, że Nexus powstał w wyniku tak zwanego Wielkiego Wybuchu, lecz co było jego przyczyną - Nie wiadomo. Można przypuszczać, że za tym stali obcy, albo po prostu umarł tamten wszechświat. Prawdopodobnie pierwszą rasą byli Reinkarnaci, istoty bez ciała, zdolne rodzić się w każdym z nich i nie mogące umrzeć duszą.

Nexus rozwijał się indywidualnie - podczas gdy niektóre systemy i nawet galaktyki umierały, on się rozwijał cały czas rozwijał. Powstały jakieś 10 do potęgi 700 lat przed naszą erą jest prawdopodobnie nieświadomym dziełem Żywiołów Pierwotnych, zwanych Ładem, Chaosem i Równowagą, choć coraz częściej mówi się o tym, że największy udział miała Równowaga. Nic zresztą dziwnego - w wymiarach Chaosu istnieje całkowita anarchia, każdy z każdym walczy, a Ład próbuje stworzyć autokratyczny porządek. Uważa bowiem wszelką wolność za zagrożenie dla porządku. Co więcej obie frakcje nie mają jedynego władcy i dlatego walczą ze sobą - Chaos walczy i z Ładem i ze sobą samym, a sam zaś nie ma wojny domowej. Równowaga godzi w obydwa żywioły i pozwala na istnienie całego Nexusa w jednym kawałku.

Każdy z żywiołów ma swoich wybrańców. Mają oni od Pierwotnych moce niedostępne śmiertelnikom, jak Żywioły Arkaniczne. To potężne żywioły, takie niż magia, czy psionika, które są używane przez zwyczajnych śmiertelników (oczywiście tych, którzy mają w sobie odpowiednie substancje, bądź technologie). Obdarowane nimi istoty rozumne są wyjątkowo silne, a te które są Arkanostratami nie reagują na rzeczy blokujące je, takie jak kajdanki, czy cele więzienne ze specjalnych mieszanek, czy też minerałów.

Po Koniunkcji

Po wydarzeniu zwanym Koniunkcją, w Nexusie powstały jednolite prawa fizyki, Żywioły Pierwotne zniknęły i zmieniły się w Wielką Anarchię, istoty rozumne były wolne od Równowagi i innych aspektów, zaś wszystko powstawało od nowa. Nexus po Koniunkcji wyglądał, jak bezkresny wszechświat bez żadnych elementów. Z czasem pojawiły się, po ponad 100 latach, pierwsze planety, gwiazdy i inne elementy wszechświata. Choć zapomniano wiele rzeczy, to po 10 tysiącach lat wszystko wróciło do pewnej normy.

Po wydarzeniach związanym z rozpadem starego Nexusa, w nowym nie istnieją równoległe światy, czy też inne wymiary. Niemożliwe są też podróże w czasie do tyłu. Jednolity wszechświat wydaje się ostatnim stadium "ewolucji". Za centrum całego Nexusa uważa się tajemnicze miejsce, gdzie przez Arkany zawsze panuje noc, wokół jest cmentarz, na niebie jest zorza polarna, mimo że jest stale jesień, a na wzgórzu stoi wielki dąb tak szeroki w promieniu, że zajmuje cały teren wzgórza, zaś jego korzenie wbijają się nawet w skały. Nazywane jest to miejsce Tyglem Nexusa, położone jest gdzieś wedle starych mitów niedaleko Stolicy Nexusa, prawdopodobnie w centrum Galaktyki Pierwotnej.

Większością terenów włada z Tygla Nexusa wspólnota gwiezdna, powstała tuż po opatentowaniu silników z napędem FTL. Obecnie jest to tak zwane Imperium Nexusa, stanowiące formę gwiezdnej I Rzeszy, państwa z Ziemi, które istniało od X do XIX wieku. Nie ma jednolitej administracji wewnątrz, jedynie jest urząd imperialny, czyli Wielka Rada (parlament), imperator (monarcha) oraz liczni lokalni zarządcy, wojskowi, czy sądy, podlegające imperialnym. Z racji istnienia szerokiej autonomii nigdy nie udało się zarzucić całkowitej, skonfederowanej lub zunifikowanej władzy. Poza Imperium istnieją też tereny niezależnych mocarstw gwiezdnych lub inne, ciekawe zakątki, jak na przykład dyktatury, republiki, federacje, schronienia piratów i przemytników, a nawet opanowane po części na okres tymczasowy przez Chaotyczne Plemiona planety i systemy gwiezdne. Wielkie czarne obłoki w Nexusie są bowiem grupami Chaosu, przemierzając próżnię kosmiczną w poszukiwaniu miejsc, jakie mogą najechać.

Ciekawostki

  • Według kilku teoretyków centrum całego Nexusa nie jest drzewo otoczone magiczną zorzą, ale Mroczna Wieża.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki