FANDOM

Juliana Tesla
Juliana ze swoim blasterem i w codziennym stroju
Juliana Tesla
Prawdziwe imię i nazwisko Juliana Tesla (imię prawdziwe, nazwisko nieznane)
Znane pseudonimy Pani Złota Rączka, prawdopodobnie Juliana Tesla
Data urodzenia 9:110 Wiary i Nauki,

Terra, Londyn, Wielka Brytania

Miejsce pochodzenia Wielka Brytania
Rasa Człowiek
Narodowość Brytyjka
Płeć kobieta
Wzrost 187 cm
Kolor i wygląd włosów ciemny blond, z lekka ufarbowane na szaro
Kolor oczu bursztynowe
Znaki szczególne brak
Rodzina nieznany ojciec, nieznana matka
Przynależność Lwowski Corporation (czasy Wojny Gildii),

Imperium Arkturiańskie (dawniej) Republika Kolonialna Dickensa-9

Zawód Złodziejka, Przemytniczka, Inżynier
Wyznawana religia anglikanka

Juliana Tesla (prawdziwe nazwisko nieznane) jest inżynierem na Dickens-9, niezależnej kolonii, rozwijającej się w estetyce neosocrealizmu i neowiktorianizmu. Na początku, jeszcze przed Pierwszą Wojną Solarną trudniła się kieszonkostwem na ulicach XXI-wiecznego Londynu. Szczególnie upodobała sobie ubogą dzielnicę Whitechapel. Jej korzenie sięgają jeszcze czasów Imperium Osmańskiego, pochodzi bowiem od strony ojca z Jugosławii, a od matki zaś z Rosyjskiej Federacji.

Jest jedną z dawnych uczestniczek Wojny Gildii, jednego z największych konfliktów w Erze Terry. Była do końca po stronie Kombinatu Arkturiańskiego, nawet kiedy jego lider dopuścił się ludobójstwa planety. Znana jest z opatentowania niektórych typów broni indukcyjnej oraz elektrycznej, wzmocnionej pociskami wolframowymi, której energia kinetyczna mogła powalić pędzącego nosorożca.

​Historia

Ulicznica londyńska i wojna światowa

W czasach początku XXI wieku na Ziemi, Juliana żyła z drobnych kradzieży kieszonkowych i przemycania papierosów. Niekiedy uczestniczyła też w walkach ulicznych, czy nawet dopuszczała się prostytucji. Nieraz złapała ją londyńska policja. Karana wielokrotnie za te wszystkie występki uciekła z miasta, gdy dowiedziała się, że jej rodzice mogą być w USA. Tam też poznała Arcturusa Lwowskiego, Rosjanina i komunistycznego działacza, który nie mógł stać obojętnie w związku z brakiem doskonale rozwiniętej w Ameryce opiece socjalnej. Zaprzyjaźnili się i wkrótce porzuciła bandycki styl życia. Skończyła technikum, lecz nie znalazła swoich rodziców. Zrezygnowana przystała do jednej z korporacji, a gdy wybuchła wojna między NATO i Układem Moskiewskim dołączyła do Paktu Północnoatlantyckiego. Lwowski był wówczas po przeciwnej stronie barykady. Ona kierowała krążownikiem atomowym, a on - pilotował samolot PAK FA nad angielskim i irlandzkim niebem, gdy padł Paryż.

Wojny Solarne

Podczas dwóch Wojen Solarnych, jakie nawiedziły Układ Słoneczny, Juliana walczyła na ulicach Nowosybirska, gdzie siły agresorów rozpoczęły podbój Ziemi. Rzesza Księżycowa miała zająć Stary Świat, zaś ZCP - Nowy. Ziemianka podjęła walkę z najeźdźcą, zaciągnęła się do sił zbrojnych RZZ. Podczas bitwy o Perm została ciężko ranna i wyruszyła z dala od frontu. Gdy mieszkańcy Marsa i Księżyca byli niebezpiecznie blisko Moskwy, spotkała taktyka sztabowego - Arcturusa Lwowskiego. Należał on już do marynarki kosmicznej. Juliana, we współpracy z nim postanowiła zniszczyć ofensywę. Zaproponowała wysłanie pozoracyjnych sił, podczas gdy główna armia poleciałaby w stronę Księżyca. Tak się stało. Okręty Ziemian poleciały na ziemskiego satelitę, podczas gdy agresorów wciągnięto w pułapkę. Co więcej wysłano dyplomatyczną misję na Wenus, gdzie istniał sprzyjający im rząd. Blokowano bowiem wszelkie przekazy do i z planety.

Tymczasem Juliana poprowadziła główną drużynę komandosów, zaś Arcturus rozkazywał flocie gwiezdnej. Tesla, bo już wtedy tak się nazwała, ruszyła natychmiast w kierunku zabudowań siedziby Ministerium Nauki Rzeszy Księżycowej. Tam znalazła plany, która skopiowała - podział Układu Słonecznego, eksperymenty na ludziach, plan zwrócenia się przeciw sojusznikom, a nawet konstrukcja superbroni.