FANDOM

Flaga Imperium Nexusa
Symbol Imperium
Imperium Nexusa
Typ władzy monarchia konstytucyjna
Waluta dukat
Twórca/Twórcy Ostatni imperator Arcyimperium Nexusa
Dokument ustanawiający Mowa imperatora Arcturusa I rozpoczynająca Wielką Krucjatę Nexusiańską
Konstytucja Statut Najwyższy Imperium Nexusa
Stworzone na podstawie Arcyimperium Nexusa
Lider Arcturus Lwowski
Przywódca/Przywódcy Arcturus Lwowski, monarchowie poprzedzający obecnego,
Wybitni członkowie Arcturus Lwowski
Naczelny wódz imperator
Organ ustawodawczy Parlament
Organ sądowniczy Trybunał Konstytucyjny
Organ wykonawczy Imperator, Kanclerz
Stolica/główna siedziba Arcturus
Strefa wpływów Wymiar SPORE Nexus
Język Wspólny i wiele innych dialektów
Święta narodowe 24 grudnia (rocznica rozpoczęcia Wielkiej Krucjaty Nexusiańskiej)
Hymn Międzynarodówka
Powiązania Państwa Nexusa (jeden z ważniejszych członków organizacji), Koalicja Nexusa (jeden z ważniejszych członków organizacji), Wspólnota Nexusa (jeden z ważniejszych członków organizacji)
Data założenia jakieś 300 lat przed Wielką Krucjatę Nexusiańską, przez upadek Arcyimperium Nexusa
Data reorganizacji 2012 (wraz z rozpoczęciem rządów Arcturusa Lwowskiego

Imperium Nexusa (nazywane też Wielkim Imperium Nexusa, Imperium Gwiezdnym, Zjednoczoną Monarchią, albo po prostu Imperium) - państwo kierowane przez Arcturusa Lwowskiego, główny reprezentant Państw Nexusa, Koalicji oraz Wspólnoty. W świecie Fantazji ma tereny w Centrum, znane pod nazwą Archipelagu Orłów, gdzie istnieją jego siły ekspedycyjno-dyplomatyczne. Pochodzą z wymiaru SPORE Nexus, głównej domeny wyobraźni Lwowskiego.

Historia

Wielka Krucjata Arcturusa Lwowskiego

W roku 2012 miary rzeczywistej Arcturus Lwowski, nowy imperator, ogłosił swoją wszechwładzę i rozpoczął Wielką Krucjatę Nexusiańską. Jej celem była unifikacja terenów, które pogrążone w mrokach wojen, zacofania, zabobonów i plag chciały przetrwać. Ustanowił więc ten sam język, jaki był 300 lat temu w pierwszej federacji. Czytając sporo o Świętym Cesarstwie Rzymskim Narodu Niemieckiego postanowił ustanowić właśnie takie państwo. Nexus miał dość zmartwień, ale wsparcie szło zewsząd. Ogłoszono, że Imperium stworzy nową Wspólnotę, a dzięki temu wszystkie państwa, choć niepodległe mogłyby stanowić część czegoś większego.

Pierwsze klęski i wielkie zwycięstwa

Początkowo Imperium ponosiło dotkliwe straty, ale znalazło fanon Anno 2070 i dzięki pomocy trzech wielkich graczy tego świata - S.A.A.T, Eden Initiative i Global Trust - zaoferowały wszelkie wsparcie w zamian za ratunek od piratów i zbuntowanych komputerów. Wszechmonarcha przystał na to i wykonał propozycję. W ten sposób państwa trzech korporacji stały się protektoratami Imperium. Dzięki ich pomocy w bitwie pod Wenerą doszło do pierwszego zwycięstwa, uniemożliwiając atak na Arcturus, będący stolicą państwa. Pokonane państwa stały się założycielami Wspólnoty Nexusa, tak zwanej "gwiezdnej I Rzeszy". Monarcha Imperium został wówczas wszechmonarchą oficjalnie, powoli kończąc konflikty w tamtej przestrzeni.

Unifikacje fanonów i dalszych terenów

Godło Wielkiego Dominium Ludzkości

Arkturiański orzeł - symbol Nexusian zapożyczony i przerobiony z fanonu WH40K.

W następnych miesiącach Wielka Armia Imperialna była mocno zaangażowana w walki między Wspólnotą, a anarchistycznymi terytoriami. Doszło też do unifikacji fanonów. Największe straty były w walkach z Germanią i Brytaniką, posiadającym niemalże ten sam poziom technologiczny. W czasie masakry pod London Nautica zginęły 2 miliardy żołnierzy Imperium na tle 6 miliardów żołnierzy całej Wspólnoty Nexusa. Jednak był to gwóźdź do trumny dla opanowanej przez nazistów Ziemi tego świata.

Inaczej było w walkach z Brytaniką, gdzie pośród saharyjskim piasków siły egipsko-brytyjskie nie dość że dopuściły się czystki wśród jeńców, to jeszcze przejęli najpotężniejsze czołgi, okręty piaskowe i działa kolejowe, posiadające na dodatek pociski plazmowe do niszczenia całych dzielnic. Tak było w bitwie pod Victoria Town, zaś w starciu Omdurmańskim z kolei doszło do zniszczenia połowy wszystkich sił Gwardii Królewskiej. Siły imperialne parły tak szybko, że w ciągu trzech dni doszły z Chartumu aż na Krym i Korsykę, która tam nazwana została Corsair Island. Mimo to Imperium parło naprzód zakładając kolejne państwa z nazwą Nexus i tak prócz Imperium stworzono Cesarstwo, Rzeszę, Wspólnotę, Republikę, Federację i wiele innych.

Dołączenie do Fantazji

W tym samym czasie, gdy Arcturus podbijał kolejne tereny mieszkańcy odkryli, że wszystkie te wymiary leżą na płaskowyżu Nexus. Z jakiegoś powodu istniały tylko nieliczne miejsca stojące w międzywymiarze na tym terenie, jednak były oazą spokoju i ostatnimi reprezentantami dawnej wspólnoty nexusiańskiej - Arcyimperium. Wspólnota razem z powstałą Koalicją były reprezentowane jako jedno ciało polityczne w postaci Parlamentum Wspólnoty, Prezydium Koalicji i wszechmonarchy Lwowskiego. Imperium, z którego pochodził władca było głównym przedstawicielem interesów obu grup nexusiańskich. Centrum zauważyło nową cywilizację. Początkowo nieufni wobec Nexusian zrozumieli że znowu się jednoczą a region, który 300 lat temu był pogrążony w mnóstwach wojen teraz staje się ponownie miejscem spokoju i rozwoju wysoce zaawansowanych technologii, ekonomii oraz kultury. Silna Armia Nexusa prowadzona przez imperatora Lwowskiego zapowiedziała obronę Fantazji przed każdym kto zagraża im, Centrum oraz sojusznikom obu grup. Udowodnić to mogli, gdy wysłano korpus ekspedycyjny na tereny zaatakowane przez Alians Sług Hastadariusa.

Wojna Bermudiańska