FANDOM

Portret Ligi Lasian.jpg
Liga Lasian w zbroi
Liga Lasian
Prawdziwe imię i nazwisko Liga Figt
Znane pseudonimy Ta, Która Zjednoczyła Nexusa, Pierwsza Łowczyni Chaosu
Data urodzenia gdzieś w 11. Milenium według Wspólnego Kalendarza, Farsatia
Data śmierci gdzieś w 11. Milenium według Wspólnego Kalendarza, Stolica Nexusa
Przyczyna śmierci zaawansowany rak płuc
Miejsce pochodzenia Farsatia
Rasa Człowiek
Narodowość Nikarlanka
Płeć kobieta
Wzrost 185 cm
Kolor i wygląd włosów długie blond
Kolor oczu niebieskie
Znaki szczególne blizna na prawym oku, powstała w wyniku walki z Chaosem
Rodzina Fir Erus (pierwszy mąż),
Najag Lasian (drugi mąż),
Portos Lasian (syn),
Omtara Lasian (córka),
Tezusz Figt (brat)
Przynależność Łowczyni Chaosu (mistrzyni, liderka),
Wspólnota Gwiezdna (założycielka, imperator),
Dynastia Lasian (założycielka)
Zawód Łowczyni Chaosu,
Magocerze
Wyznawana religia ateistka

Liga Lasian (panieńskie nazwisko Figt) była kobietą z narodu Nikarlanu. Po profesji oraz wykształceniu służyła w szeregach Magocerzy - magicznych rycerzy, których celem była ochrona wszystkich mieszkańców Farsatii przed czarnoksiężnikami Serca Piekieł. Jednak jej imię stało się symbolem kobiety nieugiętej, sprawiedliwej, surowej i wspaniałej - to ona powołała do życia pierwszą gwiezdną wspólnotę w Nexusie, celem wspólnego pokonania Chaotycznych Plemion oraz agresywnych obcych.

Liga Lasian powołała w Wielkiej Kodyfikacji Gwiezdnej między innymi Prawo Samostanowienia (dotyczącego państw, które nie chcą być we Wspólnocie), Wielokonstytucję (ustawę zasadniczą Wspólnoty), Parlament Wspólny oraz przede wszystkim urząd wszechmonarchy. W wielu bitwach poprowadziła osobiście lub rozkazywała siłom połączonym. Miała bliźniaki - Portosa oraz Omtarę, jak również była mistrzynią Łowców Chaosu. Legendarna postać, nazywana Pogromczynią Chaosu ze względu na straty jakie mu zadała. Podczas jej rządów doszło do pierwszych z trzech Czarnych Żniw.

Historia

Dzieciństwo na Nikarlanie

Liga Lasian była normalną dziewczynką, która urodziła się na Nikarlanie, jednej z wielu planet sklasyfikowanych według historii, jako planeta średniowieczna. Konkretne miejsce jej urodzenia to Varvia, portowe miasto królestwa. Wiadomo, że była ofiarą przemocy domowej - pijany jak zawsze ojciec był członkiem kontrabandy, matka wiecznie poniżana przez niego pracowała jako krawcowa, zaś jedynym który stawał w ich obronie był brat.

Parę razy Tezusz, matka i ona dowiadywali się od kapitana straży miejskiej, że ojciec był aresztowany za przemycanie narkotyków oraz broni dla powstańców, w wyniku czego rodzinę objęły też represje. Aby odkuć się z tego, została pokojówką, sprzątając u wielu znamienitych arystokratów. Dokumenty nie wskazują na to, aby była u Fira Erusa, jak również żeby istniały choćby listy, czy pamiętniki odnośnie imienia ojca i matki.

Ucieczka w poszukiwaniu brata

Mając 15 lat została zmuszona przez ojca, który wyprawił dziewiętnastoletniego Tezusza na wojnę. Fir Erus miał grubo ponad 20 lat więcej od niej. Trzy dni później, gdy okazało się, że brat zaginął, podjęła działanie - zabrała matkę, podcięła nogę wstającemu i próbującemu je powstrzymać Firowi, a na odchodnym strzeliła strzałą wybuchającą z jednoręcznej kuszy. Zabrała na dodatek miecze "męża" i ojca, który odpowiednio nazwała. Uciekła z Varvii dzięki trupie cyrkowej, a w najbliższej wsi przez grę zwaną "Kościany Poker" - wygrała konia. Natychmiast ruszyła w kierunku koszar, znajdujących się przy linii frontu, gdzie stacjonował Tezusz.

Jednocześnie jej niechciany mąż oraz pijany ojciec wysłali za nią wojsko, licząc na schwytanie niewiernej żony oraz haniebnej córki. Matka powoli przestawała się lękać świata, rozumiejąc jaki był dla niej mąż. Liga przyjęła pseudonim Lan i dała go też matce, zaś imię zmieniła na Gali. Wielokrotnie udowodniła swojej skuteczność w walce, zabijając przydrożnych bandytów. Jej czyny zauważyły królewskie służby, które zainteresowały się również jej życiorysem. Poszukując Tezusza, trafiła z matką do jednego z królewskich urzędników, który dzięki danym informacjom przesłał królowi również jej sytuację, biografię oraz wykaz członków rodziny.

Śmierć niechcianego męża oraz nowa służba

Tezusz wkrótce się odnalazł, ale równocześnie przybyli bandyci jej apodyktycznego oraz pijanego męża. Był z nimi ojciec, którego koniecznie usiłowała przekonać do swojej racji. Liga niestety musiała po walce z bandytami zabić i jego, więc dźgnęła go w serce. Ostatkiem sił wziął jednak małą kuszę i zabił matkę Ligi oraz Tezusza, co obydwoje poruszyło. Monarcha odkrył dzięki nim list, w którym Fir Erus chciał dokonać zamachu stanu i zniszczyć pozostałych. W Varvii rodzeństwo Figt wykonało, ukrywając się pod maską kata, wyrok - powieszenie ojca.

Liga Lasian, jako członkini królewskiego wywiadu.jpg

Liga Lasian, jako członkini Królewskich Służb Specjalnych

W wyniku tego Tezusz Figt został feldmarszałkiem, a jego zadaniem było ustabilizowanie sytuacji na froncie. Z kolei ona została członkinią Królewskich Służb Specjalnych. Zmieniono jej kolor włosów na brunet, dano nową zbroję oraz wykonano dobrą pochwę na jej miecz. Miała wówczas 25 lat. Młoda Liga miała za zadanie schwytać jednego ze zdrajców monarchy, który poszukiwał jakiejś "niesamowitej budowli, gdzie schowano mnóstwo magicznych przedmiotów".

Odkryła wówczas techkryptę, a w niej mnóstwo technologii uznawanych przez nią za magiczne przedmioty. Brat, będący pasjonatem nauki, przekazał wiedzę organizacjom naukowym, które odkrywszy je, sprawiły niemały skok technologiczny. Wkrótce doszli do wniosku, że lepiej dawać te technologie, które ludność planety pojmie. Liga odnalazła tajemnicze urządzenie, które pozwoliło na komunikację między systemami. Skontaktowała się z inżynierem z planety Mitr Praimus, gdzie wynaleziono pierwszy hipernapęd. Wkrótce dolecieli na planetę i byli witani, niczym bogowie.

Lasian wyrwała się z planety i była oczarowana pięknem wszechświata. Jednak chwilę potem brat przekazał wieść, że jej matka zmarła na dżumę, która wybuchła na planecie. Przybysze z gwiazd zjawili się w porę, ale niestety nie udało się ocalić przy pomocy lekarstwa matki Ligi. Zrozpaczona Liga przestała farbować włosy i udała się robić politykę w Nexusie, dzięki pomocy Tezusza, który został biznesmenem zajmującym się kuźniami broni białej.

Walka z Chaosem i proklamacja Wspólnoty

Liga wkrótce dowiedziała się o ataku "istot z piekła rodem". Nazywali się Chaosem i tworzyli rodzaj plemion i innych podobnych do tego grup. Wówczas postanowiła wrócić na swoją planetę, atakowaną przez tą grupę i została Magocerzem. Odkryła też istnienie innych, podobnych do nich organizacji. Wobec tego zdecydowała się połączyć je w wielką, zunifikowaną siłę, zwaną Łowcami Chaosu, gdyż byli oni najliczniejsi, najstarsi i najpotężniejsi. Lasian została przywódczynią grupy. Obiecała wielkie zwycięstwo i powstrzymanie frakcji, jednocześnie deklarując, że nie wszyscy muszą należeć do Rządu, ale wszyscy powinni w nim mieć swoich ambasadorów. Choć niektórzy nie wysłali emisariuszy, z czasem postanowili umieścić misje obserwacyjne, które pełniły wówczas połowę funkcji ambasadorów.

Zwycięstwa, jakie odnosili sprawiły istny przypływ ochotników ze wszystkich regionów Nexusa. Wkrótce usłyszała o odkryciu planety i układu nazywanymi Stolicą Nexusa. Ogłosiła się wkrótce imperatorem nowo powstałej Wspólnoty Gwiezdnej, która miała być Rządem Nexusiańskim. Doszło przez to do Wielkiej Kodyfikacji Gwiezdnej, w wyniku czego zunifikowano niemalże wszystkie państwa. Potęga, jaką stworzyła nie miała sobie równych - miliardy arkanistów, Łowców Chaosu, członków rozmaitych milicji, normalnych żołnierzy, robotów oraz wielu innych przedstawicieli dosłownie stawiło opór niemożliwy przez Serce Piekieł do zniszczenia. Co więcej podbijano "gwiezdną północ", która była okupowana. Zwycięstwo zaowocowało utratą całego regionu oraz wszystkich planet, jakie ta frakcja posiadała. Odkrycie występujących tam surowców, ustanowienie ważnych astroszlaków oraz chęć ucieczki przed rozmaitymi ciemiężcami lub łowcami głów zaowocowało tym, że dla wielu były to miejsca na nowy początek w życiu.

Wielka Kodyfikacja Gwiezdna

610853.jpg

Liga Lasian jako imperator Wspólnoty Gwiezdnej

Podczas jej rządów doszło do Wielkiej Kodyfikacji Gwiezdnej - ujednolicenia rozmaitych rzeczy politycznych, zniszczenia paru oraz ustanowienia wielu innych, które miały pomóc normalnym obywatelom istnienie w Nexusie. W ten sposób stworzono też syntetyczny, wspólny język, który stał się urzędowym Rządu Nexusiańskiego, ale przyjęto go też w innych miejscach poza nią, gdzie nie miała władzy. Jako imperator stała się pewną siebie kobietą, zjednoczyła tyle istot i organizacji jak nigdy dotąd wcześniej jakakolwiek istota. Chaos ponosił straty nieporównywalne do wcześniejszych epok. Została imperatorem Wspólnoty Gwiezdnej, jedną z najbardziej potężnych w świecie polityki nexusiańskiej istot rozumnych w swoim czasie.

Okres Wielkiej Kodyfikacji Gwiezdnej trwał dobre 20 lat, a Liga miała wtedy 42. Do władzy doszła w wieku ledwie 20 lat i tylko małej grupy zwolenników unifikacji przeciwko Chaosowi. W tamtym czasie nauka, Arkany oraz inne aspekty życia rozwijały się wyjątkowo dynamicznie. Wielu zaczęło ją uważać za bożą wybrankę, nadzieję na lepsze jutro, dostąpiła nawet zaszczytu bycia świętą a nawet - boginią główną panteonów. Sama jednak zaprzeczała temu, głosiła swój ateizm żarliwie, nigdy nie złożyła hołdu bogom, chyba że rytuał miał przypieczętować sojusz.

Zaręczyny i założenie rodziny

W tamtym czasie spotkała miłego, kulturalnego oraz przystojnego mężczyznę, który jej towarzyszył w wielu walkach i nie pozwalał jej zginąć - Najaga Lasiana. Mistrzowski kunszt walki oraz traktowanie jej jak równą sprawiły, że obydwoje się pokochali. Obawiając się skandalu Liga nie chciała by wzięto ślub jawnie, jednak Najaga namawiał ją, że to przysporzyłoby tylko kolejnych spiskowców. Nie czekając dłużej postanowili mimo prasowych skandali wziąć ślub.

Porzuciła nazwisko Figt i teraz była znana jako Liga Lasian. Jej mąż, choć też został imperatorem, sprawował tą funkcję razem z małżonką, a nie pojedynczo. Dzięki temu nie istniało żadne zagrożenie rywalizacją obydwojga o większą władzę lub odsunięcia od stanowiska założycielki Wspólnoty Gwiezdnej. Kontynuując walkę z Chaosem rozpoczęła unifikację rozmaitych grup do Łowców Chaosu, z tym że mieli odrębność w tej grupie, nazywając siebie bractwami, co przypominało rozmaite zakony rycerskie stwowarzyszone w jednej organizacji. Wkrótce siły Ligi wypędziły z "nexusiańskiej północy" i wszystkich planet jakie istniały, Chaotyczne Plemiona, co umożliwiło rozwój kolonizacji w tamtym regionie. Mroczna Orda Pożeraczy Światła zmuszona była ewoluować i dostosować się do nowych warunków, jak porzucenie ciał niebieskich na rzecz swoich flot kierowanych przez olbrzymie światostatki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki