FANDOM

UWAGA!!! Ten artykuł jest nawiązaniem do tego artykułu. Nie jest on z nim bardzo mocno powiązany, gdyż prawa do artykułu na Mój Własny Świat Wiki mają jego autorzy. Autor tego artu z kolei stworzył tutaj natomiast coś w rodzaju fanonu. Zachęcamy do przeczytania również innych artykułów odnośnie tej wyspy. Wszelkie prawa odnośnie wyspy Kraj, CreepyTown i postaci użytych do tegoż fanonu należą do Mój Własny Świat Wiki i zostały udostępniane na licencji CC-BY-SA.
Wyspa Kraj

Wyspa Kraj

Kraj to wyspa położona na terenie Trójkąta Bermudzkiego niemal w całości zamieszkała i kontrolowana przez zwolenników Przymierza CreepyTown. Położona jest na Ziemi Krajowej. Część północno-zachodnia stanowi trzon tej organizacji - na południe od Znanej Części znajduje się Piekło, frakcja demonów pod władzą Salai. W zatoce istnieje założone przez nieludzi miasto CreepyTown, obecnie stolica samozwańczej republiki. W Znanej jest najwięcej cywilizacji, to tam koncentruje się cała cywilizacja, a jendą z najsilniejszych w regionie jest Federacja. Nieznana Część jest uważana za dziką, lecz nie jest ona taka w całości. Oprócz agresywnego i imperialistycznego państwa Piekło istnieją też inne organizacje, jak połączona z Wielkim Układem przy pomocy unii personalnej Unia, zawijająca kiedyś do portu w CreepyTown oraz HallenWest (miasta założonego przez ludzi).

Wyspą targa Wojna CreepyTown, część wielkiej gry politycznej zwanej Nieskończoną Wojną. Toczy się ona między Państwami Nexusa (inna nazwa Wielkiego Układu), a Przymierzem CreepyTown. Linia frontu przebiega właściwie na lądowych granicach Unii, ucierpieli też w niej cywile - podczas walk zbombardowano Enclave Capital City - stolicę państwa złożoną z archipelagów i platform, a na wyspie bomby nexusiańskie zrzucono na tereny wojskowe w CreepyTown oraz miasta w całości należące do wroga. HallenWest i wiele innych miasteczek jest neutralnych wobec wojny, CreepyTown wywalczyło ją sobie w powstaniu przeciwko Wielkim Graczom. Wiele z nich należy do innych Graczy, jak HallenWest, które należy do Porozumienia Antywojennego - tereny walk leżą bowiem gdzie indziej, a walki tyczą się tylko Państw i Przymierza.

Historia

Tysiąclecia ukrycia

Przez tysiąclecia wyspa pozostawała ukryta przed światem zewnętrznym, tak jak cały obszar Trójkąta Bermudzkiego. Nie tylko Fantazja nic o tym nie wiedziała, ale też cała Ziemia Krajowa. Mieszkańcy za bardzo się nie interesowali światem zewnętrznym, zajmowali się tylko regionem. Według lokalnych wyspa ta, przed pojawieniem się Federacji, nawiedzana była przez anomalie aż w 2009 roku powstało państwo ze stolicą w Metropolii. HallenWest głównie zamieszkiwali ludzie, a CreepyTown - nieludzie. Ci drudzy zawsze prześladowali na wyspie ludzkość, traktowali ich jako niewolników lub mięso armatnie, ale wraz z rządami jej lidera - Heinricha Welffa - role się odwróciły. Do tego czasu mieszkańcy żyli w swoich regionach, głównie w Znanej Części, nie myśląc o eksploracji wyspy.

Odkrycie przez cywilizacje Fantazji

Kiedy do wymiaru dotarły ekspedycje z Centrum początkowo nic nie wiedziano o wyspie. Obiekty zidentyfikował Kharlez, Naczelny Technik, który wysłał zdjęcia. Początkowo uznał to za kit, ale jak tylko pokazał mu transmisję na żywo z CNN ten zmienił zdanie. Wyspę odkryto zupełnym przypadkiem, w wyniku, gdy Koalicja ONZ i większości cywilizacji związanych z Centrum broniła planety przed Sługami Upadłego Pierwszego. Konflikt ten już na początku nazwano Wojną o Pokój na Ziemi Krajowej. Gdy Ci zaatakowali Federację, bardzo szybko radzili sobie z jej wojskami. Wiedząc, że Koalicja ma już kilka zwycięstw na swoim koncie postanowili do niej dołączyć i zniszczyć Alians Sług. Mieszkańcy byli podzieleni - jedni widzieli ich jako śmiertelne zagrożenie dla wyspy, a drudzy jako wybawicieli i obrońców przed ekspansywną, zaborczą Federacją Heinricha Welffa. Ci drudzy stworzyli wiele organizacji, zaczęli ponownie swe okrutne rządy, które przez tyle lat państwo ze stolicą w Metropolii umiejętnie zwalczało.

To właśnie na wyspie doszło do bitwy o CreepyTown, w której zginął Agrinord, lider inwazji Sług na planetę. W ten sposób szala zwycięstwa przechyliła się na korzyść obrońców. W czasach wojennej zawieruchy powstawały liczne garnizony batalionów karnych, legii cudzoziemskich i innych grup złożonych z rekrutów ochotniczych lub przymusowych[1]. Jedną z takich był 110. Regiment Ochotniczy Zakonu Rycerzy Wielkiego Pokoju w Centralii, który podniósł bunt na tydzień przed zakończeniem wojny. Kapitulacja Aliansu Sług na planecie oznaczała rozwiązanie tego typu oddziałów. Potwierdzał to również przybyły do wszystkich koszar regimentów ochotniczych list, a raczej jego kopie. W tych miejscach zapanował wybuch radości poborowych żołnierzy.

Okres spokoju

Okres od 17 sierpnia do 13 grudnia w roku 2015 na pewno można uznać za stabilny i w miarę spokojny dla wyspy. Nie doszło do żadnych wojen czy utarczek granicznych, ożywił się handel Federacji i innych organizacji z resztą Ziemi Krajowej. W tamtym czasie wytyczono nowe drogi oraz założono nowe miasta oraz wsie, zwłaszcza na południu czy wschodzie Kraju, czyli w Nieznanej Części. Odbudowano zniszczenia wojenne, a Linia Cere stała się miejscem, do którego trafiało sporo wsparcia ze strony Rycerzy Wielkiego Pokoju.

Wojna między dwoma Wielkimi Graczami

13 grudnia 2015 roku Imperium Nexusa i Netrolle z wyspy Kraj rozpoczęły Wojnę CreepyTown. Atak obu frakcji na siebie nawzajem odbył się w tym samym czasie. Wkrótce powstało Przymierze CreepyTown i Państwa Nexusa. Do kwietnia sytuacja na froncie sprawiła, że granice Unii i Nowego Lizandrysu z Piekłem, Checkowią i Federacją stały się linią frontu na wyspie. Panuje wojna pozycyjna, zniszczeniu uległo wiele dróg, lasów oraz pól. Najgorsza sytuacja ma się na tak zwanym Kościanym Moście, gdzie codziennie giną całe kompanie. Batalia ciągnąca się tam od kwietnia 2016 roku jest znana jako bitwa o Kościany Most wśród Przymierza, a Armii Nexusa - nad Krwawą Rzeką. Na całą Fantazję przyjęła się nazwa bitwa o Kościany Most na Krwawej Rzece[2]. Wojna doprowadziła do poważnych zniszczeń w wielu dużych miastach, w tym w mieście CreepyTown.

Frakcje

Znana Część (szary kolor na mapie)

Lates 1.0.4

Teoretyczna mapa Znanej Części wyspy (podziękowania dla Przemka0980)

Znana Część to tereny znane przed odnalezieniem w Fantazji wyspy Kraj przez odkryców z Centrum oraz początkiem wojny.
  • Federacja - zbiór rozmaitych państw kierowany przez Heinricha Welffa. Uważają że ludzkość jest rasą panów, a nieludzie mają się im podporządkować. Do Przymierza dołączyli najpóźniej, bo dopiero po tym jak aresztowano i stracono przez Wszechpolicję Nexusa przebywających wówczas w Wielkim Układzie oficerów i poltyków federacyjnych za to, że przemycali broń dla Netrolli, co oburzyło Państwa. Opinia publiczna zażądała wendetty na nich, więc Welff i reszta polityków podjęła decyzję o wstąpieniu do ich wrogów, to jest Cesarstwa, Piekła i Netrolli.
  • Wolne Miasto CreepyTown - samozwańcza republika piracka ze stolicą w tej aglomeracji. Zajmuje tereny miasta i okoliczne miasteczka czy wsie. Powstała podczas insurekcji mieszkańców przeciwko frakcjom Wojny CreepyTown. Przymierze straciło wówczas symbol, Wielki Układ zaś - terytoria. Uważa się te tereny za anarchistyczne oraz objęte Traktatem Neutralności, ratyfikowanym na Forum Fantasia (rodzaj ONZ w Fantazji) w siedzibie jego - Centrum - oraz rebeliantów, czyli CreepyTown.

Nieznana Część (czarny kolor na mapie)

Nieznana Część to tereny nieznane przed odnalezieniem w Fantazji wyspy Kraj przez odkryców z Centrum oraz początkiem wojny.

  • Unia - leży na południu. Jest w unii personalnej z Wielkim Układem. Wszystko zaczęło się wraz z upadkiem tamtejszych cywilizacji, które ewakuowały się na masową skalę z wyspy lub też zostały z niej wygnane. Gdy doszło do ustanowienia Stołecznej Enklawy powołano unię, a Arcturus Lwowski został jej imperatorem. To monarchia konstytucyjna, po zagładzie planety Imanathn należącej do Państw Nexusa, w której zginęli tylko żołnierze Przymierza, co otworzyło drogę do podboju wyspy, a Unia stała się do tego bazą wypadową. Jednak bitwa pod Metropolią - stolicą Federacji - zatrzymała pochód i sprawiła, że teraz wojna weszła w etap patowej sytuacji.
  • Piekło - państwo ze stolicą w mieście o tej samej nazwie, rządzone przez Salai w sposób autokratyczny. Leży na południe od Federacji i oddziela ją od państw Netrolli. Piekło ma bitną armię, nie lubią jednak swojego północnego sąsiada, który w czasie Wojny o Pokój na Ziemi Krajowej najechał naród demonów i innych piekielnych z wyglądu istot rządzonych przez rozmaite grupy przestępcze czy anarchistyczne pod pretekstem cichego wspierania Sług Hastadariusa i jego sojuszników.
  • Checkowia - państwo Netrolli, obecnie główne państwo. Stolicą jest Alicetown, miejsce gdzie parę lat wcześniej Imperium Nexusa nie zdołało rozbić ich potęgi i podbić tej rasy[3]. To stąd władzę nad resztą swojego ludu ma Arcyherszt Wasieq. Jest to bardzo zróżnicowana kraina - na zachodzie istnieją pagórki będące odgrodzeniem od Federacji, na południu są rzeki gdzie na trzech z siedmiu mostach wiodących na południe znajduje się linia frontu, na północy istnieją śnieżne pustkowia, zaś na wschodzie istnieje pustynia. Jest to teren żyzny, w większości klimat jest umiarkowany lub stepowy, co przekłada się na urodzajność lokalnych gleb.
  • Arcyksięstwo Nowego Lizandrysu - państwo na północny zachód od Unii. Jest to jeden z narodów należących do Koalicji Nexusa, powstały specjalnie w ramach zapory przeciw Przymierzu. Obywatele są rodowitymi mieszkańcami wyspy, Nowy Lizandrys to nazwa stolicy arcyksięstwa. Miejsce to zamieszkują Ci obywatele wyspy, którzy porzucili Przymierze CreepyTown tylko dlatego, że woleli porządek narzucony przez wszechmonarchę-imperatora. Jako integralna część Wielkiego Układu zrobią wszystko aby zabić każdego żołnierza wroga, który ośmieli się podejść bliżej stolicy i teleportu, wiodącego do bramy międzywymiarowej w okolicy Olympus Mons.

Miejsca

Tutaj są tylko główne miejsca. Mniej ważne miasta i tereny istnieją w oryginalnym artykule.

Znana Część

  • CreepyTown - miasto leżące na zachodzie wyspy w Znanej Części. Niezależna aglomeracja, która po zwycięstwie w insurekcji trwającej podczas Wojny CreepyTown jest jednym z największych miast neutralnej frakcji w regionie. Samozwańczo władcami są liderzy nieuznawanej republiki pirackiej zwanej Wolnym Miastem.
  • HallenWest - miasto leżące na północ od CreepyTown. W przeciwieństwie do tegoż miejsca w nim większość stanowią rasy ludzkie. Miasto jest neutralne wobec Wojny CreepyTown, bo należy do Porozumienia Antywojennego. Od czasów odkrycia wymiaru przez cywilizacje związane z Centrum nie doszło w pobliżu do żadnej walki mającej wpływ na miasto, nawet Wojna między Sługami a Koalicją tutaj nie dotarła.
  • Dystrykt - mieszkają tutaj głównie nieludzcy obywatele Federacji. Zmuszani są tam do ciężkich prac w imię Federacji. Kiedy Wielki Układ zaatakował to miasto zdobył je na cały luty 2016 roku i zmienił jego nazwę na Lanediliagród, na cześć wszechmonarchini Nexusa i żony Arcturusa Lwowskiego. Po przegranej dla Wielkiego Układu w bitwie pod Metropolią Federacja Welffowska przywróciła stary porządek w mieście.
  • Deluded Depths - jedyne w swoim rodzaju miasto. Jako jedyne na planecie znajduje się pod wodą. Nie trzyma z żadnym z Wielkich Graczy, jedyne stałe kontakty utrzymuje z władcami z CreepyTown. W zamian za perły i skarby świata podwodnego syreny i trytony mieszkające w nim dostają wszelkie dobra z powierzchni. Nikt z powierzchni nie może tam mieszkać ani się pojawić, tyczy się to też syren i trytonów którym nie wolno ukazywać się w miastach portowych i na poziomie morza. Kontakt utrzymuje się więc poprzez specjalny batyskaf z Mare Internum opracowany przez Przemka0980 gdy ten poznał Stanislausę.
  • Centralia - miasteczko na północny zachód od HallenWest, niezależne. To tam istniał 110. Regiment Ochotniczy Zakonu, który zbuntował się na krótko przed końcem Wojny o Pokój na Ziemi Krajowej. Żyje tam jakaś setka tysięcy istot, najwięcej ludzi[4]. Resztę stanowią inne rasy, największą ich ilość stanowią mieszańcy (istoty powstałe jako owoc miłości przedstawicieli dwóch innych ras bądź innych osobników mieszanej krwi).
  • Metropolia - stolica Federacji, najliczniejsze i największe miasto na wyspie. Podczas Wojny CreepyTown Armia Nexusa doszła aż pod jej granice, lecz dzięki wysiłkowi generalicji i admiralicji Przymierza CreepyTown udało się uniemożliwić im zdobycie miasta i pokonanie Federacji Welffowskiej.
  • Góra Smocza - najwyższa góra wyspy, leżąca na jej samym środku. Kiedyś góra ta wyznaczała granice między Znaną i Nieznaną Częścią, obecnie jest jedną z wielu atrakcji. Żyje na jej szczycie Quint, jeden z ostatnich smoków zdolnych przybierać humanoidalną formę.
  • Zębata Twierdza - główna siedziba Przemka0980, jego baza wypadowa. Majestatyczna twierdza z zewnątrz wygląda jak Kaer Morhen razem z doliną podczas śnieżnej zimy, zawsze tak wygląda. Leży gdzieś na południe od CrivetTown, gdzie znajduje się wysokie oraz długie pasmo górskie, a dolina sama jest na granicy dwóch Części. Drogę znają jedynie najważniejsi członkowie Frakcji Przemka0980, która ma tam główną siedzibę oraz wszyscy jego kumple. Stanowi cud architektury, gdyż dzięki elektronice, parze, a także kołom zębatym udało się stworzyć rezydencję, która zmienia wygląd pokoi, położenie ich i wiele innych, jednocześnie nie uszkadzając ich, konstrukcji budynku i wyglądu zewnętrznego.

Nieznana Część

  • Enclave Capital City - stolica Unii, położona na małym archipelagu i przylegających do nim atoli oraz platform. Znajduje się na południe od nazywanej tak przez mieszkańców tegoż państwa Zatoki Berlinga. Czasem nazywana Stołeczną Enklawą, jest bazą wypadową wojsk Państw Nexusa w Wojnie CreepyTown.
  • U-Bootstadt - miasto stworzone przez anomalie, jakie ściągnęły rozmaite U-Booty, gdzieś blisko 15 takich pojazdów podwodnych - jakieś 4 z Pierwszej i reszta z Drugiej Wojny Światowej, znaleźć można tam też wrak U-Boota typu XXI. Miasto to leży na północy archipelagu, dosłownie przy, pod, w i na klifie, ponieważ tak się rozrastało. Stworzyli je naziści, których ostatecznie pokonały w Wojnie o Pokój na Ziemi Krajowej siły zakonne wraz ze swoimi sojusznikami. Obecnie osada jest kontrolowana przez niezależne władze demokratyczne pod lennem zakonnym.
  • Alicetown - nieformalna stolica Netrolli, kwatera główna ich Arcyherszta, znanego jako Wasieq. Ułożenie uliczek jest takie jak w miastach arabskich, ale bloki mieszkalne są identyczne jak w krajach byłego bloku socjalistycznego. Alicetown liczy ponad 4 miliony ludzi i jest jednym z największych na wyspie miast. Leży na południe od Góry Smoczej i Metropolii oraz nieco na wschód od Piekła rządzonego przez Salai.
  • Templaraburg - miasto wybudowane przez uchodźców i żołnierzy zakonnych. Centrum stanowi wzniesiony na wzgórzu na wysepce istniejącej na rzece położonej na wschód od Góry Smoczej zamek wykonany z betonu. Templaraburg leży na szlaku łączącym Metropolię z Vice Island Town, na skrzyżowaniu dróg prowadzących na północ w stronę ruin Hanzy Północnej lub na południe ku linii frontu Wojny CreepyTown i enigmatycznej Unii.
  • Arkturgrad - stolica Nowego Lizandrysu. Silnie ufortyfikowane miasto położone na wzgórzu, na granicy dzielnic śródmiejskich z resztą istnieją potężne mury forteczne z betonu, udekorowane zasiekami i naszpikowane bronią p-lot, kaemami czy też działami przeciwpancernymi i artylerią.
  • Vice Island Town - miasto na wschodzie wyspy, niepodległe i pod protektoratem Centrum, lecz niektóre porty są częścią Federacji Welffowskiej, nazywane są Fedenklawami. Założone zostało przez nią i Wielki Układ w czasach gdy ta pierwsza organizacja nie była jeszcze częścią Przymierza CreepyTown.

Ciekawostki

  • Wyspa przypomina Antarktydę kilkusetkrotnie pomniejszoną w skali.
  • Na Kraju są wszystkie znane mieszkańcom Ziemi Krajowej gleby i strefy klimatyczne.
  • Według geofizyków nexusiańskich wyspa powstała poprzez silną aktywność wulkaniczną w jednym miejscu oraz poprzez uderzenie w to miejsce jakiegoś meteoru, który nie zabił ludzkości. Quint mówi z kolei że archipelag powstał przez silny rytuał magiczny przeprowadzony przez Źródła.
  • Ponieważ przez CreepySea w promieniu jakichś 400 km od centrum wyspy nie da się normalnie płynąć Federacja razem z Centrum, ONZ i innymi państwami Fantazji odkryli specjalny napęd filtrujący ciecz oraz umożliwiający pływanie w niej jak w wodzie. Okręty podwodne z kolei miaływ czasie zanurzenia specjalne osłony filtrujące i zmieniające ciecz CreepySea wewnątrz bańki w czystą wodę. Gdy się wynurzały bańkę wyłączano, a woda szła w akwen.

Przypisy

  1. Do dzisiaj można znaleźć popadające w ruinę zapomniane przez świat garnizony. W jednych mieszkają potwory, ale inne zajęły też liczne sabaty.
  2. Krwawa Rzeka to nazwa nexusiańska i nie ma nazwy u Netrolli. Ponadto w międzywymiarze istnieje inny Kościany Most, który jest na rzece Upera. Przez nią przechodzi droga wiodąca z Gór Creepy do Trójgranicznego Centralnego Wymiaru, gdzie leży Kościany Most na Krwawej Rzece.
  3. Od tamtego czasu Alicetown jest niejako stolicą całej rasy.
  4. Wiąże się to z tym, że awanturnicy i naukowcy z różnych stron świata na wieść o odkryciu wyspy natychmiast postanowili ją zbadać i szukać przygód. Centralia była niejako pierwszą miejscowością, do której przywędrowali przybysze z innych ziem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki