FANDOM

Miasto Mars
Panorama miasta
Mars
Data powstania: gdzieś w M7
Położenie: Nukania
Funkcja: Miasto
populacja: 9 milionów
Ważne miejsca: dawna Katedra Zakonu Inżynierów
Twórca: ocaleli z wojny nuklearnej na planecie toczonej przez godzinę w M6
Przynależność: Findith

Mars - miasto, będące gospodarczą stolicą państwa zwanego Republiką Findith. Leży gdzieś na zachód od słynnego Zamku Tri Haj, będącego klasztorem istniejącego do dzisiaj Zakonu Inżynierów, religijnych bardzo inżynierów posiadających rozległą wiedzę na temat wiedzy sprzed Koniunkcji. W mieście znajduje się zaś dawna Katedra tegoż Zakonu, robiąca za centrum handlowe. Sama aglomeracja z kolei leży na zachodnim krańcu państwa, nad Morzem Zębatki, gdzie stykały się zawsze wszystkie morskie i lądowe szlaki handlowe, dzięki czemu dzisiaj jest to centrum gospodarcze.

Ze względu na położenie na wybrzeżu stepowym na terenie całego miasta istniały gleby podobne do czarnoziemów, obecnie są wyjałowione i oczyszczane cały czas z wpływu energii jądrowej. Udało się usunąć skażenie ale mutacje niestety pozostały. Z tego też powodu te tereny się zamyka i niszczy wszystko co tam będzie, oznaczając całkowitą eksterminację wszystkich istot jakie tam są. Obecnie miasto rozwija się, dzięki temu że ostatnia wojna toczyła się na planecie parę mileniów temu.

Historia

Miasto przed nuklearnym holokaustem zwało się Grand Marisarius. Po tym jak skażenie środowiska przeszło nieco mieszkańcy planety wyszli ze schronów i zaczęli odbudowywać zgliszcza swojego świata. Wtedy między innymi Zakon Inżynierów odbudował jedną z katedr, którą zamienił na swój obiekt sakralny. Gdy odnaleziono starą tabliczkę słowo Grand gdzieś zniknęło, ale pozostało uszkodzone Marisarius. Litery po "s" i pierwsze "i" były nieczytelne, niemalże całkowicie rozmyte i roztopione. Pozostały jedynie trzy litery i pierwsze "s". Mieszkańcy schronów, jacy wyszli w celu odzyskania świata teren ten określali mianem "Mars", ponieważ tabliczka tak według nich pisała. Gdy tylko przyszli do tegoż miejsca założyli pierwsze osady, między innymi Katedrę, czyli wokół dawnej siedziby Zakonu Inżynierów.

Z czasem miasto to odżyło. Obecnie stało się w ciągu wielu mileniów kwitnącą metropolią, dwukrotnie większą nawet od przedwojennego miasta. Dawne osady są teraz dzielnicami i choć Mars jest miastem dawniej znanym jako Grand Marisarius to nowa nazwa utrwaliła się bardziej od starej. Powstały nowe drapacze chmur, winda orbitalna do stacji kosmicznej gdzie dokują statki i okręty kosmiczne przybywające na Nukanię oraz nowe dzielnice mieszkalne. Od tamtego momentu miasto nie zanotowało jakichś poważniejszych zmian.

Dzielnice

Miasto podzielone jest na pięć wielkich dzielnic, a te są podzielone na mniejsze dystrykty, te zaś na osiedla.

Katedra

Dzielnica, w której znajduje się Katedra Zakonu Inżynierów. To starówka, prawdopodobnie najstarsza część miasta. To właśnie z Katedry wyruszały pielgrzymki w stronę Tri Haj, a także przychodzili mnisi z darami dla cywilizacji. Dzielnica Marsa usiana jest rozmaitymi kamienicami o wysokości nawet 8 pięter. W tych budynkach na dole urządzono restauracje i sklepy. Miano Katedry okazało się lepsze niż Stare Miasto i ostatecznie przylgnęło do zabytkowej oraz pierwszej w kolejności odbudowanej części dawnego Grand Marisarius.

Śródmieście

W centrum jest pełno rozmaitych drapaczy chmur, niezwykle drogich mieszkań, centrów handlowych i kasyn. Śródmieście jest niezwykle ważnym węzłem komunikacyjnym, znajdują się tam dworce autobusowe, pętle tramwajowe oraz dworzec kolei dalekobieżnej, jak również to właśnie tam spotykają się niemal wszystkie nitki metra. Często rozmaici mieszkańcy Marsa spotykają się właśnie tam w restauracjach, kinach lub wielu innych miejscach, gdzie mogą pogadać, spotkać się lub umówić się na randkę.

Gwiazdów

Dzielnica, która jest największą w Marsie. Położona jest najdalej na północ. Gwiazdów nazywa się tak, ponieważ pierwszym co ocaleli ujrzeli były gwiazdy na kilku wyniszczonych budynkach, stąd taka nazwa. Gwiazdów leży między Śródmieściem a Katedrą. W Gwiazdowie znajduje się też instytut robotyki oraz jedno z najsłynniejszych złomowisk nuklearnych w tamtym regionie. Lokalne atomizery przetwarzają śmiecie na surowce możliwe do powtórnego wykorzystania i zmieniają na atomy rozmaite rzeczy. Atomy te następnie segreguje się w zbiorniku, który wypuszcza odpowiednie z nich do odpowiednich części, by przetworzyć je w niewielkie sześcianiki wielkości ludzkiej dłoni, o takiej samej długości, szerokości i wysokości.

Ostinów

Dzielnica położona na wyspie rzecznej, będąca jednym wielkim slumsem. Piętrzą się tam rozmaite blaszane chatki, pozbawione podstawowych usług jak system sanitarny czy woda pitna, jak również nie ma prądu i gazu. Miejsce to jest pełne rozmaitego śmiecia, a ponieważ teren jest szczelnie odgrodzony barykadą policyjno-wojskową i panuje kwarantanna to drogi oraz most zostały zbudowane tak, aby ich konstrukcje omijały slumsy, piętrzące się w górę jak ziemskie grzyby po instensywnej ulewie.

Marksów

Dzielnica przemysłowa. Zbudowane tam są rozmaite fabryki i huty. Dzielnica ta jest również miejscem, gdzie mieszkają rozmaici robotnicy, a także burżuazja. To właśnie tutaj znajduje się elektrownia atomowa oraz plantacje żagli promieniowania, jaka zbiera wszelakie promieniowanie i je przepuszcza, używając go jednak do wytworzenia pokaźnej ilości energii, przetwarzana następnie dzięki konwerterom w czystą szarawą maź, jaka jest znana w postaci Masy. Masa ta jest używana zazwyczaj do materializacji rozmaitych przedmiotów w budownictwie, na przykład do tworzenia fabryk jednostek naziemnych czy wielu innych obiektów.