FANDOM

Luna(Moon)
Wygląd satelity
Księżyc/Luna
Astrografia
Region: Gromada Lokalna
Sektor: Sektor Terrański
Układ: Układ Słoneczny
Pozycja w układzie: trzecia
Gwiazda: Słońce
Księżyce: brak, sam jest satelitą Ziemi
Odległość od gwiazdy: 1 j.a.
Długość dnia: 27,3 ziemskiego dnia
Długość roku: 27,3 ziemskiego dnia
Geografia
Typ: martwe ciało niebieskie
Promień: 1737 km
Wsp. Keplera: N/A
Atmosfera: N/A
Klimat: brak
Temperatura: -53 °C
Grawitacja: 0,1654 g
Dominujący krajobraz: pustkowia
Woda: brak
Ważne miejsca: Lunaburg (stolica), Armstrong City
Społeczeństwo i inne
Języki: angielski, rosyjski, niemiecki, francuski, chiński
Rząd: Pakt Solarny, Republika Zjednoczonej Ziemi
Ludność: 1,5 miliarda
Struktura demograficzna: ludzie - 95%, inne rasy - 5%
Główne miasta: Lunaburg (stolica)
Import: woda, żywność, zaawansowane technologie
Eksport: surowce do produkcji broni, metale, minerały
Przynależność: Pakt Solarny, Republika Zjednoczonej Ziemi

Księżyc, nazywany też Luną, jest jedynym satelitą stolicy Republiki Zjednoczonej Ziemi, czyli Terry. Stanowi główną bazę wypadową całej flotylli wojennej RZZ oraz jest najważniejszym punktem obrony w Układzie Słonecznym. Wiele kopuł pokrywa liczne kratery, gdzie dokonano też terraformacji. Stolicą jest Lunaburg, znajdujące się w jednej z głównych konurbacji satelity, w skład której wchodzi też Armstrong City, wybudowane w miejscu lądowania misji Apollo 11, pokrywająca całe Morze Spokoju.

Naturalny satelita Ziemi żyje jako miejsce sprzedaży rzadkich minerałów wydobywanych w kopalniach, roślin wyhodowanych w sztucznym środowisku, ale przede wszystkim z maszyn podróży gwiezdnych. Napędy FTL, działa wolframowe, doskonale manewrujące fregaty, czy też wysoko ceniona broń energetyczna pochodzi właśnie stamtąd. Kosmoloty są własnością albo prywatnych korporacji, albo RZZ i Paktu Solarnego.

Historia

Zdobycie Luny

Wenusjanie żyli po ciemnej stronie Księżyca, zaś osiedla górnicze Ziemian powstawały po jasnej, gdzie wylądowały misje Apollo oraz sondy radzieckie klasy Luna. Gdy w połowie XXI wieku Rzesza Wenusjańska zaatakowała Ziemię, stało się jasne że bezpieczna dotychczas placówka jest wystawiona na zniszczenie. Mieszkańcy Błękitnej Planety odparli jednak w wojnie partyzanckiej atak kosmicznych najeźdźców i pognali wkrótce na Lunę. Bitwa tam stoczona przysporzyła admirałowi Goerherowi sporej sławy. RZZ rozpoczęła budowę pierwszego pozaziemskiego miasta. Nazwano go Lunaburg, gdyż powstał dzięki pracy obywateli Czwartej Rzeszy i Związku Radzieckiego. Tak rozpoczęła się budowa gwiezdnego państwa Ziemian.

Wkrótce po zbudowaniu przez USA Armstrong City stworzono windę orbitalną, która przenosiła do gwiezdnych suchych doków pracowników z satelity. Stacje kosmiczne oraz sama powierzchnia zaroiła się od istnienia niezliczonych stoczni i portów gwiezdnych, pod powierzchnią ciągnęły się rafinerie, odlewnie, kopalnie oraz hale fabryczne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki