FANDOM

Miasto Mars.jpg
Panorama miasta
Mars
Data powstania: gdzieś w M7
Położenie: Nukania
Funkcja: Miasto
populacja: 9 milionów
Ważne miejsca: dawna Katedra Zakonu Inżynierów
Twórca: ocaleli z wojny nuklearnej na planecie toczonej przez godzinę w M6
Przynależność: Findith

Mars - miasto, będące gospodarczą stolicą państwa zwanego Republiką Findith. Leży gdzieś na zachód od słynnego Zamku Tri Haj, będącego klasztorem istniejącego do dzisiaj Zakonu Inżynierów, religijnych bardzo inżynierów posiadających rozległą wiedzę na temat wiedzy sprzed Koniunkcji. W mieście znajduje się zaś dawna Katedra tegoż Zakonu, robiąca za centrum handlowe. Sama aglomeracja z kolei leży na zachodnim krańcu państwa, nad Morzem Zębatki, gdzie stykały się zawsze wszystkie morskie i lądowe szlaki handlowe, dzięki czemu dzisiaj jest to centrum gospodarcze.

Ze względu na położenie na wybrzeżu stepowym na terenie całego miasta istniały gleby podobne do czarnoziemów, obecnie są wyjałowione i oczyszczane cały czas z wpływu energii jądrowej. Udało się usunąć skażenie ale mutacje niestety pozostały. Z tego też powodu te tereny się zamyka i niszczy wszystko co tam będzie, oznaczając całkowitą eksterminację wszystkich istot jakie tam są. Obecnie miasto rozwija się, dzięki temu że ostatnia wojna toczyła się na planecie parę mileniów temu.

Historia

Miasto przed nuklearnym holokaustem zwało się Grand Marisarius. Po tym jak skażenie środowiska przeszło nieco mieszkańcy planety wyszli ze schronów i zaczęli odbudowywać zgliszcza swojego świata. Wtedy między innymi Zakon Inżynierów odbudował jedną z katedr, którą zamienił na swój obiekt sakralny.Gdy odnaleziono starą tabliczkę słowo Grand gdzieś zniknęło, ale pozostało uszkodzone Marisarius. Litery po "s" i pierwsze "i" były nieczytelne, niemalże całkowicie rozmyte i roztopione. Pozostały jedynie trzy litery i pierwsze "s".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki