FANDOM

Godło Wielkiego Dominium Ludzkości

Logo Imperium

Imperium - wrogowie Danirian. Pochodzą z nieznanego wymiaru. Składają się z wielu ras i są na wpół organiczni, na wpół syntetyczni. Odkrywając rasę Danirian i ich planetę przybyli z oczywistym zamiarem zajęcia jej dla siebie. Po zakończeniu drugiego etapu wojny niepodzielnie władają planetą.

Wyjątkowo okrutni - powstanie wydzielonych miast dla siebie i ras planety, rezerwaty w całości autonomiczne od nich, brutalne pacyfikowanie wolności i wszechobecna propaganda to codzienność świata nowego porządku. Na planetę opowieści przybyli w 1980 roku globalnej miary, w momencie wielkiego rozwoju i Zimnej Wojny.

Historia

Wirus i atak na Danirię

Nie wiadomo jak powstali, jednak co by się o nich nie mówiło są zagrożeniem, prawdopodobnie dla wszystkich. Być może Daniria to nie jedyna planeta, która padła pod ich naporem. Niektóre z tekstów traktowały o miejscach, które nie istnieją na planecie, co oznaczać może, że chodzi tu o inne wymiary i planety.

Mieszkańcy byli na początku obserwowani. Potem mieli zostać rzuceni na kolana w typowym, gwiezdnym blitzkriegu, rozproszeni, a następnie osadzeni w wydzielonych miejscach i zdani na łaskę swoich panów. Atak nastąpił gdzieś w siódmym miesiącu, konkretnie 13 dnia tegoż miesiąca. Co ciekawe był to piątek. Rządy i armie państw spodziewały się ataku, ponieważ pierwsze desanty zaistniały na pustkowiach. Obcych i ich wirusa odparto miesiąc temu, a moment ten znany jest, jako Dzień Inwazji, bądź też Dzień I.

Gdy wirusy zdołano ujarzmić szczepionkami, Imperium się ujawniło i rozpoczęło atak. Zbombardowano miasta, wylądowały desantowce. Żołnierze chwycili za broń i razem walczyli przeciwko zagrożeniu. Czołgi i rakiety nic jednak nie mogły zdziałać w obliczu tarcz energetycznych i dział plazmowych. Ludność cywilna pochowała się pośród ruin starego świata - w dzielnicach, które przetrwały atak oraz w jaskiniach dostępnych odpowiednimi szlakami. Wyjątkowo zapalczywie walczyły koczownicze plemiona, które straciły swoje bydło.

Blitzkrieg

Wściekły zarząd Imperium rozpoczął atak w formie blitzkriegu. Wojna totalna rozkręciła się, a siły obcych skupiły się w miastach i zaatakowały stamtąd wszystkie osady. Danirianie rozpoczęli bombardowania placówek wroga, ale działa dziesiątkowały śmigłowce i odrzutowce. Śmigłowcowe samoloty nie nadawały się już do atakowania wrogich okrętów. Wydawało się, że mają ich na talerzu.

Jednakże, wbrew przeciwnościom losu, mały oddział wdarł się na okręt-bazę agresywnych ras i zneutralizował zagrożenie ze strony jednego dowódcy. Front na razie tylko pokazał, że można walczyć z Imperium i się nie poddawać. Początkowo mieszkańcy Danirii wygrywali, posiedli nowe technologie i rozbudowali swoje siły, ale wkrótce Imperium uderzyło ze zdwojoną siłą. Powstrzymane na Równinach Gatukhai zmuszone było oddać parę miast, ale po kolejnej fali wojna nabrała nowego charakteru i planeta została zajęta. Resztki sił podjęły wojnę partyzancką.

Partyzantka cierniem w oku

Po pokonaniu Danirian zaczęto wprowadzać zmiany - niewolnictwo, praca w przemyśle i rolnictwie dla mieszkańców, wieś w roli obozów koncentracyjnych, małe miasteczka jako enklawy, wykarczowywanie lasów, zmiana różnych terenów na jałowe i nawodnione. Siły rebeliantów postanowiły walczyć z wrogiem atakując i ukrywając się jednocześnie.

Rasy

Rasy Imperium są podzielone na kasty. Najwyżej stojące - Czyści - wydają się być pierwotnymi przedstawicielami Imperium. Pełnią rolę liderów i nie są widywani, chyba że poprzez hologramy. Prawdopodobnie przebywają na swojej ojczystej planecie i dają genom dla asymilacji ofiar. Pod nimi są tak zwani Prefekci, najbardziej do nich podobni zasymilowani przedstawiciele rozmaitych ras panujący nad sektorami. Niżej są podlegli im Kapłani, jacy mają jeszcze cząstki dawnych siebie, bo Prefekci już stracili resztki tego czym byli. Są też dowódcami kampanii przeciwko danym planetom i działają z ich ramienia w roli dyplomatów. Prefekci dowodzą inwazją na sektory, a Kapłani na ciała niebieskie, choć Ci mogą wynegocjować pewien alians mieszkańców planety i Imperium, zawsze prowadzący do całkowitej Asymilacji rasy rozumnej jaka weszła z kombinatem w sojusz.

Wojownicy są niżej od Kapłanów, istot jakie pilnują Asymilacji podbitych mieszkańców w celu zamiany ich w część Imperium. Wojownicy z kolei to Zasymilowani, genetycznie i mechanicznie zmodyfikowani w celu prowadzenia walki przeciwko wrogom. Są w połowie Imperium, w połowie tym czym byli mając teraz tylko jeden cel - służyć swoim panom.

Zasymilowani to mieszkańcy Imperium, jacy kiedyś byli wolni, lecz gdy zostali złapani zostali wytypowani do różnych zadań, ale nie do roli Kapłanów, Niewolników czy Wojowników. Wydają się raczej być robotnikami i dostawcami kolejnych danych do rozwoju organizmów. To na nich bazuje cała gospodarka jaka napędza machinę wojenną tego kombinatu rasowego. Niewolnicy to słabo zasymilowani, kontrolowani poprzez komputery mieszkańcy swoich planet jacy są przeznaczeni do działania w roli taniej siły roboczej. Są to Ci, którzy złamali prawo i zostali przeznaczeni za karę do ciężkich procesów w jakich normalni mieszkańcy ryzykowaliby życie.

Najniższa kasta to Niezasymilowani. Nie wolno jednak ich mylić z Odszczepieńcami, to jest tymi z Imperium jacy przeszli na stronę Barbarzyńców - ras jakie się opierają wielkiemu zlepkowi syntetyczno-organicznych gatunków. Niezasymilowani to zniewoleni ale nietknięci przez Asymilację mieszkańcy. Żyją w gettach, rezerwatach, obozach pracy oraz wielu innych miejscach, są przeznaczeni do jednego - reprodukcji oraz pracy niewymagającej Asymilacji. W ten sposób rodzą nowych Niezasymilowanych, jacy pewnego dnia staną się częścią Imperium w roli Wojowników, Kapłanów albo nawet Prefektów.