FANDOM

Wersje
Uniwersa Fallen Times-Nexus Uniwersum-Postkoniunkcja-Saga SPORE-Świat Fantazji
64070

Elfka władająca magią.

Magia - rozmaite, paranormalne siły. Obecnie posiadanie ich jest praktycznie wszędzie dozwolone. Każdy jest czarodziejem, mimo rozwoju technologii i wygrzebania wiedzy z czasów Koniunkcji. Nie potrzeba różdżki, wystarczy ręka, mózg lub układ myślowy oraz składnik czarodziejski we krwi, czy płynie maszyny, jak manaruda albo implanty. Najczęściej jednak jest to kwestia genów.

Czarownicy w wielu wypadkach posiadają takie same prawa, jak reszta. Jednakże nie wszędzie tak jest - są miejsca rządzone przez magofobów, a w innych brak magicznych możliwości to ciężki defekt naturalny w państwach magofilów i czarodziejów. Miejsca takie mają ustrój nazywany magokracją, czyli są to "rządy magów".

Historia

Za początek jej należy założyć powstanie wszechświata, jakieś 14 miliardów lat temu. Nie wiadomo niestety, co jest pierwotną wersją sił nadnaturalnych. Przez milenia wiele z tych żywiołów wykorzystywano dwojako - dla pomagania ludziom i do prowadzenia licznych wojen. Szczególnie upodobały je sobie mroczne siły, które chciały je całkowicie spaczyć i uniemożliwić ich wykorzystanie.

Po Koniunkcji wiele badań nad nimizachowano, ale też zaginęło w mrokach dziejów. Magowie, rasa czarodziejów, postanowiła rozwijać nadal magię i odkryła wiele innych zaklęć. Na jednej z planet, Psi Prime, doszło do jawnych wojen między magokratami, magiofilami-demokratami oraz magiofobami-totalitarystami. Nieraz prześladowano czarowników i czarownice poprzez palenie na stosie, czy wykorzystywanie antymagii, dziedziny mającej na celu neutralizację i usuwanie sił czarodziejskich. Antymagia początkowo była czymś innym niż normalna magia, a szybko znalazła zastosowanie w ciemiężeniu czarodziejów. Obecnie magowie są poważani w wielu środowiskach, ale w ciemnogrodach Nexusa widzi się ich jako straszne istoty.

Użyteczność

Czary są w niektórych przypadkach nadużywane. Antymagia pozwala na neutralizację działań nadprzyrodzonych, ale często używa się jej dla uniemożliwienia rzucania czarów nawet wobec porządnych ludzi. Moc używana jest ochoczo przez dyktatury. W połączeniu z technologią są jednak użyteczne w znacznym stopniu. Gdzie technika i nauka nie może, tam magia jest strzałem w dziesiątkę. Pozwoliło to na stworzenie licznych ulepszeń na i przeciw czarom, otwieranych przy pomocy właśnie tych sił. W wielu wypadkach służy też do chirurgi plastycznej co wykształciło stereotyp pięknej czarodziejki o nieziemskiej urodzie.

Znani magowie

  • Arkilian de Launette - terrański astrostalker z Ziemi. Nauczył się panować nad czarami dzięki Kapitanowi. Samotnik, dowódca floty Wielkiej Wiktorii, światostatku o charakterze mobilnej bazy gwiezdnej, która służy jako centrum dowodzenia jego floty.
  • Kapitan - nieznany z imienia i nazwiska astrostalker, mentor Arkiliana de Launette, legenda wśród astrostalkerów. Zasłynął, jako obrońca Haven przed Wielką Anarchią, dziesiątkując siły wroga psionicznym wybuchem. Dowódca Wielkiej Wiktorii, jako pojedynczej jednostki.
  • Filozof - enigmatyczny elficki astrostalker, często nieznany większości kolonistów. Jest jakby filozofem, mistykiem, komandosem i magiem w jednej postaci. Nie wiadomo, jak zarabia na życie. Wielu się go boi, inni podziwiają, jeszcze inni zaś uznają za świra. Wydaje się wiedzieć więcej, niż normalny elf.