FANDOM

Imaginacja - rzadka i niespotykana u innych ras Fantazji niż rasy Twórców umiejętność wręcz magiczna. Jeżeli w pobliżu znajduje się źródło, a jest ich niebywale mnóstwo wokół to wtedy Imaginacja jest silniejsza, a im bardziej obfite i większe źródło, tym silniejsza się staje. Niedawno odkryto jednak że Imaginację można wydobywać co w połączeniu z możliwością hodowania memów w celu petrochemicznych i na arsenał broni masowej zagłady rozpoczęło technologiczną rewolucję porównywalną w wielu przypadkach do tej z rzeczywistego XIX wieku, jednak bardziej do przełomu XIX i XX, ponieważ Fantazja modą, polityką i wieloma innymi aspektami przypomina właśnie ten okres w historii Rzeczywistości. Można powiedzieć, że odkrycie mocy Imaginacji jest podobne do tego, jakby odkryto kluczowe znaczenie ropy naftowej, gazu ziemnego i uranu jednocześnie. Imaginacja pozwala nie-Twórcom na wiele ważnych rzeczy odnośnie wytwarzania praktycznie wszystkiego, od prostych robotów kuchennych aż po wielkie maszyny oblężnicze.

Historia

Choć właściwości Imaginacji odkryto niedawno to tak naprawdę pierwsze zastosowanie tego surowca odbyło się w imperium rasy Pierwszych. Podczas Starej Ery była używana jako paliwo, do międzywymiarowych bram oraz teleportów, jak również w urządzeniach codziennego użytku. Wszystko bazowało praktycznie tylko na Imaginacji, gdyż jako surowiec odnawialny, niewyczerpywalny stał się podstawą całej cywilizacji tej niezwykle potężnej rasy. Nawet późniejszy Alians Sług korzystał z niej, głównie przy tworzeniu narzędzi, oręża i pojazdów, takich jak samoloty czy czołgi.

Jednak jej wydobycie było niezwykle rzadkie. Tam gdzie ona była w międzywymiarze lub wymiarach okazało się że pochowano tam mnóstwo Twórców ze Starej i Średniej Ery. Rafinerie musiały znajdować się obok szybów wydobywczych. Nie można było tego robić metodą głębinową czy odkrywkową - zawsze Imaginację wydobywano jak ropę naftową. Dopiero wynalezienie w roku 1952 przez zespół radzieckich Ludzi Realnych i naukowców z wymiarów pod ich władzą Marzeniokolektora, później ulepszanie go przez Amerykanów, doprowadziło do uniezależnienia się od państw posiadających na swoim terenie miejsca wydobycia tego surowca.

Właściwości

Imaginacja może występować we wszystkich stanach skupienia. Jest bezwonna i bezbarwna, ale z jej konturów bije białe światło. Jej naturalne złoża często występują na nekropoliach oraz miejscu masowej śmierci przedstawicieli ras Twórców. Znaleźć je całkiem niełatwo, więc sposób otrzymywania z żyjących obecnie Ludzi Realnych jest tańszy oraz bardziej mobilny. Z racji dużego podobieństwa do morskiej wody zachowuje się trochę jak woda, niezwykle twardy lód lub w formie białawego, mglistego gazu.

Sposób otrzymywania

Aby zdobyć Imaginację należy posiadać odpowiedni hełm zwany Imagitylatorem[1], naczynia potrzebne do przechowania ciekłej Imaginacji oraz przedstawiciela rasy Twórców, czyli Człowieka Realnego. Im więcej myśli, tym więcej Imaginacji można wydobyć, a z racji że jest ona odnawialna można powtórzyć ten proces po jakimś czasie. Przeciętnie można otrzymać z pół litra ciekłej Imaginacji, można też przeprowadzić Więzozmysł - wspólne myślenie i tworzenie fikcji, dzięki czemu można podłączyć Imagitylatory do rurek, a te do Marzeniokolektora, który zbiera całą zdobytą substancję. W ten sposób na przykład sześciu Twórców może dać nawet 3 litry[2].

Imaginację można też wzbogacać lub zubożać. Lepsze dzieła doprowadzają do tego pierwszego, a gorsze - do drugiego. Ilość jej się nie zmniejsza, co zmniejsza koszt otrzymania tego jakże potrzebnego odnawialnego źródła energii dla wielu generatorów w Fantazji. Ponadto można ją uzyskać za pomocą wspólnej twórczości lub przez okoliczne promieniowanie (nie jest ono groźne dla zdrowia). Właśnie dlatego w Dolinie Krzemowej na niemal każdej z wersji Ziemi powstała Wielka Świątynia Imaginacji. Badania bowiem wykazały że to miejsce tak kipi, że wszelkie mierniki jej obecności wykraczają poza wszelką skalę.

Zastosowanie

Wrota Międzywymiarowe

Wrota Międzywymiarowe są jednymi z tych urządzeń, gdzie Imaginacja pozwoliła na tańszą i szybszą budowę tych konstrukcji

Imaginacja była bardzo pożądana, a odkrycie czym jest i jak ją pozyskać na masową skalę doprowadziło do narodzin na terenie nieformalnie istniejącego Sojuszu Wspólnego Fantazji istnej rewolucji przemysłowej równej wszystkim czterem naraz wziętych, począwszy od parowej do informatycznej. Broń, przedmioty gospodarstwa domowego, transport (zwłaszcza międzywymiarowy), fabryki, moda, sztuka - wszyscy skorzystali w Nowej Erze na tym. Spowodowało to na przykład tańsze i szybsze tworzenie rozmaitych konstrukcji, jak wrota międzywymiarowe, pozwalające na podróż do międzywymiaru z wymiaru, który ma połączenie przy pomocy bramy i odwrotnie.

Dziedziny badania Imaginacji

Imagiarkany

Dziedzina nauki i arkanistyki jednocześnie. Porusza problematykę tworzenia rozmaitych czarów i sił nadprzyrodzonych z Imaginacji. Jest to jedna z najpowszechniejszych i najszybciej rozwijających się dziedzin. Naukowcy Imagiarkanów znani są z niedawnego odkrycia tajemniczej oraz wysoce niebezpiecznej Mocy Otchłani. Dzięki tej dziedzinie badania tajemniczej Imaginacji odkryto wiele istotnych dla życia zjawisk oraz anomalii, a co więcej jak je kontrolować. Jedną z doktorów Imagiarkanów jest Lilith Zrodzona w Mroku, liderka Piekła.

Imaginżynieria

Jedna z najtrudniejszych dziedzin. Jest to inżynieria, czyli dziedzina zajmująca się rozwojem technologii, Imaginżynieria polega na tworzeniu wynalazków oraz przedmiotów z Imaginacji lub nią zasilanych. Ci, którzy opanują tą sztukę chociaż w podstawie stają się niezwykle ważnym zasobem, gdyż mogą przechylić szalę zwycięstwa na stronę swojego państwa. Jest ich jednak niewielu, a jednym ze znanych imaginżynierów jest Arcturus Lwowski, wszechmonarcha Państw Nexusa.

Technoimaginacja

Polega na wynajdywaniu nowych technologii bazujących wyłącznie na Imaginacji i nie interesuje się orężem. Zamiast tego robi wszystko, aby technologia przyniosła korzyść nie zabijaniu lecz życiu codziennemu. Technoimaginacja zajmuje się na przykład tworzeniem nowych mebli czy odkrywaniem sposobów jak Imaginacja może działać na surowce oraz żywność.

Imagirobotyka

Imagirobotyka to dziedzina zajmująca się rozwojem robotyki działającej dzięki Imaginacji. Zajmuje się takimi rzeczami jak rozwojem dronów, automatów i tym podobnych. Imagirobotyka zajmuje się rozwojem robotów zdolnych samodzielnie myśleć i tworzyć kolejne ze swoich w celu stworzenia nowej rasy. Nierzadko twory te wykorzystywano w roli taniej siły roboczej lub żołnierzy pozbawiając procesora wolnej woli, dzięki któremu wiele robotów żyło tak jak reszta mieszkańców - mając wolną wolę, myśląc i nawet czując. Niestety wielokrotnie istoty te, kiedy chciały wiedzieć więcej i nie zapominać niczego[3] organizowały bunt w pojedynkę lub grupą. Ostatecznie jednak okazało się, że byli uspokajani zarówno przez swoich twórców, jak i pobratymców. Primaris Magos, Naczelny Technik Federacji Welffowskiej, jest jednym z najlepszych specjalistów w tej nauce.

Imaginformatyka

Najnowsza dziedzina. Jej zadaniem jest wynajdywanie nowych komputerów i elementów do nich przy pomocy Imaginacji. Imaginformatyka jest niezwykle pożądana, dzięki niej stworzono najnowsze terminale i radary, jak również nowoczesne drony. Niestety mimo postępu nauka ta jest nadal w powijakach. Niewielu jest imaginformatyków, bowiem większość mieszkańców nadal korzysta z komputerów typowych dla Rzeczywistości.

Imagimedycyna

Imaginacja od dawna była jedną z tych substancji, która miała wkład w rozwój fantazyjnej medycyny, więc Imagimedycyna stanowi jak się nietrudno domyślić jedną z najbardziej rozwiniętych dziedzin, a tym samym - jedną z najstarszych. Lekarze wykorzystali Imaginację do produkcji lekarstw, stale rozwijają dziedzinę jaką się zajmują, ponieważ na miejscu jednej zneutralizowanej choroby pojawiają się kolejne. Jedną z dobrych lekarzy badających właściwości medyczne Imaginacji jest Carelisera.

Przypisy

  1. To dzięki niemu doszło do odkrycia Imaginacji
  2. Taki sposób doprowadził do masowego jej pozyskiwania i porzucanie wydobycia w miejscach, gdzie istniała pod ziemią.
  3. Robotom, którym przeznaczono życie jak normalni obywatele państw wgrywano grupę wirusów, które razem tworzyły ukryty program, przez który zapominali po jakimś czasie niektóre rzeczy i wspomnienia, z czasem sobie przypominając lub nie. Właśnie to odwlekało wiele razy bunt maszyn, uznano to za zło konieczne, dla dobra jak istot naturalnych, tak i sztucznych.