FANDOM

Logo Kombinatu.png
Logo Kombinatu
Kombinat
Typ władzy dyktatura faszystowska
Waluta Wielka Marka Kombinatu
Twórca/Twórcy Rząd podziemny Kombinatu
Dokument ustanawiający Proklamacja w UniNecie
Konstytucja Ustawa Fundamentalna
Lider Główny Reprezentant
Przywódca/Przywódcy Główna Reprezentantka (prawna głowa państwa) Hira Saal,

Regazar (wódz, faktyczna głowa państwa) Opa Sahe

Wybitni członkowie Orian Gai, Larias Tel, Hira Saal, Distre Oriow, Lik Ekh, Opa Sahe
Pierwszy lider Rząd podziemny Kombinatu
Naczelny wódz Rada Bezpieczeństwa Kombinatu,

Regazar (głównodowodzący)

Organ ustawodawczy Rada Bezpieczeństwa Kombinatu
Organ sądowniczy Naczelny Trybunał Wojskowy, sądy wojskowe
Organ wykonawczy Główny Reprezentant
Stolica/główna siedziba Miasto Korynt,

Planeta Korynt

Strefa wpływów Przestrzeń Kombinatu
Język Wspólny
Hymn Ku lepszym czasom
Powiązania Armia Kombinatu (Siły zbrojne)
Data założenia 1:196 Terry (2595 rok ziemski)

Kombinat - faszystowskie państwo, skorumpowane i mocno zmilitaryzowane. Przewodzi mu tak zwany Regazar, którego wybiera się z najsilniejszych lub najbogatszych polityków, czy też wojskowych, którzy mogą pełnić takie funkcje. Władza totalitarna powstała w wyniku przegranych wyborów partii tymczasowej prezydent Hiry Saal, a wygranych Opy Sahe, która została premierem. Obie kobiety były weterankami Wyniesienia Kombinackiego, ale to admirał dowodząca wojną kosmiczną okazała się lepsza.

Za jej rządów wydano więcej świadczeń socjalnych, a bezwzględna przewaga w następnych wyborach parlamentarnych sprawiła, że jej partia, zwana Reg Ytar przejęła pełną władzę. Zniosła wówczas urzędy prezydenta i premiera, na dodatek aresztowała większość rywali. Saal stała się nie Wrogiem Ludu, ale pomocniczką i prawą ręką nowej Regazar, czyli wodza, bo taki tytuł obrała dawna admirał. Ogłoszono ją Główną Reprezentantką, z władzą niewiele słabszą od faktycznej władczyni. Pełniła funkcje reprezentanta federacji.

Państwo to jest agresywne i zaborcze. Stawia za główny cel dozbrajanie oraz inwigilację, zaniedbując resztę sektorów gospodarki, jak żywność czy odzież. Wszystko idzie na wojnę z Ładem i Chaosem. Sam rząd uważa potęgę wojskową za priorytet zachowania niepodległości, a wolności obywateli, czy przejawy buntu nie istnieją - są to elementy grożące władzom tej organizacji.

Historia

Początek istnienia państwa rozpoczął się wraz z Wyniesieniem Kombinackim - wielkim powstaniem w całym sektorze, jakie wypędziło atakujący Chaos i Ład, a następnie raz na zawsze - Wspólnotę Nexusiańską, gdzie jej władza była zaborcza. W wyniku udanego powstania straciła tam władzę, a ponad 12 systemów ogłosiło niepodległość od niej. Rozpoczęło to ich niezależność, ale i izolacjonistyczną politykę wobec Wspólnoty i jej sojuszników, ale też innych państw za wyjątkiem tych którzy pomogli im w wywalczeniu sobie własnych praw państwowych.

Kombinat pokazał, że można pokonać bez zebrania się w wielką federację zarówno Chaos, jak i Ład, jednocześnie kierując je na siebie, aby skłócone, związane walką wojska zaatakować w bardzo nagłym oraz silnym ataku połączonych grup - z lądu, morza, powietrza oraz kosmosu jednocześnie. Na Ziemi był to tak zwany "blitzkrieg", czyli "wojna błyskawiczna". Taką taktykę stosowali Niemcy w czasie ataków na wiele pozycji wrogów w okresie Drugiej Wojny Światowej. Zaraz po utworzeniu realnego rządu i zawarciu pokoju z wielkim państwem Kombinat rozpoczął odbudowę planet ze zniszczeń wojennych, rozwój handlu czy wzmocnienie wojsk. Federacją kierowała tymczasowa prezydent Hira Saal, weteranka powstania.

Kultura

W Kombinacie panuje monolityczna i nowa kulturowość. Według nich firmy narodowe są lepsze i łatwiej się przewiduje ich zachowania, aniżeli prywatne. Kultura bazuje na terrańskich, zbliżonych do krajów faszystowskich, leninowskich oraz innych Bloku Wschodniego czy też Osi Berlin-Tokio-Rzym. Z ZSRR sprowadzono styl architektoniczny zwany socjalistycznym realizmem, a z Niemiec brutalizm. Budynki mają kształt kanciasty, są wykonywane z czegoś zbliżonego do Wielkiej Płyty, a także przedstawiają chwalebne czyny ludu, Wyniesienie Kombinackie oraz wiele innych tego typu zdarzeń, zakończonych sukcesem federacji. Z kolei wszystkie firmy wielobranżowe lub mające charakter nieregionalny są kontrolowane przez tajną policję, zwaną Karessem.

Gospodarka

Ponieważ cała gospodarka jest uzależniona od decyzji z centrali nie tylko państwowe firmy są kontrolowane. Nawet te dopuszczane do kraju z zewnątrz są pod ścisłą obserwacją i muszą przekazywać wytworzone materiały na użytek Kombinatu. Ma to w teorii zapobiec skorumpowaniu państwa oraz samowolce, w praktyce jednak często działa to w odwrotną stronę niestety. Mimo to Kombinat daje państwowym branżom monopol na sektory gospodarcze o znaczeniu strategicznym, jak zakłady produkujące broń, pojazdy wojskowe, kopalnie ważnych surowców oraz wielkie farmy mogące wyżywić armie na bardzo długi czas. Szczególną uwagę przypisuje się punktom wydobycia skoriazu czy elektrowniom zimnej fuzji.

Siły zbrojne

Żołnierze Kombinatu.jpg

Dwa typy żołnierzy Kombinatu: zwiadowca (po lewej) i oficer marynarki gwiezdnej (po prawej)

Armia Kombinatu to zaawansowana technologicznie organizacja, składająca się z trzech głównych grup - regularnej armii, partyzantki i milicji. Pierwsza z nich odpowiada za regularną walkę na froncie oraz bezpieczeństwo militarne w przestrzeni Kombinatu, a druga pełni rolę armii nadzwyczajnej i jest powoływana w przypadku najazdu jakiejś grupy na kolonie oraz duże, cywilne stacje kosmiczne pełniące taką rolę. Ostatnia z nich - milicja - jest grupą straży rekrutowanej z osób nie będących wojskowymi, ale często będącymi stróżami prawa. Są formą policji i wojska jednocześnie. Funkcjonariusz służb porządkowych jest automatycznie dowódcą lokalnej kompanii, ale wojskowy kieruje ich poczynaniami. Milicjanci to zasadniczo słabo wyszkoleni mieszkańcy okolicznych ziem, dobrze znający teren ale posługujący się prymitywnymi karabinami balistycznymi oraz pistoletami blasterowymi.

Ciekawostki

  • Kultura i forma rządów Kombinatu przypominają nieco Zjednoczone Królestwo Włoch z lat 1922-1943. Świadczy o tym fakt rządów faszystowskich, zmilitaryzowanie, agresywne stosunki dyplomatyczne oraz większa władza wodza armii, aniżeli prawnej głowy państwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki