FANDOM

Morrigan Hathera.jpg
Morrigan w czasie balu na cześć Armady
Morrigan Hathera-Umisian
Prawdziwe imię i nazwisko Morrigan Hathera z domu Umisian
Znane pseudonimy Pani Rodu Hathera
Data urodzenia 19 stycznia 2401 roku
Miejsce pochodzenia Altera
Rasa Człowiek, plemię Alteran
Narodowość Alteranka
Płeć Kobieta
Wzrost 175 cm
Kolor i wygląd włosów kruczoczarne
Kolor oczu różowe
Znaki szczególne brak
Rodzina Jokil Umisian (ojciec),

Inrina Umisian (matka), Urik Hathera (mąż), Nikola Konstantynowicz Tesla (zięc), Arthalinne Hathera (córka), Victor Tesla-Hathera (wnuk), August Tesla-Hathera (zmiennokształtny, przybrany wnuk), Nicardus Tesla-Hathera (wnuk), Igraine Tesla-Hathera (wnuczka), Isabeau Tesla-Hathera (wnuczka)

Przynależność GLOK, Ród Hathera
Zawód gospodyni domowa
Wyznawana religia antyklerykalna

Morrigan Hathera z domu Umisian to teściowa Admirała Conrada, matka Lady Conrad i jedna z najsłynniejszych kobiet balowych w Drodze Mlecznej. Jej przyjęcia, szczególnie urodziny córki są najbardziej hucznymi w ludzkiej przestrzeni.

Dzięki swym zdolnościom magicznych, a także wpływom na alterańskim dworze zdołała zyskać sympatię wielu oficerów, przy czym największą zaskarbiła u admirała Hathery, z którym wzięła ślub. Pracuje w wywiadzie, dzieki czemu jej zdolności do uwodzenia mężczyzn pozwalają na wydobycie informacji, ale gdy nastaje zagrożenie, lepiej mieć ja po swojej stronie, gdyż jest ekskomandoską. Wojskowe życie się jej nie spodobało, inaczej u córki, z którą zawsze miała dobre relacje.

Jej oczy są bursztynowe, przepełnione Zorgpuinanem. Morrigan jest jej imieniem nie bez powodu - to dobra i mądra kobieta, choć trochę denerwująca i złośliwa. jej imię w alterańskim oznacza "Mor-rigan (kobieta skryta)". Enigmatyczna i przebiegła natura tej kobiety pozwoliły nadzorować nie tylko posunięcia jej stronnictwa w obce kręgi władzy, ale też zyskać olbrzymie wpływy w Strefie Neutralnej.

Wczesne lata

Morrigan interesowała się przyjęciami i dworem szlacheckim. W wieku 12 lat zaczęła uczyć się tańca i chodzić do opery i teatrów. W szkole średniej poznała barda imieniem Lutith, który był szpiegiem Imperium Alterańskiego. Uwiodła go i wydobyła potrzebne informacje. Za ten wyczyn dostała gratulacje, gdyż bard zdradził państwo na rzecz Dominium Terran.

Potem poszła na studia z zakresu chemii. Zgłosiła się też do armii imperialnej, okazała się jednak zbyt luksusowa i dworska, jak na wojsko. Dlatego została szefową kontrwywiadu i zajęła pozycję szefowej. Mało kto zdaje sobie do dziś sprawę kim ona jest naprawdę.

Conrad i córka

Morrigan poznała Urika Hatherę podczas balu admiralskiego. Oficer Gwiezdnej Marynarki Alteran po rozmowie z nią umówił się na dalsze spacery i randki. Morrigan i Hathera wzięli ślub i zamieszkali na Urjonie, jednej z planet na pograniczu Imperium z groprotossami. W roku 2505, 12 kwietnia urodziła córkę - Arthalinne. Choć ona bardziej interesowała się wojskiem, niż balami, matka i córka pogodziły się po 7 latach od jej narodzin. Urik nauczył młodą Arthalinne działan piechoty gwiezdnej (gwiezdna piechota morska).

Rozpaczała, gdy Hordorój porwał jej córkę. Gdy Tichy odnalazł ją (było to przed jej dołączeniem w szeregi Armady) była istotą aszergów i zabiła prawie pół bazy. Naukowcy wojskowi zdołali ją zmienić w Cesarzową Życia, potężną czarodziejkę i sprawić, by kontrolowała zmianę postaci. Morrigan na zawsze twierdziła, że podróż do pogranicznej kolonii była nie tylko błędem, ale też olbrzymim kosztem dla Hatherów.

Arthalinne z matką.png

Arthalinne z matką na balu w swoim domu

Córka dostała się do jednej ze szkół magicznych, gdzie swymi zdolnościami i pilnością, zaimponowała nauczycielom. Potem poszła na studia na Hezjod, ponieważ Morrigan i Urik tam się przenieśli. Za wzorowe ukończenie studiów córka zaproponowała bal maskowy, na który przyszli wszyscy jej przyjaciele. 

Jakiś czas później Arthalinne spotkała w terrańskiej przestrzeni Nikolę Teslę. Ziemianin był członkiem Armady Obietnicy. Niedługo potem Arthalinne dołączyła, za pozwoleniem Tichego do Armady. Matka i córka spotkały się ponownie, gdy ród Tesli spotkał się z rodem Lady Conrad. Admirał i Lady zakochali się w sobie. Morrigan porozmawiała z nim na osobności. Mówiła, że jeśli wyrządzi jej krzywdę lub zostawi samej sobie, jest już trupem. Admirał odpowiedział, że matka nie musi się niczego obawiać z jego strony.

Upadek Sojuszu i Koalicja

W roku 2600 roku doczekała się wnuka, Victora. Razem z matką Conrada rozmawiały o tym, jak ich dzieci się teraz bawią. Pięć lat później, gdy Hordorój ich pojmał, rozpaczały. Ojcowie Conradów postanowili działać i wysłali oddziały Gwiezdnej Straży, by znalazły Nikolę i Arthalinne. Ich prośby zostały wysłuchane - Tichy i Gwiezdna Straż uwolnili pojmaną parę, lecz musieli dokonać na nich rytuału, który uniemożliwiłby kontrolę nad nimi umysłowo przez ową frakcję.

Wkrótce wybuchła Trzynasta Plaga. Braxis, stolica Sojuszu, została zdobyta, ale w końcu udało się pokonać Model 090 i zakończyć Plagę, zanim sięgnęła apogeum. Rody Lady i Admirała razem budowały Koalicję Ludzkich Planet, doprowadzając tak naprawdę do wskrzeszenia Sojuszu, który nie tak dawno upadł przez inwazję Hordoroju i Groksów.

Morrigan zyskała sojuszników dzięki odpowiednim układom i opłacaniu swoich inwestycji. Wkrótce została przedstawicielką Imperium Alterańskiego w Koalicji. Choć była jawnie politykiem, nadal trzymała się cienia i niezbyt się wychylała. Szefowa kontrwywiadu postanowiła pomóc Armadzie eliminować wrogów w przestrzeni ludzkiej, zanim wyrządzą coś złego frakcji.

Zmiennokształtny

Wkrótce matka Arthalinne dowiedziała się o tajemniczych zniknięciach i brakach sygnałów z kolonii położonych na granicach terytorium Groksów i "systemach splugiawionych", to jest miejscach zajętych przez Hordorój. Postanowiła, że Conradowie polecą do terenów, z których zniknęli ludzie i przedstawiciele innych ras.

Morrigan podejrzewała, że odnalezieni przez Armadę członkowie tajemniczej rasy to tak naprawdę serriganie, ci sami, którzy wymordowali sporą populację ludzi ponad miliardy lat temu. Wiedziała, że ich działalność może być zagrożeniem dla wszechświata, więc wydała sporą ilość zarabianych pieniędzy z programów na misję córki i zięcia. Wtedy matka wzięła pod swą opiekę wnuki i schronili się na Ziemi.

Wróciwszy z walk Arthalinne i Nikola wzięli pod opiekę zmiennokształtnego, który był celem serrigan. Miał przedrzeć się do Strefy Neutralnej w celu pogrążenia galaktyk w wojnie na masową skalę. Szczęśliwie zdołali jedynie stworzyć go z umysłem i siłą noworodka. Arthalinne przyjęła go jak syna, małżeństwo nie miało takiej siły psychicznej, żeby zabić niewinne dziecko. Morrigan i Ałła twardo odmawiały, ale ojcowie zrozumieli i pogodzili dzieci z matkami.

Wojna Serrigańska

W 2612 roku rodziny Tesla i Hathera przeniosły siebie i swój dobytek na Obietnicę. Naczelne Dowództwo Strefy Neutralnej i reszta państw wiedziały o nadejściu serrigan. Groksowie zjednoczyli się, tak jak Hordorój; Armadorój poczynał sobie śmielej, do sieci gwiezdnej weszło nagranie o powstaniu Kruków Korony Serrigańskiego Gniewu wygłoszone przez Reinharda von Radekowa, niektóre kolonie aszergów i groprotossów zaczęły atakować każdy napotkany statek w swojej przestrzeni, a niektóre kolonie nadawały atak jakiegoś nieznanego wroga z dziwną flagą i oznaczeniami. Armada stała się ostatnią nadzieją na pokój i przyszłość wolną od galaktyki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki