FANDOM

W 42. Milenium Inkwizycja, która była częścią Imperium Człowieka, obecnie działa na terenie obu Imperiów - Starego i Nowego - a także w wielu innych ludzkich państwach. Stała się przez to organizacją międzynarodową oraz pozostającą jedynym gwarantem jedności i trwałości ducha z czasów gdy pod sztandarem Imperium była cała ludzkość.

Historia po M41

Astrorenesans

W czasach Astrorenesansu Inkwizycja zdołała umocnić swoją pozycję do rangi najpotężniejszej imperialnej organizacji. Nie byli już zwyczajną organizacją podobną do tajnej policji - stali się prawdziwą wolą władcy ludzkości oraz potężną organizacją polityczno-militarną z własnym wojskiem oraz wysokim poparciem jak u gubernatorów tak i w Senatorum Imperialis. Gdzie inne grupy nie dawały sobie rady na frontach powstałych w wyniku nieudanej, ale zakończonej pyrrusowym zwycięstwem 13. Czarnej Krucjaty tam Inkwizycja radziła sobie znakomicie - jej szeregi zwiększały się z każdym imperialnym dniem o miliony.

Wielka Secesja Galaktyczna

Wielka Secesja Galaktyczna doprowadziła do rozpadu Imperium na Stare (teokrację, radykalistów i fundamentalistów) oraz Nowe (technokrację, bardziej otwartych i liberalnych), a także kilka niezależnych kolonii i systemów gwiezdnych. Spory przeszły do innych ras, początkowo tylko do Dominium Tau i Nekronów, później jednak widać było coraz większe różnice u wielu innych ras. Jedynie Inkwizycja zapobiegła upadkowi rasy. Dzięki ich działalności ludzkość ocalała, dzięki czemu nie tylko przejęła władzę w całej rasie, ale też niejako stając się głównym jej reprezentantem przed wszystkimi obcymi i heretykami. 

Apokalipsa Vinderiańskia

W 082.M42 na Vinderię spadły pociski spaczeniowe Chaosu. Żądni zemsty obywatele i rządy poszczególnych planet bez pytania Inkwizycji o zdanie wystrzeliła w kierunku heretyków i Xenos pociski antyosnowiańskie, ale też Exterminatusy. Apokalipsa zniszczyła większość szeregów Inkwizycji, jednak dzięki niezachwianej wierze w Imperatora czy też Boga-Maszynę z pomocą ocalałych pobliskich systemów, Kosmicznych Marines oraz Wolnych Handlarzy ocalili planety jakie zostały wyniszczone przez walki tego okresu. Zaledwie 5 lat później ludzkość ponownie panowała, tym razem jednak zjednoczona przez działalność Inkwizycji, będącej jedynym gwarantem i duchowym spadkobiercą tego, co ledwie trzymało się po 13. Czarnej Krucjacie.

Era Odbudowy

Epoka Pożogi

Schyłek Epok

Ważne zmiany

  • Inkwizycja nie służy Imperium Człowieka, to jest Staremu Imperium. Służy Imperatorowi oraz wszystkim państwom gdzie istnieje rodzaj ludzki, ma niemal nieograniczoną siłę oraz kompetencje i stoi ponad wszelkimi prawami.
  • Inkwizycja ma za zadanie eliminować heretyków, mutantów i obcych, którzy zagrażają Imperium.
  • W Inkwizycji mogą być tylko ludzie i podludzie, ale w skład kolaboracyjnych oddziałów mogą wchodzić też Imperialni Xenos.
  • Inkwizycja ma pełne prawo zażądać pomocy od wszelkich sił na terenie danego sektora w celu rozwiązania problemu. Dodatkowo jeśli problem jest olbrzymi, wówczas Inkwizycja może wprowadzić tymczasową dyktaturę.
  • Odmowa wobec Inkwizycji jest uznawana za bluźnierstwo wobec Imperatora, Boga-Maszyny i Omnizjasza jednocześnie.

Nowe filozofie

Konfineryzm

Lougerizm

Kamatoranizm

Doktryna jaka pojawiła się w następstwie Rebelii Kamatorańskiej. Należą do Radykałów. Uważają że Inkwizycja stoi na straży jedności rodzaju ludzkiego przy jednoczesnym rozbiciu po Wielkiej Secesji Galaktycznej i Apokalipsie Vinderiańskiej, jak również iż nie wszyscy obcy są groźni, ale żadnemu z nich nie można ufać. W Xenos widzą sposób powstrzymywania na jakiś czas Chaosu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki