FANDOM

Argus
LC Aeroship AS-14 to sterowiec wojskowy, wyprodukowany przez korporację Lwowski Corporation w 1:002 Postępu. Uzbrojony jest do walki zarówno powietrze-powietrze, jak i powietrze-ziemia. Napędzany jest energią elektryczną oraz parą wodną. Zarówno elektryka, jak i para wodna potrafią wytworzyć energię na długie loty kilkunastogodzinne.

Opis

Po nastaniu Ery Postępu nastąpił niezrównany w historii świata postęp technologiczny. Lwowski Corporation pokazało model nowego typu maszyny latającej. Połączono ducha początku dwudziestego wieku naszej ery z komputerami światów futurystycznych. Zbudowany na bazie starszych typów maszyn - LC Aeroship AS-12 "Argus" AS-14 został rozbudowany o miejsca dla myśliwców bombardujących i podwójne silniki z solarśmigłami. Dwa "balony" są w rzeczywistości miejscami obsługi sterowca. Każde działko jest umieszczone na wierzchu i obsługiwane przez jednego członka załogi naraz. W przeciwieństwie jednak do starszego modelu brak mu zwrotności i nie jest on gwiezdnym zeppelinem. Jest bardziej przeznaczony do patrolowania dużych obszarów miejskich, niż walki w kosmosie. Wady nadrabia jednak wzmocnionym podwójnie pancerzem oraz laserowym i petruzytowym orężem. W wielu bardziej rozwiniętych bazach i państwach sterowce zostały wycofane, na rzecz dronów, kosmolotów i innych latających maszyn, które są lepiej opancerzone i skuteczniejsze.

Zalety

  • dobry do rekonesansu
  • odpowiedni do poszukiwania okrętów podwodnych

Wady

  • przestarzały
  • nie nadaje się do walki
  • powolny
Angielska wersja