FANDOM

Godło Wielkiego Dominium Ludzkości

Logo Imperium

Imperium - wrogowie Danirian. Pochodzą z nieznanego wymiaru. Składają się z wielu ras i są na wpół organiczni, na wpół syntetyczni. Odkrywając rasę Danirian i ich planetę przybyli z oczywistym zamiarem zajęcia jej dla siebie. Po zakończeniu drugiego etapu wojny niepodzielnie władają planetą.

Są oni wyjątkowo okrutni - powstanie wydzielonych miast dla siebie i ras planety, rezerwaty w całości autonomiczne od nich, brutalne pacyfikowanie wolności i wszechobecna propaganda. Na planetę opowieści przybyli w 1980 roku globalne miary, w momencie rozwoju i zimnej wojny.

Historia

Wirus i atak na Danirię

Nie wiadomo jak powstali, jednak co by się o nich nie mówiło są zagrożeniem, prawdopodobnie dla wszystkich. Być może Daniria to nie jedyna planeta, która padła pod ich naporem. Niektóre z tekstów traktowały o miejscach, które nie istnieją na planecie, co oznaczać może, że chodzi tu o inne wymiary i planety.

Mieszkańcy byli na początku obserwowani. Potem mieli zostać rzuceni na kolana w typowym, gwiezdnym blitzkriegu, rozproszeni, a następnie osadzeni w wydzielonych miejscach i zdani na łaskę swoich panów. Atak nastąpił gdzieś w siódmym miesiącu, konkretnie 13 dnia tegoż miesiąca. Co ciekawe był to piątek. Rządy i armie państw spodziewały się ataku, ponieważ pierwsze desanty zaistniały na pustkowiach. Obcych i ich wirusa odparto miesiąc temu, a moment ten znany jest, jako Dzień Inwazji, bądź też Dzień I.

Gdy wirusy zdołano ujarzmić szczepionkami, Imperium się ujawniło i rozpoczęło atak. Zbombardowano miasta, wylądowały desantowce. Żołnierze chwycili za broń i razem walczyli przeciwko zagrożeniu. Czołgi i rakiety nic jednak nie mogły zdziałać w obliczu tarcz energetycznych i dział plazmowych. Ludność cywilna pochowała się pośród ruin starego świata - w dzielnicach, które przetrwały atak oraz w jaskiniach dostępnych odpowiednimi szlakami. Wyjątkowo zapalczywie walczyły koczownicze plemiona, które straciły swoje bydło.

Blitzkrieg

Wściekły zarząd Imperium rozpoczął atak w formie blitzkriegu. Wojna totalna rozkręciła się, a siły obcych skupiły się w miastach i zaatakowały stamtąd wszystkie osady. Danirianie rozpoczęli bombardowania placówek wroga, ale działa dziesiątkowały śmigłowce i odrzutowce. Śmigłowcowe samoloty nie nadawały się już do atakowania wrogich okrętów. Wydawało się, że mają ich na talerzu.

Jednakże, wbrew przeciwnościom losu, mały oddział wdarł się na okręt - bazę agresywnych ras i zneutralizował zagrożenie ze strony jednego dowódcy. Front na razie tylko pokazał, że można walczyć z Imperium i się nie poddawać. Początkowo mieszkańcy Danirii wygrywali, posiedli nowe technologie i rozbudowali swoje siły, ale wkrótce Imperium uderzyło dwukrotnie. Powstrzymane na Równinach Gatukhai zmuszone było oddać parę miast, ale po kolejnej fali wojna nabrała nowego charakteru i planeta została zajęta. Resztki sił podjęły wojnę partyzancką.

Partyzantka cierniem w oku

Po pokonaniu Danirian zaczęto wprowadzać zmiany - niewolnictwo, praca w przemyśle i rolnictwie dla mieszkańców, wieś w roli obozów koncentracyjnych, małe miasteczka jako enklawy, wykarczowywanie lasów, zmiana różnych terenów na jałowe i nawodnione. Siły rebeliantów postanowiły walczyć z wrogiem atakując i ukrywając się jednocześnie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki