FANDOM

„K****, do nie mamy fałta, zo nye? Jag nye te Neksusjany to inne cify, jak anomaly czy inne bugs of nature. (K****, to nie mamy farta, co nie? Jak nie Ci Nexusianie to inne dziwy, jak anomalie czy inne błędy naturalne.)”
―typowa mowa przeciętnego Netrolla
Reinhard w stroju Kruków
Dwójka Netrolli w maskach przeciwgazowych
Netrolle
Nazwa Rasy Netrolle
Planeta macierzysta Punger
Wymiar Asin
Wyspy Arpa
Długość Życia przeciętnie do 80 lat
Wzrost 160 do 210 metrów
Kolor włosów brązowe
blond
popielate
sztucznie ubarwione
Kolor oczu niebieskie
zielone
piwne
brązowe
posiadające sztuczny kolor w wyniku dodania szkieł kontaktowych
Waga 85 kg
Skóra biała
czarna
żółta
Cechy charakterystyczne przypominają wyglądem ludzi
zamiłowanie do trollowania czy spamowania w Internecie
opieranie większości swojej technologii na fotomontażach i memach
Cechy dodatkowe wysoka rola komputerów, telefonów komórkowych i Internetu w ich kulturze oraz życiu codziennym
Język dowolny
Wynik na skali Kardaszowa 2,04
Przynależność rozmaite klany swojej rasy

Netrolle - rasa według wielu grup barbarzyńska, w rzeczywistości jednak wcale nią nie jest - nazwać Netrolla barbarzyńcą to jak nazwać tak jednego z Nexusian[1]. Jest to uzasadnione faktem, że Netrolle tworzą wysoce rozwinięte kulturowo oraz technologicznie społeczeństwo, będące niemalże doskonałym odwzorowaniem ludzi z klas niskich czy średnich, żyjących w blokach. Wspólną rzeczą jest to, że noszą maski trollface, czczą tak zwane Bóstwa Internetu jak Facebóg czy Skajp. Noszą też dresy, które są uznawane za niemalże dar od bogów, a na dodatek używają takiej samej technologii jak przed odkryciem wszechświata na Gai Bermudii - samochody spalinowe, mikrofalówki, komputery osobiste, konsole do gier, czy inne tego typu rzeczy, jakie są typowe dla XXI wieku. Ponadto każdy ma broń, którą otacza szczególną czcią, na przykład karabinek AK-103 czy ręczny karabin maszynowy amerykański M249.

Niestety jednak Netrolle są "prymitywni" przez cztery zjawiska: picie nieograniczonej ilości alkoholu, prymitywny język wzbogacony o młodzieżowe slangi, żulerski styl życia czy stosowanie się do haseł "zarobić, ale się nie narobić" lub "czy się stoi, czy się leży, dwa tysiące się należy". Nie wolno jednak ich zlekceważyć - zdołali bowiem pokonać niezliczone hordy demonów ze Świata Anarchistycznego oraz stawić czoła wielkiej i niezwykle zaawansowanej Armii Nexusa, siłom zbrojnym ekspansjonistycznych Państw Nexusa. Ich liderem jest osobnik o tytule Arcyherszta, obecnie tytuł ten nosi Zieqeu. Używają okrętów gwiezdnych podobnych do tych z Warhammera 40,000, typowych dla ras Imperium, Chaosu czy Obcych z tamtego fikcyjnego uniwersum. Różnica jest jedna - zastosowana technologia bardziej przypomina tą w wahadłowcach NASA, Roskosmosu czy chińskich, aniżeli znane z wielu dzieł fantastycznonaukowych. Naturalnymi wrogami Netrolli są Netelfy - arystokratyczna, mocno kurtuazyjna rasa ludzka niezwykle gardząca zachowaniem oraz kulturą netrollską.

Biologia

Netrolle niczym się nie różnią od normalnych ludzi - para rąk i nóg, pięć palców na każdej kończynie, dwie płcie: męska oraz żeńska; para oczu, jedna głowa, włosy... to wszystko cechy dobrze znane Ludziom Realnym w ich prawdziwej rzeczywistości, to jest świecie rzeczywistym. Rasa ta podzielona jest na parę organizacji, a część z nich stawia obowiązek zmieniania ciała. Dlatego też wielu zmienia je, wstrzykują sobie substancje powodujące rozrost mięśni lub szybszy czas reakcji kosztem inteligencji, albo też i na odwrót. Niektórzy dokonują nawet zamiany organów i kończyn z organicznych na robotyczne, niekiedy dodając je zamiast zamieniając, przez co wyglądają dość pajęczakowato. Wielu też tatuuje sobie ciała rozmaitymi tatuażami oznaczającymi na przykład zabitych lub bitwy w jakich brali udział.

Historia

Wojna z Netelfami

Netrolle wiele tysiącleci przed Chrystusem miary Gai Bermudii toczyły krwawą wojnę z Netelfami. Obie cywilizacje pochodzą z Wysp Arpa, które zostały w wyniku tych walk zrujnowane. Są różne wersje początku tego trwającego nawet 5000 lat konfliktu. Netrolle twierdzą że Jagred Netokrador - założyciel ich cywilizacji - postanowił poślubił piękną Lihrenn z Cienistych Gór, aby zakończyć spory i aby obie rasy połączyły się po tym, jak ocaleli Reinkarnaci, jacy stracili moc odradzania się, podzielili się na szlachetne Netelfy, które przejęły ich dziedzictwo, oraz na Netrolle - część społeczeństwa wygnaną na skalistą część archipelagu za przestępstwa i pozbawioną wszystkiego, co cywilizacja ich założycieli kiedykolwiek wybudowała. Flotylla transwymiarowców bowiem podzieliła się najpierw wysyłając Netrolle na skaliste wyspy, pozostawiając banitów samym sobie, a Netelfom dając możliwość dalszej egzystencji ze wszystkim co ocaleni mieli przy sobie.

Historia Netelfów przedstawia, że w trakcie miesiąca miodowego Lihrenn została zasztyletowana przez Netrolle, a Jagred za spółkowanie z arogantką zabity. Netrolle potrzymują wersje, że to Netelfy zaatakowały Lihrenn ostrzami imaginacyjnymi za spoufalenie się z barbarzyńcą, a Jagred wziął krwawy odwet, jednak został zastrzelony. Akzjańczycy opracowali jednakże inną wersję historii, która wydaje się być najbardziej prawdopodobna - Jagred i Lihrenn nie zostali zabici przez żadną z frakcji, ale przez spiskowców z obu stron, którzy się nawzajem pozabijali. Kilku naukowców na uniwersytecie w Goriavaris, stolicy Porozumienia Antywojennego, przedstawia jednakże razem z naukowcami z Federacji Bermudzkiej i Wspólnoty Nexusa jeszcze inną teorię dotyczącą rozpoczęcia wojny - małżeństwo Jagreda z Lihrenn wiązało ze sobą korzyści polityczne i militarne, ponieważ te dwa plemiona mogły stać się murem między cywilizacjami skupionymi wokół Centrum, a Sługami i innymi mieszkańcami Anarchistycznego i Barbarzyńskiego Świata. Wiedząc to potwory postanowiły kupić kilka Netrolli i Netelfy, tworząc z nich pierwsze Netrolle Zepsucia oraz Upadłe Netelfy. Dali więc im specjalne rozkazy, aby weszli w ciała kilku ze swoich, potem następnie zabili młodą parę w brutalny sposób, a potem zabili tych, których opętali, wychodząc z ciał i dźgając ich jakby walczyli. Mordercy tym samym uciekli do Anarchistycznego Świata, być może żyjąc tam po dziś dzień.

Niezależnie od tego kto wywołał ją, wojna toczyła się wiele tysiącleci, doprowadzając do poważnych zniszczeń na wyspach. Upadały całe wyspy. Od tamtego czasu nienawidzą się wzajemnie do takiego stopnia, że Netroll prędzej zabije Netelfa niż usiądzie z nim przy jednym stole. Ostatecznie nierozstrzygnięta wojna doprowadziła do tego, że Netrolle postanowiły odejść, nie zostawiając nic Netelfom. W tamtym czasie zaczęły się coraz większe podziały wewnątrz. Netelfy przejęły archipelag, ale ponieważ ten okazał się zbyt wyniszczony, a ich cywilizacja nieliczna, również odeszły. Netrolle udały się na południe, a Netelfy - na północ.

Wielka Wojna Klanów

Niedługo potem część Netelfów i Netrolli wróciła. Obie grupy jednak, tak jak w paru innych miejscach, były wyrzutkami. Jedni wciąż walczyli, ale wkrótce okazało się, że wśród banitów swojej rasy pojawiają się zaskakujące hybrydy obu przedstawicieli. Jedną z historii jest opis miłości między Netelfką Garinni z Korwety Lihrenn oraz Jerga Mauolicego. Jedna z grup przyłapała ich przy nocnym ognisku nad ranem, przykrytych w namiocie pod jedną kołdrą. Obu skazano na śmierć, której uciekli z pomocą przyjaciół. Garinni była brzemienna i 9 miesięcy później urodziła się córka. Mieszana nazwana została Kaliną Mauokorwetną i uciekała razem z rodzicami. W 3. urodziny, na wieść o tym kim jest obie frakcje, walczące ze sobą, postanowiły zawrzeć pokój, a mała była widziana jako nadzieja. Wkrótce wieść o tak zwanej osadzie zwanej Sanktuarium obiegła całą Fantazję. Wygnańcy, banici oraz hybrydy ściągały tam tłumnie.

Nie wszystkim się to podobało. Dwójka przywódców - Netelf Ymgrek z Trałowca Umissi oraz Netroll Garuw Gafronsgi - razem po raz pierwszy w dziejach postanowili zniszczyć Sanktuarium. Nie udało im się to. Okazało się że hybrydy, teraz nazywające się Netplatyrami, posiadają nie tylko potężne zdolności magiczne, ale również znacznie przewyższają tych, którzy dali im początek. Nowa rasa zabiła najpierw Ymgreka, a potem Garuwa. Wśród Netrolli śmierć ich przedstawiciela doprowadziła po kilku dniach do skłócenia rasy, wywołując Wielką Wojnę Klanów, która trwała kilka stuleci. Wiele się zdołało zjednoczyć tylko w swoim obrębie. Każda frakcja wiodła swój tryb życia. To wtedy pojawiły się oficjalnie Netrolle Zepsucia. Te Netrolle zostały wkrótce pogonione przez zjednoczone netrollskie plemiona około 300 roku przed erą chrześcijańską na Gai Bermudii. Część z nich wtedy przeniknęła na planetę i tam, z powodu bliskości genetycznej rdzennych mieszkańców do nich, porzucili swoje dziedzictwo.

Przed przybyciem Instytucji Centrum do Doliny

Netrolle, jakie przybyły z północy, od pokoleń zamieszkiwały przez to tereny w Dolinie Wikiańskiej, zajmując większość terenów stepowych, pustynnych czy jałowych, wiodąc życie pasterzy i bimbrowników. Nie wiadomo jak, ale ich Arkaniści znaleźli sposób na podróżowanie między wymiarami jeszcze przez odkryciem tej rasy przez Instytucje Centrum czy jakiekolwiek cywilizacje międzywymiarowe. Istniało wiele stworzonych przez nich państw, klanów, hord czy innych tworów politycznych lub społecznych. Nie przechodzili do międzywymiaru, ale żyli we własnym wymiarze, czasem otwierając dzięki potężnej technologii oraz Arkanom portale na tereny przez nich zamieszkałe. Wielu podziwia ich za to, ponieważ pomimo swojego "prymitywizmu" okazali się niezwykle zaawansowani w wiedzy o podróżach między wymiarami istniejącymi w całej Fantazji[2].

Era podróży międzywymiarowych

Wraz z odkryciem pierwszych netrollskich państw i plemion oraz odkrywaniem kolejnych wymiarów w Dolinie rasa ta stawała się coraz bardziej znacząca. Wskazywała gdzie są kolejne, jak do nich dotrzeć oraz jakie są te tereny. To one, nie tylko Arcturus i Lanedilia Lwowscy odkryli wiele tamtejszych wymiarów. Trójgraniczny Centralny Wymiar, gdzie znajdowała się ich prawdziwa ojczyzna, poprowadziły niejako Instytucje Centrum do odkrycia i komunikacji z mieszkańcami planety i innymi zamieszkałymi miejscami. Umożliwiło to też komunikację nawet najdalej położonych wiosek oraz miasteczek ze sobą.

Wojna o Gaię Bermudię

Podczas Wojny o Pokój na Gai Bermudii Netrolle tłumnie zaciągały się do obrony wymiaru. Już raz mieli okazję spotkać tych jegomościów i nie mogli odmówić zemsty za cierpienia jakie doznali przez Alians Sług Hastadariusa. Walcząc z nimi wielokrotnie udowodnili mieszkańcom wyspy Kraj że są chętni zawsze do walki z ich wrogami. 01 sierpnia miała miejsce bitwa o miasto Lich City, jedno z najważniejszych w całej Znanej Części wyspy. Porażka jaka wynikła dla Sług i poświęcenie przedstawicieli tego gatunku istot rozumnych ukuło stwierdzenie że każdy Netroll odda życie w obronie swoich bliskich oraz sprzymierzeńców. Tymczasem na wyspie Bermudia żył Zieqeu. Wymyślił sobie, że dzięki umiejętnej dyplomacji i wywoływaniu konfliktów zdoła zjednoczyć skłóconą rasę. Zaczął więc wdrażać swój plan. Do listopada 2015 roku rosnąca potęga sprawiła, że stał się wysoce niebezpiecznym graczem na arenie Fantazji. Wkrótce też uznał, że Netelfy nie są głównym wrogiem, a walki są jedynie waśnią w rodzinie. Obie rasy miały wiele kontrowersji, ponieważ postanowił zakończyć spory. Uznał Wyspy Arda za wspólny teren, a Netplatyrów za część obu społeczeństw. Wkrótce archipelag został odbudowany dzięki wspólnym wysiłkom tych trzech gatunków rozumnych. Za stolicę całej rasy Zieqeu obrał miasto Alicetown, stolicę Checkowii, państwa na wyspie Bermudia, a za kulturę obrał polską z przełomu XX i XXI wieku.

Wojna Bermudiańska

Netrolle stworzyły w końcu pierwsze państwa. Cieszyły się też pokojem, uznawani byli za jedną z najmilej widzianych na Gai Bermudii ras. W Federacji uzyskali nawet te same co ludzie w niej mieszkający prawa. Spokój nie trwał długo. Napięcia między Imperium Nexusa a Checkowią, głównym państwem tej rasy doprowadziły do wybuchu Wojny Bermudiańskiej 13 grudnia 2015 roku. Konflikt trwał długo, po zwycięskiej dla siebie bitwie pod Alicetown powstało Przymierze Bermudiańskie, którego stali się członkiem. Potem powstał na papierze i tak już istniejący nieformalnie Wielki Układ, którego założycielem było też Imperium. W konflikcie najwięcej strat po stronie Przymierza ponosiły Netrolle, stanowiące faktyczny trzon tego sojuszu. Gdy wymiar Bermudia Secunda został przez Projekt 24031997 zniszczony 22 lipca 2020 roku Przymierze poddało się. Zwycięstwo Nexusian było jednak pyrrusowe, bowiem w wyniku operacji "Karty na stół" stracili większość swojej potęgi wojskowej.

Status obecny

Na rok 2050 większość netrollskich państw usunęła skutki Wojny Bermudiańskiej. Przymierze i Państwa żyją ze sobą w zgodzie, ale napięcia wciąż istnieją. Jednak pojawiło się nowe zagrożenie - Lwowski przejął całkowitą władzę nad Instytucjami Centrum, ogłosił powstanie kolejnego Sojuszu Wspólnego razem ze swoją ojczyzną, Prawdą i Templariuszami Solariańskimi. Przymierze Bermudiańskie jawnie wypowiedziało się o tym jako o kolejnej próbie budowy przez wszechmonarchę swojego imperium, tym razem pod hasłem aliansu przeciwko Sługom. Według oficjalnych haseł jego celem jest zniszczenie raz na zawsze Aliansu Sług Upadłego Pierwszego.

Kultura

Netrolle mówią prymitywnym językiem, pełnym slangów młodzieżowych, skrótowców internetowych oraz błędów interpunkcyjnych, ortograficznych lub gramatycznych. Ich domami są wieżowce socjalistyczne z Wielkiej Płyty lub kamieniczki secesyjne. Gardzą propagandą, często załatwiają porachunki między sobą w oczywisty sposób - o umówionej porze w umówionym miejscu i na umówionych zasadach. Broń tam jest całkowicie legalna, można kupić od prostego pistoletu, przez CKM, aż po... własny czołg lub bombowiec nuklearny. Nierzadko są też tacy co kupują miejsce na okręcie podwodnym, kosmicznym a nawet lotniskowcu.

Netrolle mają też ciekawe sposoby odmawiania modłów czy organizowania przyjęć. Również pojazdy i odzienie jest ciekawe. Nieodłączną częścią społeczeństwa są u nich zwierzęta, chwytane w specjalnych miejscach przez kłusowników. Uprawiane rośliny używa się jako składników trucizn, materiałów do budowy wiosek i oręża oraz jako proste składniki kulinarne. Wiele z rzeczy zakrapiają rozmaitym alkoholem i dają zioła, niekoniecznie te legalne ale też nie zbyt śmiertelne. Zamieszkując razem w blokach mieszkalnych czy kamieniczkach organizują tam zebrania, kulty, walki, gry oraz przemówienia.

Klasy

Netrolle dzielą się w swoich klanach na Klasy, w których możliwa jest zmiana swego statusu na określonych warunkach. Klasy są czymś w rodzaju hinduskich kast, lecz zdecydowanie bardziej otwartych i z możliwością zmiany swojego stanu społecznego, co w Indiach jest już dla wielu nie do pomyślenia.

Klasy Magnackie

Są to główne klasy społeczne w tej rasie, zajmują się dobrem wszystkich Netrolli, bez względu na daną przynależność.

  • Polityczna
  • Korporacyjna
  • Admiralska
  • Generalska
  • Artystyczna
  • Programistyczna
  • Szlachecka
  • Naukowa

Klasy Wyższe

Te grupy zajmują się w klanach wyrobem alkoholu, memów, spamów, floodów, broni i wielu innych rzeczy. Klasy te są najliczniejsze, stanowią 10 procent społeczeństwa wśród całej rasy.

  • Duchowa
  • Wojownicza
  • Arkanistyczna
  • Kłusownicza
  • Przemytnicza
  • Sportowa
  • Inżynierska
  • Bimbrownicza

Klasy Średnie

Grupy te mają za zadanie godne reprezentowanie rasy netrollskiej oraz utrzymanie jej przy rozwoju i stabilności. Każdy z nich ma swoje nadrzędne cele, są darzeni olbrzymim szacunkiem w swojej rasie.

  • Budownicza
  • Kowalska
  • Strażnicza
  • Kupiecka
  • Kibicowska
  • Uczniowska
  • Studencka
  • Graczy
  • Lekarska

Klasy Niższe

Są oni niejako izolacjonistami w społeczeństwie tego gatunku, oficjalnie żyją sami z dala od reszty, nieoficjalnie jednak są filarem wśród swoich - dostarczają roślin i innych surowców, dzięki czemu wszystkie wyższe klasy funkcjonują sprawnie i bez problemów.

  • Azylancka
  • Zusowska
  • Rolnicza
  • Proletariacka
  • Górnicza
  • Abstynencka
  • Wygnańcza
  • Klasztorna

Klasy Niewolnicze

Klasy te nie mają nic do powiedzenia w społeczeństwie netrollskim, służą jako tania siła robocza do wykonywania zawodów jakimi Netrolle nie muszą się zajmować. Niewolnicy spotykają się z odrazą, zniewagą oraz poniżaniem.

  • Jeniecka
  • Więzienna
  • Niewolników
  • Odmóżdżonych
  • Zdrajców
  • Uchodźców
  • Żebracza

Rząd

Netrolle nie mają jednego rządu. Każdy jest władcą jednej grupy. Jako że panuje wśród nich system plemienny panuje u nich typowa hierarchia. Na czele całej społeczności stoi Arcyherszt, potem są Wielcy Herszci oraz Herszci, a im podlegają Wodzowie. Jemu podlega każdy w plemieniu i na tym się kończy, jeśli chodzi o całą hierarchię wśród tej rasy.

Doktryna militarna

Anabaptist archetype by marko djurdjevic-d7y0m78

Netrollski ogniomiot

Choć jest to rozwinięte technologicznie i arkanistycznie społeczeństwo, rasa ta stosuje technologię z XX i XXI wieku - zamiast strzelać jakimiś laserami, blasterami czy walczyć mieczami świetlnymi wolą starą technologię amunicji balistycznej, napędu atomowego, broni białej i wielu innych rzeczy. Jednak istotne są u nich memy i fotomontaże, które stanowią istotę ich technologii. Korzystają też z robotów oraz mechów, co wydaje się niezbyt zrozumiałe dla wielu innych frakcji. Pomimo niejako zacofania technologicznego okazali się armią wyjątkowo znakomicie dostosowaną do warunków panujących w innych częściach Fantazji.

Religia

Netrolle czczą Bóstwa Internetu, które mają nazwę najpopularniejszych portali społecznościowych, memowych i innych. Jednym z nich jest na przykład Facebóg[3], bóg znajomości, przyjaźni i opiekun rodzinnego ogniska. Popularne są też inne wierzenia. Ostatnimi czasy najbardziej rozpowszechnioną religią stało się chrześcijaństwo odłamu rzymskokatolickiego, rozpowszechnione przez polskojęzyczne plemiona. Mimo wszystko jednak przez zachłanność, pedofilię, korupcję czy inne czynniki coraz więcej osób wybiera ateizm.

Ekonomia

Netrolle opierają się na barterze wewnątrz siebie i handlu wolnorynkowym z innymi. Używają pieniędzy, ale nie wewnątrz swojej rasy. Wykorzystują walutę zwaną Trollcoinem jedynie do kupna i sprzedaży poza swoim klanem. Najczęściej jednak korzystają z walut podstawowych[4], dzięki czemu mogą się odnaleźć wszędzie. Wewnątrz klanu panuje handel wymienny, nieobce między Netrollami nawet spoza klanu są targowanie się, oszukiwanie wartości oraz aukcje.

Polityka

Netrolle nie znają pojęcia zawieszenia broni - albo toczy się wojna, albo jest pokój. Wiele z nich zatraciło się w walkach, przez co samo słowo pokój jest dla nich określeniem na pomieszczenie w jakimś mieszkaniu lub budynku. Rasa ta mści się krwawo za wszelkie krzywdy jakie doznała, czego przykładem jest Wojna Bermudiańska, gdzie gdy odkryli masowe mogiły swoich pobratymców, odpłacili się tym samym na Imperium Nexusa. W polityce nierzadko można się doszukać wpływów łapówkarstwa czy przekupywania urzędników.

Ważniejsze państwa

Ważniejsze plemiona

Ciekawostki

  • Podczas picia wódki Netrolle wznoszą mantrę w postaci piosenek "Jeszcze po kropelce", albo "Niechaj Gwiazdka pomyślności", czyli typowe piosenki pijaków.
  • Netrolle wieszają u siebie reklamy gdzie tylko się da - przed mieszkaniami, na klatkach, latarniach, przystankach, koszach na śmieci, tablicach informacyjnych, pojazdach, a nawet na sprzęcie bojowym.
  • W nazwie rasy dopuszczalna jest zarówno nazwa pisana z wielkiej jak i małej litery.

Przypisy

  1. Krótko mówiąc: dostanie się w twarz i zostanie pozwanym o zniesławienie.
  2. Wszystkie frakcje koniecznie chciały od znawców wydobyć sekret przeprowadzenia rytuału polegający na stworzeniu gdziekolwiek i kiedykolwiek takich portali, znacznie tańszych od wszystkich innych sposobów na przechodzenie z jednego wymiaru do drugiego. Najczęściej chcieli to zrobić wojskowi oraz politycy i wywiady na usługach Wielkich Graczy, nawet członków Przymierza Bermudiańskiego do którego przecież ta rasa należy.
  3. Imię pochodzące przez przeróbkę nazwy Facebook.
  4. Jedna z tak zwanych walut podstawowych, czyli że 1 simoleon to na przykład 1 dolar.
Angielska wersja