FANDOM

Loki (planeta).jpg
Loki
Astrografia
Region: Strefa Terrańska
Sektor: Sektor Republikański
Układ: Lokia'ta
Pozycja w układzie: trzecia
Gwiazda: Lokia'ta
Księżyce: 1 - Pol
Odległość od gwiazdy: 1,3 j.a.
Długość dnia: 21,1 ziemskiej godziny
Długość roku: 1,8 lat ziemskich
Geografia
Typ: planeta stołeczna Republiki Terran
Promień: 12770 km
Wsp. Keplera: 0,9
Atmosfera: sucha, gorąca
Klimat: pustynny
Temperatura: 39°C
Grawitacja: 1,3 g
Dominujący krajobraz: pustynie skaliste, pustynie piaszczyste
Ważne miejsca: Pałac Republiki
Społeczeństwo i inne
Języki: Terrański
Rząd: Republika Terran
Ludność: Terranie - 90%,
Groprotossi - 10%
Główne miasta: Nowa Uppsala
Przynależność: Republika Terran

Loki - stolica Republiki Terran, mało żyzna, pustynna planeta. Przeważającą fauną jest pustynia skalista. Na planecie jest mnóstwo słonych i słodkich jezior. Nie ma tam pustyni lodowych. Jest tam mały, jedyny ocean będący resztką wszechoceanu, którego pozostałości widać, jako ciemny grunt.

Stolicą Lokiego jest Nowa Uppsala. Planeta specjalizuje się w produkcji karabinów maszynowych i okrętów, jak również napędów nadświetlnych do nich. Minerały i przyprawa są często spotykanym surowcem. Jest to również jedna z niewielu planet, gdzie znaleźć można wszystkie jej gatunki - od niebieskiej po fioletową - jak również jedyna taka, kontrolowana przez ludzkość.

Planeta dwukrotnie była pod kontrolą aszergów, ale pierwotnymi właścicielami byli groprotossi. Musieli dokonać czystki planety, by zniszczyć wszelkie organizmy aszergów. Po ponad 5 latach Loki zmienił właścicela z powrotem na Terran. Tym razem, zamiast Konfederacji, byli nim rebelianci. Loki był schronieniem dla nich i wkrótce założyli tutaj Republikę. Nowa Uppsala zajęła większość planety, a nowy rząd stał się najbardziej liberalną frakcją w tej części Drogi Mlecznej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki