FANDOM

Flaga Imperium Nexusa
Symbol Imperium
Imperium Nexusa
Typ władzy monarchia konstytucyjna
Waluta dukat
Twórca/Twórcy Ostatni imperator Arcyimperium Nexusa
Dokument ustanawiający Mowa imperatora Arcturusa I rozpoczynająca Wielką Krucjatę Nexusiańską
Konstytucja Statut Najwyższy Imperium Nexusa
Stworzone na podstawie Arcyimperium Nexusa
Lider Arcturus Lwowski
Przywódca/Przywódcy Arcturus Lwowski, monarchowie poprzedzający obecnego,
Wybitni członkowie Arcturus Lwowski
Naczelny wódz imperator
Organ ustawodawczy Parlament
Organ sądowniczy Trybunał Konstytucyjny
Organ wykonawczy Imperator, Kanclerz
Stolica/główna siedziba Arcturus
Strefa wpływów Wymiar SPORE Nexus
Język Wspólny i wiele innych dialektów
Święta narodowe 24 grudnia (rocznica rozpoczęcia Wielkiej Krucjaty Nexusiańskiej)
Hymn Międzynarodówka
Powiązania Państwa Nexusa (jeden z ważniejszych członków organizacji), Koalicja Nexusa (jeden z ważniejszych członków organizacji), Wspólnota Nexusa (jeden z ważniejszych członków organizacji)
Data założenia jakieś 300 lat przed Wielką Krucjatę Nexusiańską, przez upadek Arcyimperium Nexusa
Data reorganizacji 2012 (wraz z rozpoczęciem rządów Arcturusa Lwowskiego

Imperium Nexusa (nazywane też Wielkim Imperium Nexusa, Imperium Gwiezdnym, Zjednoczoną Monarchią, albo po prostu Imperium) - państwo kierowane przez Arcturusa Lwowskiego, główny reprezentant Państw Nexusa, Koalicji oraz Wspólnoty. W świecie Fantazji ma tereny w Centrum, znane pod nazwą Archipelagu Orłów, gdzie istnieją jego siły ekspedycyjno-dyplomatyczne. Pochodzą z wymiaru SPORE Nexus, głównej domeny wyobraźni Lwowskiego.

Historia

Wielka Krucjata Arcturusa Lwowskiego

W roku 2012 miary rzeczywistej Arcturus Lwowski, nowy imperator, ogłosił swoją wszechwładzę i rozpoczął Wielką Krucjatę Nexusiańską. Jej celem była unifikacja terenów, które pogrążone w mrokach wojen, zacofania, zabobonów i plag chciały przetrwać. Ustanowił więc ten sam język, jaki był 300 lat temu w pierwszej federacji. Czytając sporo o Świętym Cesarstwie Rzymskim Narodu Niemieckiego postanowił ustanowić właśnie takie państwo. Nexus miał dość zmartwień, ale wsparcie szło zewsząd. Ogłoszono, że Imperium stworzy nową Wspólnotę, a dzięki temu wszystkie państwa, choć niepodległe mogłyby stanowić część czegoś większego.

Pierwsze klęski i wielkie zwycięstwa

Początkowo Imperium ponosiło dotkliwe straty, ale znalazło fanon Anno 2070 i dzięki pomocy trzech wielkich graczy tego świata - S.A.A.T, Eden Initiative i Global Trust - zaoferowały wszelkie wsparcie w zamian za ratunek od piratów i zbuntowanych komputerów. Wszechmonarcha przystał na to i wykonał propozycję. W ten sposób państwa trzech korporacji stały się protektoratami Imperium. Dzięki ich pomocy w bitwie pod Wenerą doszło do pierwszego zwycięstwa, uniemożliwiając atak na Arcturus, będący stolicą państwa. Pokonane państwa stały się założycielami Wspólnoty Nexusa, tak zwanej "gwiezdnej I Rzeszy". Monarcha Imperium został wówczas wszechmonarchą oficjalnie, powoli kończąc konflikty w tamtej przestrzeni.

Unifikacje fanonów i dalszych terenów

Godło Wielkiego Dominium Ludzkości

Arkturiański orzeł - symbol Nexusian zapożyczony i przerobiony z fanonu WH40K.

W następnych miesiącach Wielka Armia Imperialna była mocno zaangażowana w walki między Wspólnotą, a anarchistycznymi terytoriami. Doszło też do unifikacji fanonów. Największe straty były w walkach z Germanią i Brytaniką, posiadającym niemalże ten sam poziom technologiczny. W czasie masakry pod London Nautica zginęły 2 miliardy żołnierzy Imperium na tle 6 miliardów żołnierzy całej Wspólnoty Nexusa. Jednak był to gwóźdź do trumny dla opanowanej przez nazistów Ziemi tego świata.

Inaczej było w walkach z Brytaniką, gdzie pośród saharyjskim piasków siły egipsko-brytyjskie nie dość że dopuściły się czystki wśród jeńców, to jeszcze przejęli najpotężniejsze czołgi, okręty piaskowe i działa kolejowe, posiadające na dodatek pociski plazmowe do niszczenia całych dzielnic. Tak było w bitwie pod Victoria Town, zaś w starciu Omdurmańskim z kolei doszło do zniszczenia połowy wszystkich sił Gwardii Królewskiej. Siły imperialne parły tak szybko, że w ciągu trzech dni doszły z Chartumu aż na Krym i Korsykę, która tam nazwana została Corsair Island. Mimo to Imperium parło naprzód zakładając kolejne państwa z nazwą Nexus i tak prócz Imperium stworzono Cesarstwo, Rzeszę, Wspólnotę, Republikę, Federację i wiele innych.

Dołączenie do Fantazji

CoruscantGlobeE1

Arcturus - to stamtąd wyruszyli odkrywcy do Centrum.

W tym samym czasie, gdy Arcturus podbijał kolejne tereny mieszkańcy odkryli, że wszystkie te wymiary leżą na płaskowyżu Nexus. Z jakiegoś powodu istniały tylko nieliczne miejsca stojące w międzywymiarze na tym terenie, jednak były oazą spokoju i ostatnimi reprezentantami dawnej wspólnoty nexusiańskiej - Arcyimperium. Wspólnota razem z powstałą Koalicją były reprezentowane jako jedno ciało polityczne w postaci Parlamentum Wspólnoty, Prezydium Koalicji i wszechmonarchy Lwowskiego. Imperium, z którego pochodził władca było głównym przedstawicielem interesów obu grup nexusiańskich. Centrum zauważyło nową cywilizację. Początkowo nieufni wobec Nexusian zrozumieli że znowu się jednoczą a region, który 300 lat temu był pogrążony w mnóstwach wojen teraz staje się ponownie miejscem spokoju i rozwoju wysoce zaawansowanych technologii, ekonomii oraz kultury. Silna Armia Nexusa prowadzona przez imperatora Lwowskiego zapowiedziała obronę Fantazji przed każdym kto zagraża im, Centrum oraz sojusznikom obu grup. Udowodnić to mogli, gdy wysłano korpus ekspedycyjny na tereny zaatakowane przez Alians Sług Hastadariusa.

W tym czasie Wielka Krucjata miała się ku końcowi. Było pewne że zwolennicy Arcturusa wygrają, ponieważ wszystkie ważniejsze tereny były już częścią Wspólnoty, a potężni sprzymierzeńcy dołączyli do Koalicji. W tym czasie siły nexusiańskie dowiedziały się o tym, że w Dolinie Wikiańskiej odnaleziono Trójgraniczny Centralny Wymiar. Lwowski został wybrany do roli Korpusu Pierwszego Kontaktu. Coś jednak nie wyszło i trafili do wymiaru, jaki nazwali Bermudia. Odkryli istnienie potwornego Legionu i wysoce zaawansowanej Federacji Bermudzkiej, jak również pogrążone w quasi-anarchii Lich City oraz tajemniczy Nordreg, otoczony barierą w postaci mgły. Mieszkańcy wyspy byli podejrzliwi, zwłaszcza wobec kogoś takiego jak on. Doszło tam do walki z Chimerami, co było pewne pojawienia się tam Aliansu Sług. Jednak Lwowski i jego ludzie, razem z lokalnymi mieszkańcami, pokonali Sługi, co umożliwiło pokojowe nawiązanie kontaktu.

Wkrótce doszło do Wojny o Pokój na Gai Bermudii, wówczas nazywanej Wojną o Pokój w Wymiarze Terra-37-Alpha-Corolev. Lwowski, jako lider Rycerzy Niebios brał udział w walkach nad Jerozolimą, Moskwą, Pekinem, Londynem, Wschodnim Wybrzeżem Stanów Zjednoczonych oraz Warszawą. Jego wojska walczyły również w tamtych miejscach. Wkrótce jeden z samolotów Koalicji rozstrzaskał się o wybrzeże nieznanej wyspy, którą okazała się Bermudia. Okazało się, że wyspa nie jest w innym wymiarze, ale w tym samym. Od tej pory planetę nazywano przez żołnierzy z innych wymiarów Gaią Bermudią. Wkrótce przybyły siły Sług, które miały nadzieję na zemstę za przegrany incydent. Tak oto rozpoczęły się walki na wyspe, w tym słynna bitwa o Lich City, zakończona zwycięstwem Koalicji i odwróceniem losów wojny. Wraz ze śmiercią Agrinorda Hekatomby - Herolda Plagiatu - w ciągu 17 dni wojna zakończyła się klęską Aliansu Sług.

W tym czasie do garnizonu po bitwie przybył Lwowski i jego żona pod przykrywką Wilhelminy Yao - Lanedilia Lwowska. Mieli nadzorować 110. Regiment Ochotniczy w Centralii, na wypadek ataku hord Legionu i Sług, które na północy chciały się sprzymierzyć. Jednak 10 sierpnia razem z kilkoma ochotnikami uciekli. Prócz znanych im już Magosa i Przemkowskiego uciekli też Carelisera ze Związku Młodzieży ZakonnejBartholomeo Draca, jeniec wojenny Lilith, Zieqeu oraz Stanislausa, dziewczyna Przemysława. Mieli zamiar udać się do Nordregu, potem do Lich City i w końcu do Welffgradu, stolicy Federacji, ale musieli zboczyć z drogi, ponieważ w ślad za nim ruszył Kalasher i jego dziewczyna - Tarlia. W połowie drogi zostali przez nich złapani, sprowadzeni do Centralii, ale tam doszła do nich wiadomość o końcu wojny. Żołnierze regimentów ochotniczych mieli więc możliwość ucieczki, ale Kalasher planował ogólnoświatową rewoltę komunistyczną. Na wieść o aresztowaniu jego braci poddał się i mógł odejść razem z Lwowskim. Na Arcturusie odkrył z jakiego państwa pochodzi CreationKeeper. Przysiągł mu lojalność aż po kres swoich dni.

Wojna Bermudiańska

Okres spokoju jednak nie trwał długo. 13 grudnia tego roku, kiedy trwała Wojna o Pokój doszło do walk na granicy państw netrollskich i protektoratów Imperium. Walki te objęły później inne państwa tej rasy i sojuszników Imperium Nexusa. W trakcie walk pod Alicetown jednakże Imperium przegrało, a potem powstało Przymierze Bermudiańskie. Dołączyło do niego Cesarstwo zaawansowane technologicznie oraz potężne arkanistyczne Piekło z Bermudii, a później również i Federacja Bermudzka. Ale Imperium nie walczyło samo - doszło do głębokich reform, jakie zmieniły Wspólnotę i Koalicję w Wielki Układ, do którego wstąpili też Stalkerzy Kalashera, przemianowani z najemników na koalicję państw socjalistycznych i komunistycznych, nie licząc leninowskich, stalinowskich i maoistowskich.

Wojna była długa i trwała aż do ataku na Bermudia Secunda - stolicę Przymierza. Projekt 24031997 uderzył z głównego działa, całkowicie go zmieniając w pustkowia. W wyniku tego 22 lipca 2020 roku Centrum - pod groźbą pacyfikacji - zażądało podpisania rozejmu, do którego doszło na Górze Smoczej, a 05 sierpnia zawarto traktat pokojowy na planecie Lucius w wymiarze Astronomican, który leżał na terenie Fiordów Młota Bojowego, na północnym wschodzie Doliny Wikiańskiej. Wojna okazała się niezwykle tragiczna w skutkach, bowiem oba państwa były nią wyniszczone, a Imperium zwłaszcza po tym, jak Przymierze - wykorzystując osłabienie wojsk nexusiańskich w wyniku oblężenia stolicy Cesarstwa - zaatakowało Płaskowyż Nexus i samo Imperium w ramach operacji "Karty na stół".

Okres spokoju

Od tamtego czasu Imperium Nexusa jest regionem najlepiej rozwijającym się i jednym z najlepiej zachowanych po Wojnie Bermudiańskiej. Chociaż gospodarka mocno się rozwinęła to jednak Imperium musi w ramach pomocy poszkodowanym regionom Państw Nexusa oddawać część swoich dochodów na odbudowę, jak również wspierać zdziesiątkowane wojska. Imperium jest w 2050 roku centrum finansowych i militarnym, jak również politycznych wszystkich Państw, ale rząd na Arcturusie nie może zostawić innych członków Wielkiego Gracza, dlatego wiele z wyrobów idzie do innych regionów, w tym do Stalkerów Kalashera. Szczególnie mocne wsparcie potrzebuje Wyspa Afenetreti oraz państwa na Bermudii, to jest Arcyksięstwo Nowego Lizandrysu oraz Krajowa Republika Ludowo-Demokratyczna.

Administracja

Imperium Nexusa wiele przyjęło wzorców administracyjnych od Starego i Nowego Świata, światów gdzie istnieje Myrtana oraz z wszechświatów takich jak Postkoniunkcja, Fallen Times, Nexus Uniwersum i Pandyssia. Urzędy są równie zawiłe w biurokracji co w Imperium Człowieka, ale o wiele lepiej zdyscyplinowane. Choć wydziałów jest wiele, to jednak są kategorie spraw od A do F, gdzie F oznacza sprawy marginalne, aczkolwiek szybko załatwiane, a sprawy typu A to sprawy wagi nie tylko państwowej, ale i najważniejsze względem Państw Nexusa. W urzędach zawsze jest godło Imperium na ścianie i jego flaga na stoliku, ale też flaga i godło Wielkiego Układu. Urzędnicy są ubrani tak jak Ci w XXI wieku, a więc niewiele się różnią od Gai Bermudii.

Wojsko

Armia Imperialna jest jednym z filarów zarówno sił Wspólnoty i Koalicji, jak i całego Wielkiego Układu. Jest najbardziej rozwinięta technologicznie i najliczniejsza, dlatego stanowi awangardę Armii Nexusa. Armia Imperialna była pierwszą, która brała udział w Wielkiej Krucjacie Nexusiańskiej oraz pierwszą, jaka stoczyła bój z Netrollami. Niebywale zdyscyplinowana wiele wzorów przyjęła od frakcji z Nowego Świata i Imperaquili - wszechświatów WH40K, gdzie w pierwszym fabuła toczy się z nazwaną przez imperialne siły ekspedycyjne Wielką Wyrwą, jaka przepołowiła Drogę Mleczną, a druga to wymiar odległy o 10 tysięcy lat względem pierwszego, gdzie toczyła się Wielka Krucjata i Herezja Horusa.

Ważniejsze miejsca

  • Arcturus - planeta zubranizowana, stolica Imperium. Siedziba sztabu, monarchy i parlamentu.
  • UI Matriarchini - planeta kuźnia, w tym samym wszechświecie co Arcturus.
  • Orpetho - planeta feudalna na poziomie XI wieku. Główne miejsce tworzenia run.
  • Vanaris - planeta cywilizowana na poziomie Mass Effect.
  • YT-47-Upsilon - stacja kosmiczna, miejsce badań genetycznych i tworzenia sztucznych gatunków.
  • Agavia - planeta więzienna i górnicza, otoczona barierą uniemożliwiającą ucieczkę.
  • Koladia - planeta rolnicza na poziomie XIX wieku, spichlerz Imperium Nexusa.