FANDOM

London in Smoky Stars
Londyn
Londyn
Data powstania: wiele lat przed Chrystusem
Położenie: Ziemia, Zjednoczone Królestwo Ziemi, Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii
Funkcja: Miasto stołeczne ciała niebieskiego
populacja: 13 milionów ludzi
Ważne miejsca: Pałac Buckingham (pałac władcy Anglii), Pałac Westminster (parlament), Dwór Królewski Ziemi (pałac monarchy ZKZ), Parlament Ziemski, Wielka Katedra Zakonu Gwiazd, Aeroport Heathrow, Aeroport Air Sea,

Port London Sea, sieć londyńskiego metra, Port kosmiczny im. królowej Elżbiety

Przynależność: Zjednoczone Królestwo Ziemi, Pakt Kolonialny, Zakon Gwiazd

Londyn - stolica Ziemi w Zadymionych Gwiazdach. Jest stolicą Zjednoczonego Królestwa Ziemi i jednym z ważniejszych miejsc Paktu Kolonialnego. Obecnie to najbardziej rozwinięte miasto, żyje tu ponad 13 milionów ludzi.

Historia

Gdy w 1470 roku Leonardo da Vinci wynalazł maszynę latającą, samolot, a potem balon, sterowiec i śmigłowiec, Londyn był głównym portem lotniczym w Anglii, obok Oxford i Cambridge. Przylatywano tu z Wiednia, Rzymu, Dublina i Paryża. Królowa Elżbieta I rozkazała rozbudować powietrzną flotę i tym samym uczynić z Londynu głównym ośrodkiem tranzytowym między odkrytą Konfederacją Irokezów i Koloniami Brytyjskimi i Francuskimi, a Wyspami Brytyjskimi. To tu miały też lecieć statki z Cardiff, Dublina i Edynburga.

W XVI wieku osoby takie jak Mikołaj Kopernik, Leonardo da Vinci i Wasyl Kinurow z Nowogrodu Wielkiego (słynny ruski twórca broni i obrazów) gościli na dworze elżbietańskim i w Pałacu Westminsterskim. W ciągu dekady miasto było zbudowane nad Tamizą, aż do zatoki.

W roku 1578 wybudowano port London Sea, olbrzymi kompleks suchych doków i stoczni do produkcji okrętów oraz morskiego importu i eksportu. Postęp miasta skończył się w 1580, gdy w wyniku puczu antykatolickiego, wywołanego przez purytanów, zginęło ponad 6 tysięcy Irlandczyków, a miasto zaczęło tracić populację. Aby temu zapobiec, rozpoczęła się promocja Londynu, jako ostoi kultury i bogactwa. W momencie pokonania Wielkiej Armady zaczęli przybywać Francuzi, Włosi i Portugalczycy w roli imigrantów.

Westminsterski Pałac po bombardowaniu

Westminster po zbombardowaniu (obraz nieznanego autora)

W latach 1640-1660 wybuchła wojna domowa, która zabrała życie ponad trzem milionom Londyńczyków. Cromwell i parlament ostatecznie zostali pokonani przez Stuartów, po zbombardowaniu od morza i przy pomocy sterowców parlament. Budynek wyremontowano, ale władza w Wielkiej Brytanii zmieniła się w monarchię konstytucyjną (kardynalne prawa westminsterko-buckinghamowskie). Cromwell zmarł w czasie wojny.

Mniej więcej w czasie odkrycia Newtona angielska stolica rozrosła się do olbrzymich rozmiarów. Dzięki Newtonowi założono Królewski Uniwersytet.

W XVIII wieku, w latach 1756-1763 wybuchła wojna siedmioletnia, zwana I Wojną Światową, w której blok angielski zaatakował francuski. Francja użyła samolotów do ataku na lotnisko Heathrow i Air Sea. Marynarka rozpoczęła desant w Dover i atak na Wyspy. Miasto było atakowane, Francuzi zdobyli port, lecz musieli się wycofać z powodu pomocy lotniczej ze strony I Rzeszy i Związku Katowickiego. Zwycięstwo przyśpieszało jedynie rozwój miasta.

Rewolucja przemysłowa pozwoliła na opracowanie nowych wynalazków, takich jak karabiny maszynowe i promy kosmiczne. W roku 1789 we Francji doszło do obalenia monarchii i wybuchu II Wojny Światowej. Anglia, Japonia, I Rzesza, Związek i Rosja stanęły razem (blok londyńsko - moskiewski), po drugiej stronie barykady - Francja, Hiszpania, Portugalia, Wenecja, Stany Zjednoczone (w wyniku rewolucji w Ameryce i sojuszu rebeliantów z Indianami i Francuzami), Chiny i Szwecja (blok wenecko - paryski). Zakończyła się rozpadem I Rzeszy na II Rzeszę i Federację Wiedeńską.

Po 1815 roku miasto liczyło 5 milionów ludzi, miało drapacze chmur, metro, tramwaje, omnibusy i dzielnicę przemysłową. W 1863 załoga promu "Vittoria" dotarła na Księżyc i odkryła Ugor. To zaniechało działań wojennych i sprawiło, że powstało Zjednoczone Królestwo Ziemi. Londyn, stając się stolicą, jedynie się rozrósł.

Ważne miejsca

  • Pałac Buckingham (pałac władcy Anglii);
  • Pałac Westminster (parlament);
  • Dwór Królewski Ziemi (pałac monarchy ZKZ);
  • Parlament Ziemski;
  • Wielka Katedra Zakonu Gwiazd;
  • Aeroport Heathrow;
  • Aeroport Air Sea;
  • Port London Sea;
  • Sieć londyńskiego metra;
  • Port kosmiczny im. królowej Elżbiety;
  • Fabryka statków kosmicznych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki