FANDOM

Fallout flag of the plains commonwealth by okiir-d8x5yj2.png
Flaga Komibinatu Wojenfirmowego
Kombinat Wojenfirmowy
Typ władzy republika korporato-netokratyczna
Waluta 1 funt=100 centów
Twórca/Twórcy prezesi rozmaitych korporacji i koncernów
Dokument ustanawiający Rzeczywiste USA i Imperium Brytyjskie
Lider William Ernst Smith
Przywódca/Przywódcy Rada Prezesów
Wybitni członkowie Len Jenshason
Pierwszy lider Prezesi największych korporacji po I Wojnie Światowej
Organ ustawodawczy Zgromadzenie Korporacyjne
Organ sądowniczy Sądy (często własność korporacji)
Organ wykonawczy Najwyższy Prezes
Stolica/główna siedziba Goldish
Strefa wpływów Fantazja,
Stary Świat
Podział administracyjny wymiary należące do korporacji Kombinatu
Język angielski
Sojusznicy Wielki Układ
W stanie pokoju Centrum
W stanie wojny Porozumienie Antywojenne,
Przymierze CreepyTown,
Alians Sług
Data założenia 1919

Kombinat Wojenfirmowy - kolejny z wielkich graczy, przeznacza wiele wydatków na badania i wojsko, jest prawie całkowicie skorumpowany. To grupa walcząca ze wszystkimi od czasu przystąpienia do Nieskończonej Wojny pozostałych frakcji. Są słabi wewnętrznie, targają nimi pogromy oraz protesty antywojenne. Czynnikiem uniemożliwiającym podbój jest ilość pieniędzy, gdyż bez nich Kombinat nigdy by nie istniał - są więc jego przekleństwem, jak i błogosławieństwem. Stolicą jest sztuczna planeta-wymiar Goldish.

Charakterystyka

Kombinat Wojenfirmowy jest frakcją skorumpowaną, ale mimo to demokratyczną. Rządzi w niej Prezydium, inaczej zwane Radą Prezydentów, a obok nich Ministerium - Rada Premierów. Ich technologia i kultura dorównuje Porozumieniu i Przymierzu, są też sojusznikami Wielkiego Układu mimo ideologicznej wrogości, dorównują im ekonomicznie mimo korupcji. Kombinat potrafi się wycofać, ale lepszy jest w ofensywie. Ponadto wiele ze stylów architektonicznych przypomina sztukę modernistyczną.

Historia

Narodziny Wielkiego Gracza

Kombinat Wojenfirmowy powstał na ruinach innego Wielkiego Gracza, którym było poprzednie Porozumienie Antywojenne. Korporacje i inne firmy tutejsze zdecydowały, że powinny stworzyć państwa rządzone przez korporacje i zaczęły twierdzić, że wojna jest głównym oraz najważniejszym źródłem pieniędzy, zwłaszcza ta Nieskończona. W momencie gdy w świecie rzeczywistym trwał Fin de siècle wówczas zaczął powstawać Kombinat. Wojna rzeczywiście dawała niewyobrażalną ilość pieniędzy, ale korporacje niestety nie myślały ani trochę o daniu ich cywilom - ochroniarze, pełniący rolę wojskowych tej organizacji, niejednokrotnie wyszkolonych na prawdziwych komandosów oraz biznesmeni wysokiego szczebla dostawali miliony więcej aniżeli prosty rolnik.

Ważniejsze wymiary

  • Goldish - stolica Kombinatu. Jest to sztucznie stworzony wymiar-planeta, wysoce zurbanizowana i całkowicie samowystarczalna. Najwyższymi budynkami są tutaj oczywiście siedziby rozmaitych gildii i korporacji. W samym sercu znajduje się Hala Wspólnej Decyzji, siedziba władz Kombinatu.
  • Staklia - jeden z głównych wymiarów. Zlokalizowana jest tam ogromna ilość fabryk dostarczająca mnóstwa pojazdów wojskowych i broni. Staklia jest też tak broniona, że planety i księżyce pokryte są siatką rozmaitych platform obronnych połączonych windami orbitalnymi z planetą. Tym samym nie odlatują od planety, a siatka pokrywająca się z równoleżkami i południkami stworzona z platform, tuneli łączących je ze sobą oraz wind stwarza nie tylko klatkę do pacyfikacji buntów robotników czy farmerów, ale też i doskonałą barykadę do obrony ciała niebieskiego.

Członkowie

  • Libertalia Trade Company - firma handlująca wieloma wartościowymi przedmiotami i potężną bronią. Pochodzą z Libertalii, położonej na wschód od Afryki podobnej do Kraju, jeśli chodzi o całą fizykę tego świata, wyspy Libertalii, gdzie znajduje się republika piracka, neutralna wobec wielu wojen. Jedni z dwóch założycieli frakcji.
  • War Industrial Corporation - firma ta wykupiła parę wymiarów i produkuje mnóstwo pojazdów, jak te podobne do znanych Imperialnych Rycerzy, Drednotów czy Tytanów. Najbardziej przerażającym produktem jaki wykreowali jest samobieżne atomowe działo szynowe, mogące jeździć jako jeden z wagonów albo normalny pojazd lądowy, zdolny strzelać z każdego miejsca i w każdych warunkach w dowolny teren na powierzchni jakiegokolwiek skalistego ciała niebieskiego.

Ciekawostki

  • Kombinat stanowi aluzję do aliantów zachodnich i Chin z II Wojny Światowej, głównie ze względu na mundury i uzbrojenie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki