FANDOM

LC M85

Karabin LC M85

Lwowski Corporation Mark 85 Automatisch - karabin hydroblasterowy. Wystrzeliwuje skroploną parę wodną, po czym zmienia go w sopel lodu. Poprzez sztuczne związki chemiczne doprowadza do stworzenia soplu, który przy 500 stopniach pocisku blasterowego nie topnieje, gdyż stopnieć może przy 800 stopniach. Poprzez energię kinetyczną i kwantową tworzony jest w fabry-komorze niebywale silny pocisk, zdolny wbić się głęboko do ofiary, po czym tam się rozpaść i zatruć wszystko. LC M85 stał się konkurencją dla LC SA-18 "Helios", innego karabinu maszynowego tego samego producenta.

Karabin ten, ze względu na swą szybkostrzelność jest niecelny na dalsze dystanse. Częściej używa się M85 do walk w mieście lub na stacjach kosmicznych. Często posługują się nim wojska humanoidów czy też ludzkie. Dodatkową niewygodą jest magazynek w układzie bullpup, który jednak rekompensuje to mniejszym odrzutem i wcieskaniem kolby w użytkownika. Obecnie LC M85 ma kilka innych modelo - M85-Parachute, przeznaczony dla spadochroniarzy, M85B z magazynkiem na przodzie, M85H z celownikiem holograficznym oraz M85-Piro, M85-Explo i M85-Crio ze specjalnie przygotowaną lufą dla amunicji eksplodującej, zapalającej czy zamrażającej po trafieniu w cel.