FANDOM

Flaga Koalicji Nexusa

Flaga Koalicji Nexusa

Koalicja Nexusa - przymierze większości frakcji Nexusa, głównie ze Wspólnoty, pod wodzą charyzmatycznego lidera Imperium Nexusa, Arcturusa Lwowskiego. Jednak w szeregach Koalicji występują też inne frakcje z innych wymiarów. Od niepamiętnych czasów i bez jakiegokolwiek powodu toczą zaciętą wojnę z wieloma innym frakcjami. W wyniku Nieskończonej Wojny Koalicja umocniła się na arenie międzymarzeniowej. Koalicję głównie reprezentuje potężne, międzygalaktyczne i międzywymiarowe Imperium, ale ważnymi członkami są też inne państwa, jak Cesarstwo.

Z racji swojej doktryny, w której niszczy każde anarchistyczne i autokratyczne państwo jest ona postrzegana, jako realne zagrożenie, kierowane przez psychopatę z obsesją zajęcia całego świata i stania się bogiem. W konflikcie pozostają między innymi Synowie Malice, czy Federacja Bermudzka. Flagową grupą jest Flota Otchłani, grupa potężnych okrętów kosmicznych, od maluteńkich fregat klasy Normandia, aż po największe światostatki, których jest tam aż sześć.

Historia

Narodziny Koalicji

Przez milenia wymiar Lwowskiego wierzył, że jest najlepszy i jedyny, wybrany przez Arkany i bogów, którzy byli istotami powstałymi z samych z nich. Mylili się - lepszymi okazali się między innymi Przemek Przemkowski, Zieqeu, czy inni. Lwowski przedstawił się, jako CreationKeeper i potraktowano go na początku, jako człowieka z charyzmą, poczuciem humoru oraz porządną fikcją. Wkrótce jednak odsłonił twarz spod swej żelaznej maski - stworzył całkowicie nielogiczny wymiar alternatywny, wtrącił niepasujące postaci oraz planował ustawić Mieszany Świat, jedną z alternatyw, wedle własnych upodobań i żądań.

Wielu użytkowników sprawiło, że zamknął się przed nimi i stał się wrogi. Sytuację napędziło zdetonowanie, jako drugi wymiar, bomby memowej własnej produkcji. Znając Nieskończoną Wojnę Lwowski rozkazał zmobilizować armię i na czele Imperium, którego był imperatorem, ruszył na inne wymiary, przy okazji przenikając do neutralnego dla wszystkich Centrum - międzywymiaru, neutralnego dla wszystkich. Tak rozpoczęło się formowanie Koalicji.

Fala wiktorii

Vostroyańscy Pierworodni

Żołnierze Koalicji Nexusa ruszają na wojnę z Federacją

Zwycięstwa Imperium na wielu frontach zaowocowały wspólnym wysiłkiem frakcji Przemka, Salai oraz Wasieqa przeciwko Lwowskiemu, pokonując go w bitwie pod Alicetown. Wycofując się kazał bombardować siły wroga z całej siły, nie dając im odpoczynku. Jednak z pomocą przyszły inne frakcje Nexusa, czyli wszechświata, będącego miejscem wymysłów Arcturusa.

I tak wkrótce siły Federacji, kierowane przez Łowrowa oraz połączone Koalicją wojska Cesarstwa i Imperium spotkały się pod Przemgradem, miastem na Orcie. Bitwa o Ortę, bo tak ją wkrótce nazwano była krwawa i na nowo rozpędziła szaloną maszynę wojenną Lwowskiego. Jeńców nie oddano - kazano ich "resocjalizować", czyli przerobić na swoich. Koalicja przypuściła zmasowany atak na niebywałą skalę.

Koalicja nazwała siebie dla potocznej nazwy Rosją, a Przymierze, również dla żartu - Ameryką. Chodziło o to, że jednostki nexusiańskie wyglądały jak radzieckie i rosyjskie maszyny z okresów 1914-2010. Szczególnie karabiny, które wzorowano na rosyjskich AK. Koalicja, włączając się do Nieskończonej Wojny, podpisała liczne traktaty rozejmowe, między innymi z grupami Kalashera. Nie chciała być za szybko zniszczona przez inne ugrupowania i sojusze tej długiej wojny.

Wojna trwała nadal między Federacją i frakcją Zieqeua. Do przeciwnej strony barykady, czyli wrogów Arcturusa, dołączyły też inne organizacje, jak te pod władzą Carelisery, czy Lilith Zrodzona w Mroku (Świat Fantazji)Lilith. Najbardziej pamiętnym dniem była udana próba zdetonowania bomby memowej 22 lutego 2016 roku naszej miary. Choć wyśmiano go, byli pewni jednego - nie mieli już jednego, lecz aż dwóch twórców fali memów. Bomby spadły po opatentowaniu jej przez Lilith - na Careliserę po obrazie Arcturusa i Josephine Adaar, gdy zdradziła Przymierze na rzecz Porozumienia Antywojennego.

Ban na Nexus i rozpoczęcie walki psychologicznej

02 kwietnia tegoż samego roku zbanowano Lwowskiego. Od tamtej pory trwało masowe dozbrajanie wojsk, a celem - zniszczenie wymiaru Bermudia Secunda. W 2018 roku Wielki Układ, tak jak rok później, o mało co nie przegrał wojny. Przez długi czas wojna była hybrydowa, niekiedy też psychologiczna

Zwycięstwo nad Przymierzem i stan obecny

Zwycięstwo jednak nadeszło, choć pyrrusowe - 22 lipca 2020 roku. Ostatecznie superbroń Wielkiego Układu pozwoliła na zwycięstwo. Po tamtym czasie kraje Koalicji się podnoszą z ran ale tak samo jak reszta przeżywają kryzys. Mimo to dzięki zwycięstwu odnieśli kilka sukcesów na arenie międzynarodowej razem z resztą państw Wielkiego Układu. Szczególnie mocno zaangażowali się w walkę z Aliansem Sług na północy Fantazji.

Stosunki dyplomatyczne

Sprzymierzeńcy

  • Technokracja Boreańska - znajdująca się w sektorze Boreańskim, w świecie 5 tysięcy lat po Chrystusie, ze stolicą na planecie Becker Prime, Technokracja jest w tajnym sojuszu z Koalicją. Dostarczają uzbrojenia i zaawansowanych technologii w zamian za potajemną pomoc w obronie kolonii.
  • Germania - quasi-niemieckie państwo, na planecie o tej samej nazwie. Wbrew pozorom to nie dyktatura faszystowska, ale demokratyczne państwo z cesarzem na czele. Znani z wysokiej kultury oraz zamiłowania do klasyki. Sprzymierzyli się z nimi, gdy imperator Lwowski uratował państwo przed Netrollami. Niegdyś byli nazistami, dziś zaś są przeciwni ustrojowi z przeszłości.
  • Oceuroschódazja - dziwne państwo, które wydaje się nigdzie nie istnieć w żadnym znanym uniwersum. Oceuroschódazja jest wybuchową mieszanką państw anglojęzycznych, europejskich, postradzieckich oraz Chin i Japonii. Władzę sprawuje imperator, który razem z premierem jest członkiem Naczelnej Rady Państwa.
  • Brytanika - steampunkowe imperium brytyjskie, gdzie władza królewska z naszych czasów mocno ustępuje władzy premiera. Dostarczają medykamentów i generatorów parowych.
  • Wiele państw Nexusa - choć Koalicja Nexusa powstała z praktycznie wszystkich państw Nexusa, wiele postanowiło do niej nie dołączać, ale wspierać finansowo i militarnie. W zamian Koalicja pomaga tym gospodarkom i broni ich niezależności. Wojska mogą tam przybyć tylko za zgodą lokalnych władz.

Neutralność

  • Lich City i reszta Bermudii - na mocy jednostronnego traktatu wstrzymano operację "Korea", mającą na celu ustanowienie marionetkowego państwa autokratycznego na wyspie, zwanego Krajową Republiką Ludowo-Demokratyczną. W ten sposób cały teren jest neutralny dla interesów Koalicji.
  • Centrum - tak jak reszta frakcji Nieskończonej Wojny władze Centrum są neutralne. W nim mogą się znaleźć wszyscy członkowie uniwersów danych osób. Centrum przypomina olbrzymie miasto, ciągnące się jakby przez cały kontynent i wielkie niczym Eurazja.

Wrogość

  • Synowie Malice - nie są to Ci z Warhammer 40,000. Pochodzą ze świata Ujur, jednej z domen podbitych przez Koalicję. Prowadzeni przez Malice, prawdopodobnie wojskową, która zdradziła Cesarstwo Nexusa i dołączyła do Netrolli, by pokonać imperatora. Jednak część z nich podążając jej śladem stworzyła Synów. Warto dodać, że w tej frakcji wojownikami są tylko mężczyźni, a kobiety żyją razem z dziećmi w jurtach i dosiadają wierzchowców. Frakcja mocno przypomina więc Mongołów z futurystyczną technologią.
  • Alians Sług Upadłego Pierwszego - naturalny wróg Koalicji. Walczą z nimi, tak jak reszta cywilizacji skupionych wokół Centrum.
  • Federacja - frakcja z Bermudii ze stolicą w Metropolii. Przed dołączeniem do wojny byli niemalże sojusznikami. Wielokrotnie ponosiła porażki, ale też odnosiła zwycięstwa w walce z Koalicją. Imperator Lwowski przyjął z ogromnym bólem serca wieść, że Welff poparł Netrolle i Piekło. Jeszcze bardziej gorszym faktem było, gdy Cesarstwo, Federacja i ich sojusznicy powołali Koalicję Antyarkturiańską, którą przemianowano natychmiast na Przymierze Bermudiańskie - frakcję powiązaną sojuszami, a której wspólnym celem jest wygnanie i zniszczenie wymiaru SPORE Nexus oraz zabicie lub uwięzienie Arcturusa Lwowskiego.
  • Netrolle - frakcja niejakiego Zieqeua, pierwsza wroga Lwowskiemu. Atakują zawsze wielką hordą, niszczą wszystko i każdego, co należy do ich wrogów. Arcturus postrzega tą grupę, jako barbarzyńców. Rozkazał wielokrotnie wyrządzać czystki etniczne na Netrollach. Media, gdy to pokazały na cały świat, udowodniły że mimo szlachetnych intencji potrafi dopuścić się potworności na niewinnych. Netrolle oddają hołd istocie zwanej Facebóg oraz atakują za pomocą broni zasilanej i przygotowywanej memami. Rzucają spamami i floodami we wrogów, celem ich osłabienia. Według planów Koalicji Netrolle to internetowi terroryści.
  • Piekło - państwo pod władzą Lilith. Jest to zaawansowane arkanistycznie, ale zacofane technologicznie państwo na południe od Niezbadanej Części i na wschód od Arcyksięstwa Nowego Lizandrysu.
  • Cesarstwo - frakcja retro-futurystyczna pod wodzą Dietricha III. Nie wiadomo, czemu w ogóle wypowiedziała wojnę Koalicji, ale też Wspólnocie. Są podobni do II Rzeszy z pewnymi technologiami Trzeciej. 
  • Pierwszy Blask -  jest to ruch oporu, który ma na celu wyzwolenie Nexusa od imperatora Lwowskiego, jednocześnie nie kończąc wojny z Netrollami, ale podpisując pokój z ich sojusznikami by skierować siły przeciw frakcji Zieqeua. Lojalność nie została ustalona, więc trudno powiedzieć kim są, ponieważ okazuje się, że w ich szeregach są grupy z obu stron.