FANDOM

13 - Samara
528728
Wizerunek Lanedilii
Lanedilia Lwowska
Prawdziwe imię i nazwisko Lanedilia van der Gorniłow
Data urodzenia 1997
Miejsce pochodzenia Kombinat Nexusa
Rasa Człowiek Realny
Narodowość Państwa Nexusa
Płeć kobieta
Wzrost 176 cm
Kolor i wygląd włosów rude
Kolor oczu niebieskie
Rodzina Arcturus Lwowski (mąż)
Przynależność Wielki Układ
Zawód żołnierz, szpieg
Wyznawana religia ateistka (filozofia i mentalność mieszana, powstała z prawosławia, Zakonu Imperialnego i jediizmu)

Lanedilia Lwowska z domu van der Gorniłow jest wszechmonarchinią Państw Nexusa, imperatorką Unii oraz żoną jednego z najpotężniejszych Ludzi Realnych. Szpiegmistrzyni pierwszej organizacji oraz jedna z najniebezpieczniejszych w walce kobiet, potrafi wydobyć informacje z każdego oraz dokonać wielu udanych zwiadów, jest też żoną Arcturusa Lwowskiego. Pojawi się gdzieś w drugim etapie pierwszej części Wojny o Fantazję.

Historia

Lanedilia van der Gorniłow była pierworodną małżeństwa szlachciców. Jej matka należała do rosyjskich Holendrów, ojciec był dowódcą kawalerii. W czasie gdy wokół szalały wojny u nich był relatywny spokój. Wkrótce poznała imperatora Imperium Nexusa, którego po dłuższym czasie pokochała. Młodzi pobrali się, a dzięki fortunie jaka ona i on mieli doszło do rozpoczęcia wielkich ofensyw w czasie Wielkiej Krucjaty Nexusiańskiej. W czasie gdy Arcturus jednoczył skłócony Wymiar SPORE Nexus ona zajmowała się sprawami wewnętrznej gospodarki oraz administracji. Zainteresowana szpiegami stała się po latach szpiegmistrzynią jak wywiadu tak i kontrwywiadu, dzięki czemu zakulisowo dzierżyła razem z mężem nieograniczoną władzę, choć formalnie Państwa były monarchią konstytucyjną.

Dworzanie wiedzieli że para nie darzyła sentymentem bali, tanców czy jakichkolwiek imprez, ale też nie ośmieliłaby się nigdy ich zwalczać albo - co gorsza - zakazać. Dlatego przyjęcia wyprawiano bardzo często i tylko na nielicznych zaczęła się pojawiać dynastia, głównie tych świątecznych. Jeśli monarchowie zjawiali się na jakimś przyjęciu ochrona była niebywale silniejsza a satysfakcja - nieporównywalnie większa niż przy normalnym najlepszym przyjęciu. Umiejętności szpiegowskie pozwoliły Jej Wszechwładności lub Jej Imperialnej Wysokości stać się jedną z najniebezpieczniejszych kobiet, nawet wśród innych niż Ludzie Realni ras zamieszkujących wszechświat fikcyjny.

Umiejętności

Lanedilia jest bardzo niebezpieczna w walce. Dysponuje mocami telekinezy oraz magią od samych Magistot (ang. Witchcreatures, czyt. łiczkriczejs), tajemniczej rasy istot rozumnych stworzonych wyłącznie za pomocą magii, dzięki czemu jest równie potężna co mąż. Umie walczyć zarówno wręcz jak i na dystans. Jej zdolności snajpera pozwalają trafić cel z 2 kilometrów nawet jeśli się rusza. Znakomite umiejętnosci szermierskie pozwoliły na wyjście z wielu kłopotów.

Wyposażenie

  • Lytha - karabinomiecz
  • Pistolet laserowy
  • Obrzyn
  • Składany wytłumiony karabin snajperski
  • Dwa krótkie sztylety
  • Ukryte ostrza
  • Granaty

Ciekawostki

  • Prawdziwą tożsamość jej podczas Wojny o Pokój na Ziemi Krajowej znał tylko Kalasher i Farlick.
  • Bardzo uwielbia maski, modę oświeceniową oraz kosztowności. Do tych ostatnich ma słabość.
  • Za państwa z których czerpie wzorce do naśladowania dla kultury swojego narodu wzięła Orlais, Imperium Tevinter oraz Imperium Rosyjskie. Czasem pewne wzorce czerpie też z oświeceniowej Francji i wiktoriańskiej Brytanii.
  • Jej ulubiona broń to karabinomiecz - broń zdolna do transformacji poprzez zmianę trybu na dystansowy (Tryb Karabinu Pół-automatycznego) lub bezpośredni (Tryb Miecza). Są to tak rzadkie sztuki broni, że niewielu posiada ową broń.