FANDOM

Gibraltarski Most
Widok mostu
Most Gibraltarski
Data powstania: lata 50. XXI wieku
Data zniszczenia: 2298
Data odbudowy: 2320 (jako Tunel Gibraltarski)
Położenie: Cieśnina Gibraltarska na Ziemi, między Europą a Afryką
Funkcja: most drogowo-kolejowy
Wysokość: 150 metrów (wysokość woda-kolej), 300 metrów (wysokość woda-maszt radiowy)
Długość: 16 km
Szerokość: 20 m
Twórca: Inżynierowie RZZ z Porozumienia Eurazjatyckiego i Unii Afrykańskiej
Przynależność: Republika Zjednoczonej Ziemi

Most Gibraltarski to olbrzymia konstrukcja, łącząca miasto-państwo Gibraltar z ekslawą hiszpańską w Afryce - Ceutą. Most ten wybudowano w połowie XXI wieku, z inicjatywy dwóch wielkich wspólnot kontynentalnych - Porozumienia Eurazjatyckiego i Unii Afrykańskiej. Na nim jeżdzą miliony pojazdów, głównie samochodów ciężarowych i pociągów ekspresowych klasy francuskiego TGV. Budowę rozpoczęto zaledwie miesiąc po odparciu wenusjan z Ziemi i proklamowaniu zjednoczonego rządu ziemskiego - Republiki Zjednoczonej Ziemi.

Obecnie tworzy część autostrady międzynarodowej, która prowadzi z Paryża do Casablanci, a ta z kolei tworzy drogę przez Warszawę, Mińsk, Moskwę, Kazań, Nowosybirsk i aż do Cieśniny Beringa. Od niej zaczyna się część amerykańska, dzięki Mostowi Beringa. Ta wiedzie do Anchorage, a stamtąd - do Nowego Jorku, przez Vancouver i San Francisco, a potem autostradą numer 40.

Historia

Pierwsze plany pojawiły się już w XX wieku, ale nie były możliwe do realizacji. W latach czterdziestych z kolei usiłowano stworzyć konstrukcję, ale firma nie mogła się wywiązać z umowy. Szalejące tam prądy były utrapieniem, powodowały dodatkowe niebezpieczeństwo na tym terenie. Sytuacja dopiero zmieniła się wraz z inwazją cywilizacji wenusjan na Błękitną Planetę. Postęp technologiczny i dziedzictwo wenusjańskiej wiedzy naukowej spowodowało rozwój ludzkiej. W wyniku tego doszło do kolonizacji Luny, księżyca ziemskiego.

Organizacja Narodów Zjednoczonych po swoim rozpadzie nawoływała do stworzenia zjednoczonego rządu ludzkiego. Tak powstało RZZ. Jednym z pierwszych założeń była budowa mostów na cieśninach - Gibraltarskiej i Beringa. Państwowe firmy rozpoczęły więc budowę tych dwóch mostów. Budowa przebiegła przez wiele dużych katastrof budowlanych, a ponadto wymagała zrobienia części zwodzonej, by mogły przepływać lotniskowce i inne duże okręty. Aby most mógł powstać pomogły dwie wielkie wspólnoty polityczno-ekonomiczne, czyli Porozumienie Eurazjatyckie i Unia Afrykańska.

W 2298 roku doszło do zamachu na moście. Grupa terrorystów zdetonowała bombę w filarach mostu oraz w pociągu pasażerskim. Zginęło wówczas 156 cywili i 38 żołnierzy RZZ, ponad 500 osób zostało rannych. Maszyny oraz oddziały ratunkowe Unii Gwiezdnej i Paktu Słonecznego ratowały tylu, ilu mogli. Siły Republiki wysłały więc komandosów do znalezienia oraz zabicia lub postawienia przed sądem wojennym Paktu Słonecznego. Udało się ich złapać, a następnie pokazowo spalono na stosach. Odbudowa mostu trwała 20 lat, przez co pojawiły się utrudnienia. Na szczęście dotacje od sojuszników pozwoliły na zredukowanie skutków zniszczeń. Most zbudowano tym razem pod wodą, co umożliwiło jeszcze większym pojazdom wodnym i flotom na pływanie przez Cieśninę Gibraltarską.

Konstrukcja

W zasadzie most zbudowany jest z betonu. Polscy architekci zdołali na podstawie Tower Bridge w Londynie, czy Mostu Gdańskiego w Warszawie. Od czasu zamachu jego wygląd przypomina Eurotunel między Calais we Francji i Dover w Wielkiej Brytanii. Na górze jeżdżą samochody, a na dole - ekspres, tak jak w polskiej konstrukcji, gdzie na górze są samochody, a na dole tramwaje. Za styl odpowiadają w dużej mierze Rosjanie, Niemcy i Brytyjczycy. Jako że jest to konstrukcja leżąca w Hiszpanii i brytyjskim kiedyś Gibraltarze, władzę nad obiektem objęło Królestwo Hiszpanii. Dlatego są tam symbole państwa, jak flagi i godła.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki