FANDOM

Imperium Człowieka w 42. tysiącleciu nie jest takim państwem jakby niektórzy myśleli. Teraz religia, psionika i technologia współigrają ze sobą, tworząc jedno z najsilniejszych supermocarstw gwiezdnych, jakie widział wszechświat. Czasami, ze względu na istnienie secesjonistów zwanych Nowym Imperium wielu nazywa je Starym Imperium lub też Prawdziwym.

Historia

Astrorenesans - era postępu

13. Czarna Krucjata zakończyła się śmiercią Abaddona Profanatora i klęską Chaosu. Wtedy bowiem w najczarniejszych dla Imperatora dniach odkryto bowiem na Luciusie, Marsie i innych światach-kuźniach wiele z archeotechnologii, a na świecie-ulu Marklonn odnaleziono instrukcje zbudowania STC i fabryk ich produkujących. Okazało się to zbawieniem dla ludzi, bowiem skonstruowano wiele rzeczy, jak niezwykle prymitywnych Ludzi z Żelaża o inteligencji Serwitorów, konstrukcję broni Volkite, cząsteczkowej, silniki solarytowe oraz masę innych rzeczy na użytek wojskowy lub cywilny.

Wraz z końcem Abaddona i Czasu Zakończenia, który teraz zaczął być nazywany Czasem Wielkiej Chwały, dochodziło do coraz większych odkryć na wielu płaszczyznach psioniki oraz technologii. Obie te formy postępu zaczęły współdziałać ze sobą, Imperium przestało polegać na archeotechnologii - zamiast tego rozpoczęło odkrycia na własną rękę.

Wielka Schizma

Sojusze z paroma Xenos

Wielka Secesja Galaktyczna

Apokalipsa Vinderiańska

Reformy von Klausterberga - Traktat Przysięgi wobec Imperatora

Rebelia Kamatorańska

Status obecny

Struktura

Nowi sojusznicy

Ludzie

Podludzie i mutanci

  • Elvhenan - królestwo rządzone przez podludzi znanych jako Homo Eldarus lub jak wielu potocznie mówi - Elfów. Elvhenan jest wysoce rozwinięty psionicznie, ale ma braki w rozwoju technologicznym. Elfy są jednak niezwykle zdolne jeśli chodzi o architekturę i sztukę, uwielbiają najbardziej ozdabiać na wszelkie sposoby oręż, jednocześnie zwiększając jego siłę.
  • Qunari - tak zwani "bykoludzie". Jest to grupa ludzi, która została spaczona przez Chaos, ale nigdy nie przeszła na ich stronę. Kiedy Imperialny Kult próbował ich nawrócić na swoją wiarę oni odmówili, twierdząc że chcą wyznawać własną filozofię, zwaną Qun. Zainicjowano wiele krucjat, ale oni się nie poddali. Nie zabijali jeńców, nawet dobrze ich traktowali. Gdy Imperium zrozumiało swój błąd zgodziło się na pewne ustępstwa, ale przez to tak jak reszta podludzi byli traktowani jako obywatele drugiej kategorii.
  • Imperium Orzammaru

Imperialni Xenos

Odkupieni

Nowi wrogowie

Ludzie

  • Secesjoniści - grupy, które podczas Wielkiej Secesji oddzieliły się od Imperium. Wiele razy prowadzono przeciw nim krucjaty, mające na celu stworzenie z powrotem z tych terenów części wielkiego państwa Imperatora. Nie wszystkie zakończyły się sukcesem Imperium Człowieka.

Podludzie i mutanci

Xenos

  • Żniwiarze - prastara rasa okrętów, która przemierza galaktykę i co 50 tysięcy lat porywa miliardy przedstawicieli jednej rasy. Z około dziesięciu milionów po przetworzeniu powstaje kolejny z tych syntetyczno-organicznych okrętów. Wojnę wypowiedzieli im nie tylko ludzie z Imperium Ludzkiego, ale też wszyscy Xenos i grupy wierzące w Mrocznych Bogów. Na szczęście są oni mocno podzieleni na Prawdziwych i Spaczonych, przez co walczą między sobą. Podobnie jak Tyranidzi przybywają do naszej galaktyki z Mrocznej Przestrzeni.
  • Yuuzhan Vongowie - 

Chaos

Więcej z Fandomu

Losowa wiki