FANDOM

Kotłownia na Woli to sieć tuneli oraz parę uszczelnionych przed warunkami postapokaliptycznego świata. To tutaj mieszkali rodzice Fil, jak również ona się urodziła właśnie tutaj. Leży w niezbyt komfortowej sytuacji, należą do Republiki Nowej Woli. O nią ubiegały się też takie grupy jak Bractwo Sybiraków z południowego zachodu oraz Dworcowi na południu, a z zachodu - resztki kolaborantów nazistowskich, które się nazwały Rzeszą. Na wschodzie Republika znalazła w negocjacjach o tą stację przyjazną grupę tuneli umieszczoną pod terenami dawnej dzielnicy bankowej - Gildię.

Historia

Założenie

Mieszkańcy uciekli tutaj z pobliskich osiedli i miejsc swojej pracy. Kotłownia dostarczała ciepła, a dzięki temu że pracownicy urządzili skuteczne ogrzewanie pod ziemią wielu mieszkańców cieszyło się życiem w cieple podczas trwającej po wojnie nuklearnej zimy. Kanały nie były wygodne, niemniej szybko udało się zmienić je w podziemne miasta. Wysyłano ekspedycje, które miały za zadanie odzyskać budynki na powierzchni. Początkowo były to pojedyncze pokoje, ale mimo to udało się wiele z nich urządzić na nowo, jednak radiacja panująca na ziemi, nie wspominając o zarazkach, patogenach, substancjach chemicznych i innych rzeczach jakie wydała na świat apokalipsa, nie pozwalała na wiele rzeczy, jak oddychanie bez masek czy przebywanie tam nawet pół doby.

Pomimo takiego życia wcale nie obeszło się bez ataków mutantów. Wielokrotnie stacja musiała walczyć z tymi powstałymi na powierzchni, np przykład potężnymi Golemami, ale też i pod nią, jak chociażby Pancerkami. Ataki takowe wiele razy się nasilały i były naprawdę nie do wytrzymania. Czasami jeden dzień był taki, że nie było nawet minuty by nie zaatakowały. Religijni mieszkańcy snuli przypuszczenia jakoby Bóg chciał ich pokarać za wszystkie grzechy lub po prostu nastał czas ludzi w roli Hioba. Racjonaliści postanowili odkryć powód dla którego zmutowane pająki i człekokształtne atakowały.

Walki o stację

Okazało się, że stworzenia miały centralnie pod okoliczną stacją metra swoje gniazdo, na zewnątrz zaś trwała migracja. Przedwojenni żołnierze postanowili zaatakować i zniszczyć podziemne monstra. Dlatego poprosili o pomoc pobliskie stacje, pomocy udzieliła Republika, Rzesza, Gildia i Dworcowi. Razem wyruszyli do tych katakumb, odkrywając że zaginieni byli powoli pożerani. Niektórzy byli jeszcze w stanie hibernacji mimo braku kończyn lub głowy. Zniszczyli gniazdo przy pomocy pozostałych miotaczy ognia, ale ekspedycja została zdradzona przez neonazistów. Rzesza zaatakowała bohaterów, a po zawaleniu się tunelu uciekła. Na szczęście tylko niektórzy zginęli od kul czy zawaliska. Rzesza postanowiła bowiem zaatakować pobliskie stacje i ustanowić czystość genetyczną, to jest zabić każdego kto przejawiał oznaki jakiejkolwiek mutacji. Normy oczywiście określali politycy, którzy do tej nazwy dorzucili wolnomyślicieli i każdego kto stawiał im opór.

Rzesza zaatakowała Kotłownię niczym grom z jasnego nieba. Szturmem wzięli dwie z dzielnic zachodnich, były to Szwabia i kamieniarzy, przez co zaczęło w budownictwie brakować kamienia. Do sojuszu przeciw Rzeszy przystanęły prócz wolnej wówczas kotłowni Republika, Dworcowi, a finansowo Gildia. Walki trwały długo, wiele tuneli zawaliło się, wskutek czego poginęli żołnierze i zniszczeniu uległy czołgi oraz inne podziemne pojazdy bojowe. Ostatecznie udało się jednak ocalić kotłownię, gdy żołnierze Rzeszy prawie dochodzili do dzielnicy finansowej.

Wybór frakcji

Po wygnaniu nazistów ze swoich tuneli i doprowadzeniu do zniszczenia ich potęgi kotłownia nie miała zbyt wiele dróg odnośnie tego kto dałby im bezpieczeństwo. Gildia mogła ich przehandlować, Rzesza ponownie się upomnieć, Dworcowi niezbyt chętnie chcieli komukolwiek tak naprawdę pomagać, a Bractwo nadal sobie na nich ostrzyło ząbki. Wybór był jeden możliwy - Republika Nowej Woli. Zdecydowano się przeprowadzić referendum, w którym liczba zwolenników wyniosła 75 procent populacji tego miejsca. Wkrótce jako członkowie tej frakcji zostali terenami południowymi Republiki, rozgraniczali Dworcowych i Bractwo Sybiraków od Republiki wcześniej, a teraz zabezpieczali wyprawy na południowe terytoria dawnej stolicy Polski.

Przynależność do Republiki nie była tak naprawdę jedynie pomocą militarną - rozbudowany został szpital, ożywił się handel, powstały hale fabryczne, a nawet zdołano odzyskać budynki na powierzchni. Ogłoszono je dzielnicą powierzchniową i stały się miejscami, gdzie powstało wielkie targowisko lub piękne mieszkania, nawet z widokiem na Warszawę. Na te ostatnie stać jednak było tych najbardziej bogatych.

Pod sztandarem Nowej Woli

Będąc częścią Republiki Nowej Woli mieszkańcom zaczęło się żyć coraz lepiej, budowano tunele coraz głębiej, a życie gospodarcze ożywiło się niebywale. Eliminowano coraz więcej gniazd mutantów, a budynki na powierzchni remontowano oraz urządzano ponownie. Dzięki temu wzrósł poziom życia oraz jego długość. Gaz i energia elektryczna stanowiła główne źródło dochodów tej podziemnej osady. Współcześnie teren ten jest jednak napadany zarówno przez mutanty z powierzchni jak i te podziemne. Miejsce boryka się z wieloma problemami, a największym są bandyci, którzy nieustannie napadają karawany kupów.

Dzielnice

Dzielnica finansowa

Jedna z głównych dzielnic miasta, jest położona w centrum. Tutaj znajdują się w większości biurowce oraz banki, pracują tutaj osoby które nie chcą pracować przy podziemnej roli lub fabrykach. To tutaj znajduje się ratusz, wcześniej będący siedzibą parlamentu rządu kotłowni z czasów gdy była w stanie utrzymać swoją niepodległość. Również tutaj znajduje się targowisko graniczące z dzielnicą gazową. Znajduje się tutaj kamienica, w której mieszkała rodzina Fil.

Dzielnica powierzchniowa

Obejmuje wszystkie tereny odzyskane na powierzchni. Są to głównie budynki i tunele, które dostosowano do obecnych warunków. Kotłownia odzyskała ruiny Expo, magazyny, halę fabryczną i budynki gazowni. Jest to najlepiej broniona dzielnica, gdyż na powierzchni są silniejsze mutanty, niż te pod ziemią. Dzielnica znajduje się nad finansową, a schody prowadzące do niej są zwane Schodami Nadziei.

Szwabia

Dzielnica gorsza od Dziury, bo niżej położona i niezbyt dobrze zurbanizowana. Założyli ją wygnańcy z innych części miast razem z ocalałymi Niemcami. Są tutaj koczowiska oraz przejścia do kopalń rudy żelaza, dzięki której można wyżyć. Przejście do Szwabii jest gorsze niż wygnanie z osady, nie ma tutaj prawie żadnej władzy, a na dodatek panują tutaj walki gangów o ideologii nazistowskiej.

Dzielnica gazowa

To właśnie stąd płynie gaz, który pozwala się wielu ludziom ogrzać w zimne dni oraz ugotować coś do jedzenia. Jest to najbardziej zadbana dzielnica, gdyż jeden większy wybuch mógłby zawalić poniższe dzielnice i większość "miasta" - Magnata, kamieniarzy, finansową, Enklawę Dzielnicy Energetycznej, Dziurę oraz Szwabię. W dzielnicy zawsze panuje ciepło, w zimie temperatura sięgała 18 stopni, latem zaś nawet 37. Odzyskanie tego miejsca było priorytetem jeszcze w czasach niepodległości. Stąd można ruzyć na wschód, do tuneli prowadzących do Gildii.

Dziura

Uboga dzielnica, w której istnieją wszędzie koczowiska. Energia elektryczna, telewizja, radio, woda czy system sanitarny jest luksusem. Jedynie Szwabia - miejsce gdzie żyją potomkowie kolaborantów - jest uboższa. Często dochodzi tutaj to przestępstw, mieszkańcy nawet jeśli maja dom kradną śmieci z kontenerów oraz próbują targować się by dostać większą kwotę. Jednak władze wysyłają w roli opieki socjalnej parę pieniędzy oraz trochę jedzenia i picia. Niestety, często pieniądze zamiast iść na próbę wyjścia z biedy idą na alkohol, gdzie butelki po nim są nawet surowcem wtórnym. To właśnie tutaj bowiem robi się jedne z najlepszych okien oraz innych szklanych przedmiotów w Kotłowni. Leży pod tunelami prowadzącymi na zachód dawnej Woli.

Dzielnica kamieniarzy

Dzielnica w której położony jest podziemny kamieniołom. Wydobywa się tam surowce potrzebne do budowy rozmaitych tuneli i budynków. Nie jest bogata, ale pracownicy wznieśli tutaj wygodne i ciepłe mieszkania. Ten obszar graniczy od wschodu z dzielnicą gazową, od zachodu ze Szwabią, a od północy z gazową. Na południu znajdują się nieco wyżej tunele prowadzące do Dworca Zachodniego. Kamieniarze tutaj mieszkający nie narzekają na biedę - są klasą średnią, nieco bogatszą od reszty, darzy się ich jednak olbrzymim szacunkiem, gdyż bez nich podziemne miasta nie mogłyby się rozrastać.

Dzielnica energetyczna

Dzielnica, gdzie znajduje się najwięcej elektrowni, tam świeci nieprzerwanie. Znajduje się między Magnatem a finansową, nieco wyżej od granicy tych dwóch. Nieustannie pracują tam elektrownie wszelkiego typu, od prostych węglowych aż po nuklearne. Istnieje też Enklawa Dzielnicy Energetycznej, położona niedaleko Dziury i Szwabii. Tam wybudowano elektrownie na odnawialne źródła, głównie na wodę ale też i na biomasę. Mieszkańcy biedniejszych dzielnic robią wszystko by tam pracować, gdyż dzięki temu będą mogli mieć na stałe prąd elektryczny w swoim domu. Istnieją tam tunele prowadzące na północ dawnej Warszawy.

Magnat

Najbogatsza z dzielnic, istnieją tam istne podziemne pałace a mieszkają tutaj jedynie elity intelektualne, dawne rody szlacheckie, wojskowi oraz biznesmeni. Każdy budynek tutaj urządzono w roli pałacu z podziemnymi ogrodami, tak zwanymi "stajniami" oraz pięknie udekorowanymi salonami. Dzielnica otoczona jest żelbetowymi murami, a wejść można przez pilnie strzeżone bramy i też jedynie jeśli ma się dowód mieszkania na terenie dzielnicy lub jeśli właściciel jakiegoś domu powie, że spodziewa się gości.

Dzielnica maszynowa

Tutaj produkuje się broń oraz pojazdy podziemne, takie jak pociągi metra, drezyny, tramwaje oraz łodzie, zwłaszcza te rybackie. Znajduje się na południu miejscowości, nad dzielnicą kamieniarzy. Jest to najdalej wysunięta na południe dzielnica, stamtąd można dotrzeć do tuneli wiodących do Dworcowych i Bractwa Sybiraków. Dzielnica musi zaopatrywać się u nich w metale, częściej jednak dostają go od przychodzących z powierzchni stalkerów, którzy przynoszą rozmaite rzeczy - od paliwa, szyn i trakcji tramwajowych aż po nawet całe samochody, czołgi i pojazdy latające.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki