FANDOM

Logo Lwowski Corporation
Logo korporacji
Lwowski Corporation
Typ władzy firma górnicza
firma hutnicza
firma z branży energetyki
koncern zbrojeniowy
Lider Rada Korporacji
Kwatera główna Arctur Prime
Strefa wpływów cały Nexus
Powiązania Milicja Lwowski Corporation
firmy sprzymierzone:
Blaster & Electronic Technology Industries
Orderumus Industries
Schneider Weapons Industries

Lwowski Corporation jest jedną z korporacji, która zajmuje się górnictwem, hutnictwem i energetyką. Znany jest też z produkcji broni dla wojska i milicji różnej maści. Początkowo był gildią handlową produkującą broń dla rządów nexusiańskich przez wiele mileniów, jednak coraz bardziej zaczęła się rozwijać, aż w końcu stała się jedną z wiodących megakorporacji wszechświata, przejmując wiele elektrowni, hut, kopalni oraz fabryk broni, w tym tej zaliczanej do masowej zagłady. Założył ją Iranaris Lwowski, człowiek pochodzenia ziemsko-tarydosyańskiego, który widział w tym możliwość zarobienia pokaźnych pieniędzy. Obecnie jego dynastia jest jedną z najbardziej wpływowych w Rządzie Nexusiańskim oraz kontroluje wiele państw i kolonii, w tym rodzime Imperium Arkturiańskie.

W 30. tysiącleciu korporacja niemal całkowicie panuje nad wieloma koloniami w Galaktyce Pierworodnej, Andromedzie oraz Drodze Mlecznej, przez co kontroluje sporą ilość przestrzeni w Nexusie i tym samym stanowi jedną z sił z jaką trzeba się liczyć. Ich armia, która wygląda jak ludzie w pancerzach do środowisk radioaktywnych oraz składający się z wielu rozmaitych grup, w tym byłych wojskowych, obecnych, najemników oraz ex-agentów służb bezpieczeństwa całego świata, stanowi siłę jaką wielu zdumiewa, przeraża, nienawidzi i zazdrości jednocześnie.

Charakterystyka

Powstała w 13. tysiącleciu jako mniejsza odnoga Gildii Kupieckiej. Początkowym zadaniem jej było zajmowanie się górnictwem. Niedługo później jednak odnaleźli pokaźne złoża platyny, co wywołało ich uniezależnienie się i wykupienie kilkunastu kopalń diamentów, przez co stali się niebywale bogaci. Lwowski uzyskał tytuł Raustara, czyli średniego magnata, a także kupił liczne włości w postaci planet, księżyców, a nawet całych systemów gwiezdnych. Nawet po jego śmierci firma się rozwijała, aż 4 milenia później stała się wiodącą firmą, która stworzyła nawet własną armię. Współcześnie Lwowski Corporation jest jednym z najważniejszych graczy w Nexusie i zatrudnia biliony istot rozumnych.

Wielu rozmaitych mieszkańców widzi w nich uzurpatorów, ciemiężycieli lub skorumpowaną organizację paramilitarną, dbającą wyłącznie o swoje własne interesy. Niemniej należy się z nimi liczyć, ponieważ ich uzbrojenie co prawda nie należy do najtańszych, ale za to najpowszechniej używanych. Wiele mieczy przeznaczonych dla Łowców Chaosu wyprodukowanych zostało w hutach Lwowski Corporation, te zaś materiały dostały od kopalń, a rozmaite wzmocnienia energetyczne czy silniki dla broni łańcuchowej - z elektrowni należących do megakorporacji. Obecnie bardziej aspiruje do stania się imperium zbrojeniowym, aniżeli pozostania przemysłowym kombinatem rozmaitych zakładów pracy.

Angielska wersja