FANDOM

Night Tree in Forest

Przepełnione magią nocne drzewo jest często jednym z symboli Nexusa

Nexus to otaczająca nas rzeczywistość. Dzieli się na dwa wieloświaty, jeden to nasz złożony z materii, a drugi złożony jest z antymaterii i całkowicie odwrotny od naszego, choć w niektórych miejscach ma wspólną fizykę. Często za jego symbol uważa się Drzewo o Dwóch Koronach, które jest przedstawiane podczas nocy w czasie której z kolei widać turkusową zorzę polarną.

Wszystko co znamy to jedynie część Nexusa. Według teorii Nexus obejmuje te dwa wieloświaty, ten obejmuje wiele wymiarów, w wymiarze są supergromady, te zaś dzielą się na gromady, gromada składa się z galaktyk, galaktyka z miliardów słońc, gwiazd, asteroid, czarnych i białych dziur, planet oraz księżyców, a planeta z wielu rozmaitych warstw. Nasze domy, będąc częścią planety, są jedynie okruchem w wielkim Nexusie.

Etymologia

Nazwa "Nexus" wzięła się z języka łacińskiego i oznacza "łącznik". Słowo to zostało użyte w celu przytoczenia określenia całej rzeczywistości nie tylko jeśli chodzi o wymiar czy galaktykę, ale i o oba wieloświaty.

Dwa wieloświaty

Nexus dzieli się na dwa wieloświaty - Materium, który jest zbudowany z materii i Immaterium, zbudowany z antymaterii. Zarówno materia jak i antymateria istnieje w Materium, ale w tym ultrawszechświecie antymateria jest rzeczą niebywale rzadką.

Materium

Materium to nasz wieloświat, ten który znamy. Podstawowym budulcem całego ultrawszechświata jest materia. Materium jest wyraźne, ale ma wpływ na drugi z zestawów wymiarów - nasze uczucia, dążenia oraz wydarzenia wpływają na tworzenie się rzeczy w Immaterium, nawet najmniejszych. Samo Immaterium też na nas działa, wszystko co tam jest myślą, uczuciem lub jakąkolwiek pracą przenosi się na nas. Tym samym powstaje dzięki temu nawet najprostsza rzecz w naszym świecie.

Immaterium

Immaterium to wszechświaty złożone w całości z antymaterii, choć czasami materia się pojawia. Wszechświat ten jest ukształtowany tak że dla nas wydaje się zbyt chaotyczny. Immaterium jest miejscem jasnym dla śmiertelnika oraz pełnym hałasu, grzmotów czy wichrów. Tak widzi bowiem istota materialna, bo antymaterialna widzi go tak jak my galaktyki i planety. W czasie jak istoty stamtąd się materializują w czasie przechodzenia do Materium dostosowują się tym samym do naszych warunków, a jeśli my staniemy się istotami z antymaterii w takim wieloświecie to będziemy widzieć to samo co przybysze z tego wymiaru.

Nexus Uniwersum

W świecie Nexus Uniwersum wszechświat jaki znamy jest nadal kolonizowany, ale Ład i Chaos przybyły z Immaterium. Wiadomo że w centrum galaktyk zachodzą często rozmaite burze, przez które przedostają się z alternatywnego ultrawszechświata. Szczeliny te są jednak za małe, aby nawet ziemniak zdołał się przedostać na drugą stronę.

Postkoniunkcja

W świecie po Koniunkcji Nexus został poważnie nadszarpnięty. Jedne miejsca są stabilne i takie jak znamy, inne zostały zmienione tak że przypominają coś na kształt Burz Spaczni lub mgławice jakie zmieniają całkowicie ekosystem na planecie w wyniku czego taka planeta pełna jest wszelkich magicznych rzeczy. Świat po Koniunkcji nie ma już Materium i Immaterium, oba z wieloświatów połączyły się tak że raz jest to teren materialny, a raz antymaterialny.