FANDOM

Czas Nexus Uniwersum liczy się za pomocą specjalnego kalendarza, którego powstanie datuje się od Nexusa. Podzielony jest na tak zwane Epoki, liczące całkiem dużą ilość dat. Jedna Epoka to 1000 lat. Dłuższą rachubę czasu datuje się na Ery, które trwają od najważniejszego do kolejnego najważniejszego wydarzenia  i są nazywane bardzo różnie - od tego, jakie wydarzenie było najważniejsze (końcem roku wydarzenia nastaje nowa era).

Kalendarz Nexusiański

Dni są określane mianem "yaum", a tydzień - "var" i jest z hinduskiego. Do dziś decyzja o takiej nazwie budzi kontrowersje. Wyraz ten pochodzi z ziemskiego języka, zwanego arabskim. We Wspólnym oznacza "Dzień", a przykładowo "Yaum Var Une" - dzień tygodnia pierwszy, co oczywiście wymawia się, jako "pierwszy dzień tygodnia".

Nazwy dni

  1. Monida, Yaum Var Une
  2. Tjusnik, Yaum Var Deux
  3. Mitwohdej, Yaum Var Trois
  4. Cietwiertag, Yaum Var Quatre
  5. Frajtek, Yaum Var Cinq
  6. Sabatag, Yaum Var Six
  7. Sunyaum, Yaum Var Sept

Miesiące

  1. Origin, Miesiąc Początków - 30 dni
  2. Ajsend, Miesiąc Srogi - 30 dni
  3. Mart, Miesiąc Nadziei - 30 dni
  4. Aprilus, Miesiąc Porządku - 30 dni
  5. Maj, Miesiąc Robotnika - 31 dni
  6. Draconicus, Miesiąc Gorąca - 30 dni
  7. Agros, Miesiąc Odpoczynku - 31 dni
  8. Acht, Miesiąc Rolnika - 31 dni
  9. September, Miesiąc Pracy - 30 dni
  10. Oktjabr, Miesiąc Zmian - 31 dni
  11. Nojabr, Miesiąc Pamięci - 30 dni
  12. Endfin, Miesiąc Końców - 31 dni

Uwagi

W kalendarzu nie ma dat na przykład 3:000. Jest zamiast tego data 2:999-1, co oznacza mniej więcej dokładnie taki rok.

Linia czasowa Nexus Uniwersum

Daty pisze się (numer epoki):(numer roku) (nazwa Ery), jak na przykład data powstania Nexusa to 1:1 Powstania

Era Powstania

  • 1:001 (czyt. Pierwszy rok Pierwszego milenium) - powstanie Nexusa.
  • 1:005 - powstanie pierwszych materialnych istot Żywiołów Pierwotnych.
  • 1:025 - powstanie Żywiołów Arkanicznych.
  • 1:035 - powstają pierwsze elementy naszego wszechświata, jak gwiazdy i dziury białe i czarne.
  • 2:013 - Równowaga buduje sieć Gwiezdnego Metra w znanym nam wszechświecie.
  • 3:056 - Ład i Chaos rozpoczynają walkę w naszym wymiarze. Równowaga tworzy więc swoje istoty, jednocześnie powodując powstawanie pierwszych ras w naszym wszechświecie.

Era Reinkarnatów

  • 1:01 - narodziny cywilizacji reinkarnatów, pierwszej gwiezdnej cywilizacji, która została stworzona przez Równowagę.
  • 3:013 - reinkarnaci wkraczają w fazę plemienną na swojej planecie.
  • 5:490 - reinkarnaci udomawiają pierwsze zwierzęta i rozpoczynają uprawę pierwszych roślin.
  • 9:030 - reinkarnaci tworzą pierwsze miasta-państwa.
  • 9:034 - reinkarnaci doprowadza do powstania pierwszego systemu pisma i dróg.
  • 9:037 - pierwsze państwa reinkarnatów o charakterze globalnym.
  • 9:040 - przewrót u reinkarnatów. Wiadomo jedynie, że wtedy rozpoczęła się w jednym z ich państw wojna domowa, zaczęta zamachem stanu.
  • 9:042 - postęp technologiczny reinkarnatów zatrzymuje się.
  • 9:045 - początek ery wojen u reinkarnatów, czyli coś na kształt naszego średniowiecza.
  • 9:100 - koniec ery wojen u reinkarnatów. Zapanowuje u nich postęp.
  • 9:111 - w technologii reinkarnatów jest nasz początek XXI wieku.
  • 9:123 - reinkarnaci rozpoczynają erę podbojów gwiezdnych.
  • około 10:000 - upada cywilizacja reinkarnatów.

Era Wojen

  • 1:000 - pierwsze ataki Chaosu i Ładu w naszym świecie na nasze tereny oraz między sobą.
  • 1:001 - powstaje Zakon Rycerzy Miecza Równowagi, którego zadaniem jest ciągła walka z Chaosem i Ładem.
  • 1:076 - narodziny cywilizacji intarian.
  • 1:099 - narodziny cywilizacji kakorynian.

Era Krucjat

Era Wiary i Nauki

  • 1:001 (5999 p.n.e.) - powstanie Imperialnego Zakonu Równowagi.
  • 1:007 (5993 p.n.e.) - odkrycie przez naukowców właściwości tranu jednego z gatunku wielorybów na planecie Sorias.
  • 1:050 (5950 p.n.e.) - powstają ostateczne warunki na RadPlanet.
  • 1:100 (5900 p.n.e.) - 
  • 2:000 (5000 p.n.e.) - 
  • 2:009 (4991 p.n.e.) - 
  • 3:500 (3500 p.n.e.) - narodziny pierwszej ludzkiej cywilizacji na Ziemi.
  • 7:000 (0 n.e.) - początek chrześcijaństwa na Ziemi.
  • 8:914 (1914 n.e.) - atakiem Austro-Węgier na Serbię zaczyna się pierwsza z wojen światowych.
  • 8:915 (1915 n.e.) - na Indarii dochodzi do katastrofy gwiezdnego kontenerowca, który spada na miasto i niszczy windę orbitalną. Ginie ponad 5 milionów istot rozumnych. Władze ogłaszają żałobę, a Wspólnota Nexusiańska powołuje komisję, która ma ustalić przyczynę takiej klęski.
  • 8:918 (1918 n.e.) - kapitulacją Niemiec w Compiegne kończy się Pierwsza Wojna Światowa.
  • 8:939 (1939 n.e.) - Trzecia Rzesza atakuje Polskę. Początek Drugiej Wojny Światowej.
  • 8:945 (1945 n.e.) - bezwarunkową kapitulacją narodu japońskiego na rzecz USA i ZSRR kończy się Druga Wojna Światowa.
  • 8:961 (1961 n.e.) - Jurij Gagarin leci w kosmos.
  • 8:969 (1969 n.e.) - Amerykanie na Apollo 11 lądują na Lunie.
  • 07 Aprilusa 8:997 (07.04.1997 n.e.) - na świat przychodzi Arcturus Lwowski.
  • 9:030 (2030 n.e.) - na Ziemi zaczyna się ostatnia z wojen światowych. Rozpoczyna ją rząd komunistyczny Korei atakiem na tereny kontrolowane przez rząd południowy.
  • 9:035 (2035 n.e.) - UN Army pacyfikuje obydwie frakcje Trzeciej Wojny Światowej, kończąc ją.
  • 9:040 (2040 n.e.) - ludzie kolonizują Marsa i Lunę.
  • 9:044 (2044 n.e.) - z powodu protestów w kopalniach selenu na Lunie i buncie wobec korporacji na Marsie rozpoczyna się Pierwsza Wojna Solarna.
  • 9:049 (2049 n.e.) - koniec Pierwszej Wojny Solarnej. Republika Zjednoczonej Ziemi ustanawia Protektorat (państwo-wasal) na wszystkich planetach.
  • 9:065 (2065 n.e.) - Mars zostaje przejęty przez neokomunistów i szybko staje się przemysłowym i zbrojeniowym gigantem oraz zrywa z Protektoratem Ziemi. Powstaje Związek Czerwonej Planety.
  • 9:066 (2066 n.e.) - powstaje Rzesza Księżycowa. Lunarny Wódz zmienia nazwę Srebrnego Globu na Luna.
  • 9:070 (2070 n.e.) - Księżyc i Mars atakują Ziemię, zajmując ZSRR, Mongolię i Chiny. Federacja Wenus staje w obronie Ziemi i wysyła kontyngent oraz broń wojskom Republiki. Początek Drugiej Wojny Solarnej.
  • 9:071 (2071 n.e.) - RZZ razem z Federacją Wenus kontratakują i odbijają tereny Trzeciego Związku Radzieckiego od Morza Białego, na linii Wołgi, aż do jej delty, zatrzymując się na Uralu.
  • 9:072 (2072 n.e.) - zwycięstwo w Szanghaju przepędza wrogów koalicji z Błękitnej Planety. Sama atakuje Lunę i jej stolicę - Lunaburg. Wódz ginie w samoobronie, a Rzesza rozpoczyna demokratyzację. Zniszczony Lunaburg jest odbudowywany, a nową stolicą zostaje Armstrong City. Wielu członków Rzeszy ucieka na Marsa.
  • 9:081 (2081 n.e.) - atak Ziemian i Wenusjan na Marsa. Czerwona Armia Marsa broni się zacięcie.
  • 9:089 (2089 n.e.) - zdziesiątkowanie sił inwazyjnych Ziemi i Wenus przez siły Luny oraz Marsa.
  • 9:092 (2092 n.e.) - detonacja bomb atomowych dziesiątkuje oddziały koalicji.
  • 9:094 (2094 n.e.) - walka o przetrwanie resztek sił inwazyjnych z Czerwoną Armią Marsa.
  • 9:095 (2095 n.e.) - odkryty zostaje program Marsa - zniszczenie życia na Ziemi.
  • 9:098 (2098 n.e.) - resztki koalicji powstrzymują przed odlotem na Ziemię floty inwazyjnej Związku i niszczą ponad 60 procent armii
  • 9:101 (2101 n.e.) - trzecia fala inwazyjna koalicji na Marsa.
  • 9:105 (2105 n.e.) - siły RZZ i Federacji zajmują połowę Czerwonej Planety.
  • 9:109 (2109 n.e.) - koniec Drugiej Wojny Solarnej. ZCP upada w wyniku aresztowania członków partii oraz dawnej Rzeszy Księżycowej. Mimo zwycięstwa po pół roku powraca dawny program partii i ponownie rozpoczynają się napięcia.
  • 9:215 (2215 n.e.) - na świat przychodzi Oria Kalae.
  • 9:341 (2341 n.e.) - powstaje Corporation of Engineering Local Laboratories.

Era Terry

  • 1:001 (2400 n.e.) - ludzie opracowują napęd FTL i kolonizują pierwsze planety w Układzie Słonecznym.
  • 1:002 (2401 n.e.) - postęp technologiczny neutralizuje wojenne zapędy w Układzie Słonecznym.
  • 1:004 (2403 n.e.) - ludzie docierają na Pluton, najdalej oddalone w ich systemie ciało niebieskie.
  • 1:009 (2408 n.e.) - RZZ, Rzesza i ZCP tworzą Pakt Słoneczny, który staje się integralną częścią nowo utworzonego państwa ludzi - Związku Terrańskiego.
  • 1:034 (2433 n.e.) - ludzkość spotyka Orków, pierwszą rasę inteligentną.
  • 1:087-1:097 (2486-2496 n.e.) - Wojna Unifikacyjna Arkturian na Arctur Prime. Kończy się stworzeniem Imperium Arkturiańskiego.
  • 1:100 (2499 n.e.) - powstaje Serenia Imperial Palace.
  • 1:213 (2612 n.e.) - rekolonizacja RadPlanet przeprowadzona przez ludzkość.
  • 1:980-2:017 (3379-3416 n.e.) - Wojna Gildii, która wybucha z powodu coraz większej rywalizacji dwóch korporacji zbrojeniowych: Czevak Industries i Lwowski Corporation.
  • 2:020 (3419 n.e.) - wybucha Insurekcja Lwowskiego, ponieważ wielu ludzi popierało jego silną pozycję oraz ambicje i zbuntowali się przeciw przeciwnikom Arcturusa.

Era Postępu

  • 1:001 (4000 n.e.) - Ład i Chaos po utracie swoich najważniejszych liderów walczą w każdym względzie - wybuchają wojny domowe u obu frakcji, oprócz walk między nimi.
  • 1:002 (4001 n.e.) - powstaje szereg różnych korporacji zbrojeniowych i przemysłowych.
  • 26 Maja 1:025 (26.05.4025 n.e.) - umiera cesarz Imperium Arkturiańskiego i prezes Lwowski Corporation Arcturus Lwowski. W wyniku tego Dertiae oraz dzieci Arcturusa zrzekają się korony udając na proste życie, tak jak chciał mąż elfki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki