FANDOM

Juliana Tesla
Juliana ze swoim blasterem i w codziennym stroju
Juliana Tesla
Prawdziwe imię i nazwisko Juliana Tesla (imię prawdziwe, nazwisko nieznane)
Znane pseudonimy Pani Złota Rączka, prawdopodobnie Juliana Tesla
Data urodzenia 9:110 Wiary i Nauki,
Terra, Londyn,
Wielka Brytania
Miejsce pochodzenia Wielka Brytania
Rasa Człowiek
Narodowość Brytyjka
Płeć kobieta
Wzrost 187 cm
Kolor i wygląd włosów ciemny blond, z lekka ufarbowane na szaro
Kolor oczu bursztynowe
Znaki szczególne brak
Rodzina nieznany ojciec, nieznana matka
Przynależność Lwowski Corporation (czasy Wojny Gildii),
Imperium Arkturiańskie (dawniej),
Republika Kolonialna Dickensa-9
Zawód Złodziejka, Przemytniczka, Inżynier
Wyznawana religia anglikanka

Juliana Tesla (prawdziwe nazwisko nieznane) jest inżynierem na Dickens-9, niezależnej kolonii, rozwijającej się w estetyce neosocrealizmu i neowiktorianizmu. Na początku, jeszcze przed Pierwszą Wojną Solarną trudniła się kieszonkostwem na ulicach XXI-wiecznego Londynu. Szczególnie upodobała sobie ubogą dzielnicę Whitechapel. Jej korzenie sięgają jeszcze czasów Imperium Osmańskiego, pochodzi bowiem od strony ojca z Jugosławii, a od matki zaś z Rosyjskiej Federacji.

Jest jedną z dawnych uczestniczek Wojny Gildii, jednego z największych konfliktów w Erze Terry. Była do końca po stronie Kombinatu Arkturiańskiego, nawet kiedy jego lider dopuścił się ludobójstwa planety. Znana jest z opatentowania niektórych typów broni indukcyjnej oraz elektrycznej, wzmocnionej pociskami wolframowymi, której energia kinetyczna mogła powalić pędzącego nosorożca.

​Historia

W czasach początku XXI wieku na Ziemi, Juliana żyła z drobnych kradzieży kieszonkowych i przemycania papierosów. Niekiedy uczestniczyła też w walkach ulicznych, czy nawet dopuszczała się prostytucji. Nieraz złapała ją londyńska policja. Karana wielokrotnie za te wszystkie występki uciekła z miasta, gdy dowiedziała się, że jej rodzice mogą być w USA. Tam też poznała Arcturusa Lwowskiego, Rosjanina i komunistycznego działacza, który nie mógł stać obojętnie w związku z brakiem doskonale rozwiniętej w Ameryce opiece socjalnej. Zaprzyjaźnili się i wkrótce porzuciła bandycki styl życia. Skończyła technikum, lecz nie znalazła swoich rodziców. Zrezygnowana przystała do jednej z korporacji, a gdy wybuchła wojna między NATO i Układem Moskiewskim dołączyła do Paktu Północnoatlantyckiego. Lwowski był wówczas po przeciwnej stronie barykady. Ona kierowała krążownikiem atomowym, a on - pilotował samolot PAK FA nad angielskim i irlandzkim niebem, gdy padł Paryż. Podczas dwóch Wojen Solarnych, jakie nawiedziły Układ Słoneczny, Juliana walczyła na ulicach Nowosybirska, gdzie siły agresorów rozpoczęły podbój Ziemi. Rzesza Księżycowa miała zająć Stary Świat, zaś ZCP - Nowy. Ziemianka podjęła walkę z najeźdźcą, zaciągnęła się do sił zbrojnych RZZ. Podczas bitwy o Perm została ciężko ranna i wyruszyła z dala od frontu. Gdy mieszkańcy Marsa i Księżyca byli niebezpiecznie blisko Moskwy, spotkała taktyka sztabowego - Arcturusa Lwowskiego. Należał on już do marynarki kosmicznej. Juliana, we współpracy z nim postanowiła zniszczyć ofensywę. Zaproponowała wysłanie pozoracyjnych sił, podczas gdy główna armia poleciałaby w stronę Księżyca. Tak się stało. Okręty Ziemian poleciały na ziemskiego satelitę, podczas gdy agresorów wciągnięto w pułapkę. Co więcej wysłano dyplomatyczną misję na Wenus, gdzie istniał sprzyjający im rząd. Blokowano bowiem wszelkie przekazy do i z planety.

Tymczasem Juliana poprowadziła główną drużynę komandosów, zaś Arcturus rozkazywał flocie gwiezdnej. Tesla, bo już wtedy tak się nazwała, ruszyła natychmiast w kierunku zabudowań siedziby Ministerium Nauki Rzeszy Księżycowej. Tam znalazła plany, która skopiowała - podział Układu Słonecznego, eksperymenty na ludziach, plan zwrócenia się przeciw sojusznikom, a nawet konstrukcja superbroni. Jej działania pozwoliły uniknąć wielu przykrych niespodzianek RZZ. Następne akcje kontynuowała po pierwszym kontakcie ludzi z obcymi, infiltrując placówki bandytów oraz tajne obiekty należące do megakorporacji. Walczyła też jako infiltrator w szeregach Milicji Lwowski Corporation. Po Wojnie Gildii osiadła na nowej kolonii zwanej Dickens-9, w SteamTown - stolicy planety. Zajmuje się potajemnie przemytem rozmaitej broni, a do slumsów lekarstw i żywności. Tam też czasami za pieniądze handluje swoim własnym ciałem, to jest pracuje jako prostytutka. Oficjalnie jednak pracuje jako mechanik w warsztacie antygrawów.

Charakterystyka

Juliana Tesla to twarda kobieta, która jest wymagająca wobec wielu, nikomu nie ufa, a podejmuje się bardzo rozmaitych prac wykraczających poza prawo. Jako doświadczona żołnierz jest w stanie posługiwać się elektropistoletem, granatami galwanicznymi oraz automatycznymi snajperkami. Ta twarz jednak kryje w środku inną osobę - zniszczoną przez życie kobietę, jaka nie widzi nic złego w łamaniu prawa oraz w anarchii. Niemniej czuła respekt wobec takiej osoby jak Lwowski, który nadał jej życiu całokształt oraz wskazał jak powinna postępować. Mimo że wydaje się zagubiona potrafi stać się twardą negocjatorką oraz zimną wojowniczką, zdolną do nawet największego poświęcenia.

Ciekawostki

  • Podobno nawet kochała Lwowskiego, jednak są to tylko plotki straganowe. Niemniej zanim Arcturus poznał Dertiae rzeczywiście doszło między nimi do zbliżenia, nie wiadomo aczkolwiek czy było to tylko zaspokojenie potrzeb seksualnych obydwojga czy coś więcej.
  • Juliana trafiła kiedyś żołnierza Kombinatu Przemkowskiego z 2781 metrów serią ze zdobycznego CI G-190.
  • Była znakomitym dowódcą na okrętach gwiezdnych, szczególnie na dużych jednostkach. Jeden z jej manewrów pozwolił uniknąć salwy rakiet termonuklearnych z marsjańskiego okrętu Włócznia Aresa.