FANDOM

„Ten wymiar jest targany wojną. Faszyzm, imperializm i kapitalizm w każdym wydaniu. Szerzy się tutaj anarchia, ale Imperium Nexusa wprowadzi raj. Zbyt długo byliśmy w cieniu przed Cesarstwem Świtu czy Federacją. Czas działać!”
―Arcturus Lwowski na zebraniu Wielkiej Rady ogłasza rozpoczęcie działań wojennych.
12 Battleground of the Bear.ogg
Logo Zakonu Nexusa.png
Flaga Imperium
Imperium Nexusa
Typ władzy monarchia parlamentarna
Waluta funty
Twórca/Twórcy Arcturus Lwowski
Lider Arcturus Lwowski
Przywódca/Przywódcy Monarcha
Wybitni członkowie Arcturus Lwowski,
Kalasher
Pierwszy lider Arcturus Lwowski
Kwatera główna Nexus
Naczelny wódz Mannfred von Richthofen
Organ ustawodawczy Parlamentum
Organ sądowniczy sądy,
trybunały
Organ wykonawczy Monarcha,
Wielka Rada,
Kanclerz
Stolica/główna siedziba Nexus
Strefa wpływów Kraj,
rozmaite wymiary w liczbie około miliona
Język angielski
Sojusznicy Upiory zapędzone do Trójkąta
W stanie pokoju Centralia,
Wyzwolenie Krajowe
W stanie wojny Legion,
Federacja,
CreepyTown,
Cesarstwo Świtu,
HallenWest
Data założenia 2012

Imperium Nexusa - potężne, tajemnicze państwo, wyraźnie antagonistycznie nastawione do wszystkich mieszkańców wyspy Kraj. Wydają się być olbrzymi, ale dowody wskazują na zajmowanie jedynie kilku małych wysepek. W 2016 roku napadli na wyspę atakując na południu Legion, potem wysyłając oddziały partyzanckie w okolice CreepyTown, HallenWest oraz Federacji. Ton w jakim się przedstawiają wskazuje na imperializm, neokolonializm, monarchizm, militaryzm oraz socjaldemokrację. Kieruje nimi tajemniczy Arcturus Lwowski. Nie jest do końca pewne czego chcą, ale ich cel stał się jasny podczas Wojny Miliona - kontrola lub zniszczenie każdej istniejącej anomalii oraz podporządkowanie sobie każdej organizacji w Trójkącie.

Historia

Geneza

„Powstaliśmy jako państwo w jednym wymiarze. Teraz są nas tysiące i ciągle rośniemy w siłę.”
―Generał Max Ross do jednego z jeńców z Cesarstwa.
Według zapisów jakie się udało odnaleźć są międzyświatową federacją sukcesywnie zajmującą kolejne tereny. Wyrośli ze świata podobnego do współczesnego. Jakimś cudem odkryli bramy międzywymiarowe, które budowali w miejscach gdzie rzeczywistości przenikały i tylko na jeden wybór. Trafili ponoć do wysoce zaawansowanej cywilizacji, która w zamian za ocalenie od zagłady przystała do nich i rozpoczęła dawanie im zaawansowanych technologii. Z czasem odkrycie kolejnych zaowocowało silnym skokiem technologicznym, odkryli też magię i wiele innych mocy nadprzyrodzonych. Założyli też Nexusa, miasto mające przyćmić wszystkie inne, a będącego wielkim, sztucznie stworzonym wymiarem.

Bazując na tych informacjach pierwsi zwiadowcy mogli dotrzeć do Trójkąta w połowie 2013 roku. Zaczęli infiltrację wszystkich organizacji i tworzenie w tych najpotężniejszych wielu rozmaitych grup partyzanckich. Wówczas byli dopiero dosłownie pierwiastkiem obecnej potęgi. W styczniu zbudowano wielkie pływające miasto nazwane Lewiatanem. Możliwe iż odpowiada za zaginione statki handlowe Legionu płynące z południa na wschodnie wybrzeże. Przywódcą rozwijającej się zawrotnie grupy został osobnik znany jako Arcturus Lwowski, wśród wielu organizacji znany pod pseudonimem Strażnika Twórczości z angielska znanego jako CreationKeeper. Brak istnienia odstępu nie jest do dziś znany nikomu, ani z jego najbliższych doradców ani śmiertelnych wrogów. Ogłosił się monarchą, bez oznajmiania że jest jakimś cesarzem, królem czy kimś w tym rodzaju, ale po prostu monarchą, podkreślając iż to ma mniej prostacko wydźwięk, a brzmi bardziej odpowiednio na współczesne realia. Ustanowił Parlamentum będące władzą ustawodawczą oraz urząd kanclerza (szefa rządu) i potężnej Wielkiej Rady, czyli grupy najbardziej wpływowych osób, które razem z monarchą decydują o tym jak państwo działa oraz co będzie z nim dalej. To właśnie ona ma faktyczną władzę w Imperium.

Przybycie

„- Co to za chora frakcja, co na czerwono się nosi.
- Nie wiem, ale wydają się w pewien sposób dziwacznie znajomi.”
―Żołnierze Legionu podczas walki ze zwiadowcami Imperium
294131.jpg

Jedno z miast przygranicznych po ataku Imperium

Pod koniec lata 2013 roku doszło do silnych fal wywołanych tsunami na południowych kresach CreepySea. Uważa się to za początek przybycia do tego świata Imperium Nexusa. Prawdopodobnie było to ustanowienie stałego połączenia z wymiarem Nexus. Wtedy zniknął okręt Cesarstwa typu Yokohama. Wszelkie próby jego znalezienia spełzły na niczym. Z nagrań dowiedziano się jakoby "wielka maszyna latająca zionęła ogniem w kierunku okrętu nikogo nie zostawiając przy życiu". Stoi to trochę w sprzeczności ponieważ Cesarstwo ujawniło się po wydarzeniach z Legionem, możliwe jednak iż była to jednostka zwiadowcza. Legion dowiedział się o nich gdy ich prymitywny żaglowiec Śmiech Chissa została unicestwiona jedną salwą z artylerii przez pancernik klasy Janaris.

Nieprzyjemność spotkania się z nimi miała Federacja w czasie gdy patrolowano południowe krańce Znanej Części, a więc dużo wcześniej, jednak udawały wtedy lokalnych barbarzyńców. Obcy przybysze zostali zaatakowani, więc odpowiedzieli agresorom ogniem. Okazało się że zabrali oni z jednej z osad wszystkich mieszkańców. Imperium nazwało wyspę Nowym Lizandrysem, a stolicą mianowało Aleksandrgrad, jak nazwali CreepyTown. Przez 2 lata nikt ich później nie widział, ale wiadomo było że prowadzili od czasu do czasu napady na osady graniczne lub przemyt swoich szpiegów czy partyzantów. Niekiedy istniał też handel z pojedynczymi osobami. Co więcej Imperium zniknęło tajemniczo w 2014 roku. Federacja wszelkie kontakty z nią nakazała trzymać w tajemnicy.

Atak na południe wyspy

„Dosyć wojen! Dosyć podziału tych ziem! Kraj zostanie zjednoczony, tym razem pod nazwą Nowy Lizandrys!”
―Generał Smierdłow podczas zdobycia wybrzeża.
Dopiero w 2015 roku rozpoczęto atak na wyspę zwaną przez imperialnych obywateli Nowym Lizandrysem. Przygotowywali się przez 2 lata skupiając się jednocześnie na podboju innych miejsc. Stworzono cztery grupy armii, z których pierwsza zwana Unią miała uderzyć od południa i ustanowić przyczółek. Pod ciężkim ostrzałem i szarżą Legionu ustanowiono pierwszy punkt zborny. Baza powstała błyskawicznie i przybrała kształt Cytadeli Warszawskiej. Stacjonujące tam wojska ruszyły atakować wzdłuż całej linii brzegowej i iść dalej na północ. Prawdopodobnie to miało wpływ rok później na atak Legionu na Federację. Zginęło dziesiątki tysięcy członków Armii Imperialnej. Wrogowie wykorzystali szybko zdobyte egzemplarze by je dokładnie przebadać.

Za linią wroga Nexus kazał stworzyć pierwsze miasta, obozy pracy, osady wojskowe, forty oraz gospodarstwa wielopoziomowe, mogące wyżywić na kilka lat wojska idące przez Kraj. Jeden z obozów powstał na ruinach osady górniczej, która została otoczona magiczną barierą. Zesłani jeńcy przechodzili przez specjalną bramę, będącą miejscem wymiany i jedynym miejscem do którego można było wejść i bezpieczne wyjść, bez ryzyka odniesienia śmiertelnych obrażeń. Tymczasem wojna trwała dalej. SIły Imperium dotarły do centralnej części wyspy i zatrzymały się przed Znaną Częścią. Na wschodzie Legion uciekał w popłochu, aż w końcu w sierpniu doszło do potężnej jego kontrofensywy pod nazywanymi przez agresorów Polami Comstocka, na cześć jakiegoś podobno admirała floty powietrznej poległego w boju podczas jednej z walk. Nakazano odwrót. Imperium zarządziło obronę terenów nabrzeżnych przy Zatoce Berlinga. Wojska liczące ponad milion żołnierzy skupiły się pod Twierdzą Antares, reszta w dziesiątkach tysięcy postanowiła bronić pozostałych terenów. O ile siły wroga zostały uwikłane w paskudną wojnę pozycyjną o tyle pod Twierdzą oblężenie było krwawe. Ostatecznie Imperium powstrzymało natarcie. Rząd Nexusa podpisał z Legionem coś w rodzaju pokoju, w którym jedynie wybrzeże zatoki zostało oddane jako tereny nexusiańskie. Ziemię tą nazwano Unią Berlingowską.

Wojna Miliona

„Nie będzie żadnej kapitulacji! Nigdy! Albo oni, albo my!”
―Marcus Alzamirano podczas obrony Metropolii.
Soviet invasion by chakotay02-d8emcci.jpg

Okręty imperialne ruszają na wyspę Kraj

Na przełomie 2016 i 2017 roku Federacja cudem uniemożliwiła swoją zagładę przez Federację, a potem Cesarstwo Świtu. Do tego czasu Imperium zrobiło rekonesans i potajemnie zorganizowało operację mającą na celu ataki partyzantów na Legion i przez to ocalenia państwa Heinricha Welffa. Kiedy Federacja odparła Cesarstwo nastał czas na Imperium. Z południa na Federację, od południa i wschodu na Legion, a z zachodu i południa na Cesarstwo. Wojna ta przeszła do historii jako Wojna Miliona. Ogłoszono powstanie Arcyksięstwa Nowego Lizandrysu, które miało zajmować całą wyspę ze stolicą w Aleksandrgradzie. Z Federacji miała powstać jego część znana jako Krajowa Republika Ludowo-Demokratyczna, której prezydent miał być namiestnikiem. KrajRL-D była państwem zajmującym dodatkowo HallenWest i północ wyspy, a stolicą mianowano Heinrichburg, jak nazwano Metropolię. Armia w swojej wojnie błyskawicznej zdołała przejąć kontrolę nad wieloma anomaliami. Imperium zajęło Carorell i CounterHood, szybko też zdobyli Dystrykt jaki zmienili na Elizabeth City. Porządki zaczęła szybko robić Ochrana, organizacja policyjna. Aresztowano bandytów, prostytutki, piratów, bimbrowników, agitatorów federacyjnych oraz przemytników - jednym słowem każdego kto łamał prawo oraz działał na szkodę imperialnej administracji. Z Cesarstwa podbito wyspę Gaizendai ogłaszając nową nazwę - Farenia. Archipelag zaś zmieniono na Shoufare, na cześć poległego w boju członka Wielkiej Rady i admirała floty powietrznej. Legion doznał poważnych strat, zepchnięty na północny wschód.

Podczas walk Federacja musiała znaleźć wspólny dialog z wieloma innymi grupami, aby pokonać tak silnego najeźdźcę. Legion poddał się i został przemianowany na Teokrację Wschodnią, część Arcyksięstwa. Cesarstwo milczało. Sam Legion uciekł i zorganizował partyzantkę. Imperium Nexusa zadano jednakże straszliwy cios. Niepowstrzymany dotąd pochód zatrzymał się gdy pod Kitsedo siły cesarskie powstrzymały Armię Imperialną. Bitwa zakończyła się zwycięstwem, a siły Nexusa zostały zepchnięte na południowy kraniec wyspy Kitsada, rozpoczęto też wyzwalanie Kitsusy, z której zorganizowano atak. Klęska sił agresora dowodzonych przez admirała Techneta doprowadziła do upadku potęgi w tamtym regionie. Wokół wysp siły wprowadziły potężną blokadę, która skutkowała ciągłym ostrzałem wybrzeży wokół okręgu, na przykład wschodnich brzegów Fukiny.

834225.jpg

Armia Imperialna w Dystrykcie

Tymczasem ruszyła wielka ofensywa jaką był atak na zachód Nowego Lizandrysu. Straciwszy południe kraju Federacja wprowadziła Armię Imperialną w wojnę pozycyjną i uniemożliwiła pochód na Metropolię. Wtedy to siły ruszyły na CreepyTown. Na czele stał okręt kosmiczny Lutece. W ciągu kilku minut próżniopławy, sterowce, samoloty i inne latające bestie zniszczyły wiele budynków. CreepyTown jednak stanęło do z góry przegranej walki, co nie oznacza iż poniosło klęskę. Gdy tylko Federacja i HallenWest o tym usłyszały wysłały tyle sił ile mogły. Bitwa o CreepyTown rozgorzała na dobre. Walka była tak silna iż w ruinę obrócono Hotel Umarlaka i Opuszczony Port. Ostatecznie mieszkańcy sprzymierzyli się z Federacją, aby wyrzucić wroga.

Kiedy udało się obronić CreepyTown Imperium Nexusa rzuciło większość sił w kierunku innego miasta - jedynego portowego Federacji znanego jako Isla de Clara. Uderzenie przeprowadzono przy pomocy zmasowanego nalotu przy pomocy okrętów powietrznych. Dodatkowo o dziwo doszła flota podwodna, która zdziesiątkowała całą flotę federacyjną. Nie mogąc się bronić przeciwko takiej potędze Federacja wycofała się natychmiast w kierunku pozostałych miast. Wypuszczono potężne bestie wojenne, czyli mutanty, roboty, zombie oraz inne okropieństwa, celem wyniszczenia miasta. Trzy dni później, gdy w pobliżu nie było już żadnych sił wroga wysłano komunikat-klucz, nakazujący organizmom/systemom natychmiastową autodestrukcję. Miejsce przemianowano na Isla Paradiso, a niedaleko ustanowiono sztuczną wyspę o nazwie Nowy Kronsztad, mający być bazą operacyjną.

Obecnie

Armia Imperialna

„Widziałeś kiedyś większą potęgę?”
―Kalasher do Przemka.
Sowieci.jpg

Brygada "Sierp i Młot" Armii Imperialnej

Armia Imperialna jest wojskiem całego Imperium Nexusa. Stanowi zlepek rozmaitych okresów, ale ma jednolite mundury i strukturę dowodzenia. 

Znane oddziały

Gospodarka

Ochrana

„Obywatelu, wstąp do Ochrany! Wyjdziesz na ludzi!”
―Jeden ze sloganów propagandowych Ochrany.
Ochrana, bazująca na swoim historycznym imienniku to organizacja policyjna. Dzieli się na: policję gminną i miejską, oddziały prewencyjne, biuro wywiadowcze i kontrwywiadowcze, aż wreszcie na żandarmerię po tajną policję skończywszy. Gminne i miejskie zajmują się pilnowaniem porządku na odpowiednim terenie - gminna na wsi, farmach i dworach, zaś miejska w mieście aresztując najczęściej piratów drogowych, złodziei oraz wandali. Oddziały prewencyjne uzbrojone w tarcze oraz pałki zajmują się tłumieniem nielegalnych zgromadzeń, a także burd stadionowych czy problemów z uchodźcami. Biura wywiadu robią to co do nich należy - podczas gdy wywiad zbiera informacje za granicą kontrwywiad eliminuje wrogów w granicach imperialnych. Żandarmeria ma pewne uprawnienia wojskowe eliminując wrogów państwa, aresztując morderców, rasistów i pedofilów, zaś ostatnia grupa jest policją polityczną aresztującą Wrogów Korony, działających dla Federacji, Cesarstwa, Wyzwolenia, Legionu lub po prostu tych, co się sprzeciwiają rządom monarchy Lwowskiego. Kolejno Oddziały nazywają się - Publiczny Wiejski, Publiczny Miejski, Manifestacyjny, Bezpieczeństwa Zagranicznego, Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Rozjemczy i Tajny.

Najważniejszy jest jednak fakt działania Oddziałów Bezpieczeństwa i Tajnego, który do dzisiaj jest uważany za najlepszą organizację wywiadowczą w Trójkącie, znacznie wyprzedzając wywiady Federacji i Cesarstwa, a nawet bijąc dosłownie komórki wywiadowcze Legionu, o ile w ogóle takie w pojęciu imperialnym istnieją.

Rasy

W Imperium Nexusa żyje nieskończenie wiele ras. Jedne 

Ludzie

Enderczycy

Netrolle

Droidy

Intarianie

Anosorenci‏

Shove

Aszergi

Inne rasy

Technologia

„Podziwiaj potęgę naszego Imperium, Przemysławie.”
―Arcturus do Przemka0980, kiedy ten każe zrzucić bombę kwantową na Metropolię.
Wehikuł czasu Sowietów.jpg

Generator neutronowy

Choć dla Federacji w taktyce wydają się zacofani, bo operują jak ludzie w okresie Wojen Światowych z XX wieku to jednak nie są wbrew pozorom wcale zacofani. Przeciwnie, stoją na najwyższym poziomie. Opanowali bowiem fazery, które ofiarę rozbijają na kwanty, powodując całkowitą dezintegrację. Dostępne są też działa laserowe, karabiny blasterowe czy nawet wyrzutnie miniatomówek. Ważne są też tak zwane silniki konwergencyjne. Dzięki nim ich okręty mogą pływać po CreepySea, ale też i pod powierzchnią tego akwenu. Właśnie to uniemożliwiło Federacji atak na flotę atakującą okręty w Isla de Clara, które towarzyszyły flocie powietrznej bombardującej miasto, a zwłaszcza dzielnicę przemysłową oraz portową.

Olbrzymią wiedzę posiadają zwłaszcza w inżynierii genetycznej. Żołnierze przechodzą bardzo silne modyfikacje biologiczne i cybernetyczne. Najmroczniejsze sekrety są jednak starannie zachowane - dzięki magii i technologii są w stanie zrobić coś niemożliwego dla mieszkańców wyspy: usunąć lub przejąć stałą i całkowitą kontrolę nad anomaliami. Stworzyli kiedyś niedaleko Aleksandryjska Nowolizandryskiego (federacyjne miasto Carorell) miasteczko Aleksandryjsk-23. Szczelnie zamknięte pod kopułą miasto było wierną repliką stolicy Federacji, a obok istniało również zamknięte pod magiczną barierą Aleksandryjsk-24. Oba miasta otoczone były grubym murem chroniącym miasto, ale broń była ustawiona na zewnątrz, a artyleria również na miasto skierowana. Prawda była mroczniejsza, gdy do miasta wysłano tajnym przejściem oddział komandosów Federacji - badania genetyczne i hybrydyzacja ludzi, nie-ludzi oraz zwierząt to było nic w porównaniu z teleportacją czy telekinezą, a także innymi potwornymi tajemnicami kryjącymi się tam. Federacja, aby chronić ludność, wybudowała tymczasowy kordon silnie ufortyfikowany wokół obu miast.

Kultura

Ideologia

„Burżuazyjna monarchia i kapitalizm skończyły się. Skończyły się wojny i klęski nieurodzaju. Monarchia komunistyczna wprowadza lud jako władcę, a monarchę stawia w roli reprezentanta jego za granicami Imperium. Możecie być dumni, bowiem sami sobie jesteście panami. Pamiętajcie: Żadnych bogów, żadnych panów! Tylko ludzie!”
―Prezydent wojny Akann Yura do żołnierzy nowo sformowanego 1. Nowolizandryskiego Korpusu Piechoty Zmechanizowanej im. Ronalda Rossa.
Doktryna jaka tam panuje to zasada zwana Monarchizmem Komunistycznym. Zakłada iż na tronie zasiada monarcha, ale będący takim samym człowiekiem jak reszta. Nie ma tytułu imperatora, cesarza, arcyksięcia, króla czy jakiegokolwiek "burżuazyjnego". Jest obywatelem takim jak reszta. Ponadto jedyne doktryny jakie są dozwolone w takim państwie to doktryny socjalistyczne, a bolszewickie są o dziwo zakazane. Ponadto panuje całkowita sekularyzacja państwa, a prócz tego ateizacja polityki. Nawet monarcha ma obowiązek być świeckim władcą. Według ideologii państwowej kapitalizm, zabobony oraz despotyzm jest źródłem wojen, a jak na świecie zapanuje komunizm, socjalizm oraz komunorojalizm cały świat dostąpi ery pokoju, dobrobytu, postępu i tolerancji. Co ciekawe hasło też jest paradoksalne, bowiem przewodnim hasłem jest "Żadnych bogów, żadnych panów! Tylko człowiek!", a to jest hasło anarchistów.

Znani członkowie

  • Arcturus "CreationKeeper" Lwowski
  • Loki Krueger (zdradził CreepyTown)
  • Kalasher (zdradził HallenWest)
  • Tachishi Karu (klon Arise Karu, brata bliźniaka Przemka)
  • Admirał Taurys Technet
  • Aracz (jego wersja z innego świata)
  • Sih'Nev (z jednej z wersji Alternatywy)
  • Siergiej Michnicz
  • Armando Salazar

Ciekawostki

  • Występuje wiele aluzji do wielu państw. Federacja przypomina trochę w swojej doktrynie "rasy panów" z lekka Trzecią Rzeszę, ale też USA z racji bycia najbardziej zaawansowaną frakcją i gwarantem pokoju w regionie. Cesarstwo Świtu mocno przypomina Japonię, Koreę i Chiny nie tylko z racji kultury, ale i mentalności oraz największej populacji wśród istot rozumnych. Samo Imperium Nexusa zdaje się służbami wywiadowczymi, polityką i ideologią, ale też technologią czy kulturą przypominać Związek Radziecki i Wielką Brytanię.
  • W Imperium Nexusa obowiązuje język angielski, ale w niektórych regionach jest też Hominum i dialekty z Cesarstwa Świtu.
  • Imperium nazywa wyspę Kraj Nowym Lizandrysem, a wyspy Cesarstwa również inaczej. Decyzję tą postanowił parlament, a nowymi nazwami zajmuje się tak zwana Komisja Parlamentarna do Spraw Zmiany Nazewnictwa Trójkąta Bermudzkiego.

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki